237.den - presun bunaken island

Asia » Indonesia » Sulawesi » Bunaken National Park
September 22nd 2018
Published: September 24th 2018

Dnes velmi dobry spanok.

Ranajky prekvapili, bufetovy styl a kopa ludi.

Na vyber ryza, ryba, nugetky, prazenica, melon, corn flakes, toasty, dzuse, kava, caj.

Som sa otocil 2x a riadne napraskany smer izba a netovanie.

V tomohone dam min jednu turu.

Seredani nepotesili, nekupili mi klobuk, no ale aspon nalepky maju pre mna.

Spartak potesil ked zdolal anderlecht, no nepotesila rba ked isla napadnut brusel a ti ich doslova rozmetali resp ani nerozmetali bo nasi sa dali po ich spatreny hned na utek. Veru v bruseli to bude zaujimave, o zahrebe radsej ani nepisem. Som zvedavy kolko razi dostanem na budku 😊

Vybehnutie na obed, bakso verzia. Tetula mi este ukazovalo na naberacke ci to ozaj chcem. Vyzeralo to ako maso.

No po prineseny zas mix criev.

V restike dorazenie korei. Zas mi volade zmizlo podla vypisu 100€, toto bolo aj v japonsku ale tam som mal dost velky chaos so zapisovanim. A tu zas. Musim si tie vydavky zapisovat lepsi.

Na recepcii velmi pekna recepcna, taky sikmooky styl.

Okolo 13.00 ma prichadza vyzdvihnut clovek, ja reku pojdeme na aute a az po par metroch som si uvedomil, ze pristav mam pod oknom.

Public boat som myslel, ze to je daka velka ale toto je mala zasobovacia. Z pristavu ich odchadzalo asi 5. Listok sa nikde nekupuje.

Proste sa nasadne a plati sa pri vystupovani. Kurvy bule za 50k, lokali za 15k. No co som si vsimol niektory turisti sli za 30 a jeden asi zdarma (ten hovoril indonezsky a vyzeral na dost scestovaneho)

Na lod sa zvacsa naklada voda. Zo zvlastnosti spomeniem staru osuchanu kartoteku.

Neskor nadhanaci vodili dalsich a dalsich bule. Niektorych som videl aj na lodi z wakai. Opat sa ich tu dost poznalo.

Ako som ich tak sledoval padla na mna mensia depka ale o tom neskor v suhrne o azii.

Cesta asi hodina a pol.

Po vystupeni platim prachy.

Hned ma odchytava chlapik a vedie do bunaken lodge. Cena 175k s plnou penziou, share sprcha, fan. Je to homestay pri plazi.

Zlavu na 3noci nechcel dat.

Tak idem skusat dalsie, homestay frankie 200k, pri odchode dal 175 a 150 len s ranajkami.

Ostatne homestay sa mi moc nelubili. Tak idem skusit rezorty.

Tam od 300k vyssie. Potapanie rovnake ceny 35€ jeden, 60€ dva a 75€ tri ponory za den.

Furt isol se mnu chalan na motorke, jasne, som mu vravel, ze to zvladnem aj sam.

Jak v skurvenom deli, tam tez isli se mnu indovia a nie a nie sa ich zbavit.

Vraciam sa nazad do prveho ubytka, este ma jedna zenska taha do enri (?) homestey .

Ang nevedela, cena 150k len s ranajkami v strede dediny a izba nic moc.

V bunaken lodge cakanie na sefa, len on vi ang. Izba co mi ukazoval je uz obsadena ale ma este jednu, smerom do ulice. Tak to berem, bo to tu vyzera prijemne.

Je tu nemecky par, co je na 5mesacnej svadobnej ceste. Zobrali sa 4tyzdne dozadu. Toto je ich prvy mesiac.

Dost potapaju, lezu po skalach.

Zajtra idu potapat cez daniels dive center, ti sa pozdavali aj mne.

Ma to byt makro potapanie, tomu som zatal nedosol na chut.

Maju action cameru a montuju na nu zvacsovacie sklicko co je na mobili, bo na action cameru nic podobne nepredavaju, vsetko je len pre gopro kameru.

V pohode ludia.

Idem nazad do daniels dive. Tam len , ze mam dojst zajtra o 8.00 a pojde sa.

Na veceru nastasti kusky kurata, ryza, salat, banany.

Je tu aj jedna filipinka, ta robi v bandungu. Uci ang. Je tu uz skoro 10rokov.

Pri bandungu je neake hotel kde sa spi v presklennej gule na kolmej stene, cena 4mil r za noc.

Odporuca miesto Libon belito (musim to neskor vygooglit, bo som si neni isty tym nazvom) na jave.

Co sa tyka tohto ostrovceka. Je to mala dedinka, kazdy kazdeho pozna.

Na vychodnom pobrezi same dive centra ale plaze skoro ziadne.

Zapad pojdem preskumat zajtra.

Ludia sa zdaju priatelsky, vacsina krestania. Kopa psov ale neskodny. I ked jeden vyzeral hrozostrasne.

Nuz po vyplavany z manadoa som mal velke obavy ale nastastie v ubytku len nemecky par a zadne hordy turistov.

Zatal som zaplatil 3noci, chcem dat 4x potapenie. Da sa platit aj eurami, tym padom mi rupie vystacia. Mam zhruba 2.3mil.

V izbe mega teplo, filipinka spi vonku pri mori na bambusovom lezadle.

Wifi tu neni.

Bakso tenis : 20k r
Lod manado - bukanen : 50k r
3xBunaken lodge homestay, fan, share kupelka, plna penzia : 525k r

Tot: 0.031s; Tpl: 0.016s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0084s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.2mb