73.den - presun tobelo

Asia » Indonesia » North Maluku
April 24th 2019
Published: April 27th 2019

Ranajky, zbalenie sa a nasadnutie do auta majitelky.

Ta ma odviezla do pristavu semut manga dua odkial chodia rychlolode do sofifi.

Isli so mnou az na lod.

Listok som kupil v budke. Dostal som len taku karticku, tu mi hned po par metroch zobral lodnik ale majitelka mu ju zobrala a posadila ma na druhu lod.

Len tak mimo, na celom ostrove clovek nenajde ani jeden alfamart resp indomart. Vlada ich tu zakazala, zrejme tak isto ako gojek a grab. To kvoli tomu aby tu ludia mali aspon neaku robotu. Tj su to ojeky a domace garazove obchodiky.

Cestou sme videli kopu chlapcov v bielych koselach s cislami na krku. Konal sa nabor do policie. Asi 100chalanov.

Majitelka vravela, ze vacsina ludi z ostrova robi pre vladu (policia, armada, uradnici). Takto vlada potlaca nezamestnanost ked vytvara zbytocne miesta v statnej sprave. Tito ludia vacsinu nic nerobia abo plnia uplne stupidne prikazy. Trebars previezt jeden list z jedneho mesta do druheho. Policia a vojaci zas obhospodaruju zahradky atd.

Nuz ale nazad na lod.

Majitelka mi radila nech si sadnem k motorom, bude tam hluk ale ziadne nadhadzovanie ako vpredu lodi.

Sadol som si podla seba, cca do stredu resp blizsie ku koncu.

Lod vyzdobena v style manch.united.

Pochvili sa nazbieralo 10ludi a vyrazilo sa. Neboli sme plno obsadeny.

Hned zo zaciatku zacal strajkovat jeden z troch motorov.

Ten sa asi v polke cesty odpalil, tak sme sli len na dva motory a ostatne rychlolode nas obiehali.

Nakonec na radu majitelky idem v sofifi do kantor balai taman nacional aketajawe.

Vravela, ze fra odtial zdarma zaviezli do np a neplatila nic za permit (no fra vravela, ze platila vstup 150k).

Vystupil som z lode, jedna handrova hlava dobre nasrana, ze sa pokazil motor.

Hned po mne vykrikovali kijang soferi ale vsetci ponukali destinaciu tobelo.

K mojej budove to bolo cca 20min pesi, ojek podla majitelky mal stat 20k r.

Isol som pesi.

Opat zdraviaci ludia.

Sofifi uplna diera, siroke stvorprudovky avsak ludia a hlavne budovy nikde.

Pobavili dve mlade handrove baby na skutri. Najskor ma pomali predbehli, zastali, opat ma obehli a nakonec ma pristavili aby sa so mnou mohli vyfotit.

Prichadzam riadne spoteny do budovy.

Tu ma odchytava sbs, uvadza ma dnu.

Ujima sa ma neaka sefka.

Pyta sa ma co chcem vidiet, tak reku jaskyne, vodopady a vtakov (no spokojnejsi by som bol aspon s bobrom).

Tak mi odporuca cast binagara, len tam nebudu vodopady. Este mi dala na vyber druhu moznost (nazov som zabudol, bol dost zlozity), tu su vodopady, rieka a domorodci.

Domorodci ma nezaujimaju, mi to pride ako ludska zoo ked clovek dojde do odlahlej dediny a tam foti ludi, ja radsej zver.

Po vybere destinacie prichadza na rad platba, fra vravela 150k r, to je pravda ale ja som tam planoval 3dni, tak 450k r v prdeli len za vstup do np, mimochodom domaci maji vstup za 5k r. Kurva keby to vim idem napriamo cez ten kontakt.

Dostavam neake listky, sefku striedaju dvaja mladici co tu pracuju (chalan a uchadzajuca handrova hlava).

Tak pokec, najskor o np a o tom co ma caka.

Ono ma mali asi len zabavit kym mi vybavia odvoz do np.

Pochvili prichadza ranger, ten mi vybavuje miestneho sprievodcu do jaskyne (400k s komplet vystrojov) a ubytko v homestay 150k s troma jedlami.

Tu prichadza prva pochybnost, sefka vravela, ze vo vstupe mam free ubytko v ich kancli (byvaju tam 3ludia)

Furt cakam na odvoz, ranger odchadza, ostavaju len mlady.

Obaja su z javy, ona zapad, on stred. Vyslala ich sem ich organizacia hned po skole. Su tu uz vyse roka, domov sa dostanu tak 1-2x za rok.

Co ma prekvapilo tak obaja maju vztahy. No mohol by som to drbat aby som sa s niekym videl len raz, dva krat za rok. Ale sak moslimy co budeme hovorit. Chalan ked podraste bude chodit za kurvamy a babe naraste pavucina.

Neskor odchadzaju, maju tu hosti z jakarty tak vsetci su napichany. To jak u nas ked dojdu papalasi do statneho zariadenia.

Pozitivum pre mna, uslo sa mi aspon par pisang goreng.

Furt cakam na odvoz ale pohoda mam jedlo a studenu vodu z automatu.

Prichadza dalsi clovek, ten nevi ang.

Ale chapem, ze mam ist s nim, vraj maju pre mna odvoz.

Cesta mi je velmi znama, ideme nazad do pristavu, tam je aj stanoviste kijinagov (taxi co vozi ludi za fixne ceny).

Hovorim mu, nech mi zastavi v banke, bo mam len milion rupii. Pritakava ale banku prefrci.

Vyhadzuje ma pri soferoch, cena ak bude plne auto 50k (ale nevim ci som dobre rozumel, z ubytka mi napisala 90k a kontakt v np mi napisal 100k).

Nuz som len jeden zaujemca, je poobede to je problem.

Cakacka 2hod.

Medzi tym obed a prudky lejak.

Sofer mi vravi 150k, bo nasol zrejme ludi. No jebem ta, on mna tez a odchadza.

Po dazdi jebem na cely np a idem nazad do vladnej budovy.

Tu v soku, no nenecham sa odrbavat sofermi. Vracaju mi vstupne a smer hlavna cesta do tobelo.

Ono ked sa mam priznat tak fakt nevim ktorym smerom sa ide do np. Kazdy daval ine info a mapy totalne na kokot (google, mapy.cz a dal som si aj maps.me bo kazdy to ma)

Po par metroch sa spusta opat leja.

Nastastie blizko obchod, tak parkujem pod strechou.

Ma to aj trocha sere ten park. Hlavne ta jaskyna (nazov jpg). Normalne by som dostal jaskyniarsku vystroj, zlanovali by sme tam (nikdy som to nerobil), liezli cez rozne otvory a vsetko osvetlene len celovkou.

Po dazdi pochodujem na hlavny tah.

Hello mister nesmie chybat ale ako fakt, toto neni mesto ale len dedina.

Cestou nesmeli chybat kravy a kozi.

Oslovuje ma prvy kijang. Kokot zadrel 300k a bol neaky divny, mi pripadal jak pod vplyvom.

Este ma 2x dobehol ale ignoracia.

Dostavam sa do centra (konecne domy a obchody).

Som rozhodnuty, ze ostanem v sofifi, uz len najst ubytko.

No v tom ma oslovuje dalsi kijang, vyzera ok. Chcem ist len do daru, tam prespat a potom kuknut ostrov bobale (juh vraj super). Dava mi cenu 80k r a uz sedim na mieste spolujazdca. Pas netreba, sak indonezia a zadny pipac.

Paranoidna majitelka z ternate pas vyzadovala. Pritom jej stary kijang ledvaj isol 40km/hod.

Bereme este jednu pasazierku a kopu nakladu.

Smer tobelo.

Opat sa spusta dazd.

V aute nastastie ziadna debilna muzika.

Cesta prakticky fungel nova s par starymi usekmi.

I tu by sa oplatila motorka, ide sa cez kopce, serpentiny, dedinky.

Okolo vsetko pekne zelene. Kedze prsi z dzungle stupaju biele mracna.

Vyzera to uplne genialne.

Na ceste davame uplatok 2k policajtom

Policajti sa tu evidentne nudia, hned mi salutoval a nezabudol dodat mister.

Obacas prechadzame aj vojenskymi stanovistami.

Na ceste ako spomalovac sluzi bud namornicke lano alebo kora zo stromov.

Medzi spomalovacmi vzdy na strane kde su kasarne v budke dvaja vojaci, gulomet a samopali.

Cestou sa postupne auto zaplnuje.

Prichadzame do daru ale vonku prietrz mracien, tak pokracujem az do tobole.

Inak neviem ci by som v daru zohnal dake ubytko.

Vyzeralo to cisto len na dedinku s obyvatelmi, ziadne ubyt.zariadenie na hlavnej nebolo. Obchodiky len garazove a jedlo tak isto.

Takychto dediniek bolo cestou kopu.

Ludia tu fakt vyzerali primitivnejsie.

Po ceste chodili bosy, s macetami. Zeny mali na chrbte kose v tvare obrateneho zvonu. Naklad tvoril vacsinu zelenina ci drevo.

V dost dedinach boli popri ceste pred domami biele krize s fialovou stuhou. Zrejme dozvuky velkej noci.

Kostolov tez kopec. Tak tu je vacsina krestanov. To znamena chlast, pork a pekne nezahalene opicky. Paradise coming 😊

Po tme prichadzame do tobela, tak vravim vodicovy losmen, wisma, hotel.

Vyhadzuje ma za asistencie domacej pri dvoch penginapam (inde to je losmen, zvacsa lacne ubytko nizkej kvality).

Prvy lacny je full, maju len ac od 200k, posielaju ma oproti.

Recepcny ang nevi, nepomaha ani tarzany jazyk.

Nechapal, ze chcem kuknut izbu. Share mandi za 75, private za 100, ac 150 share, 170private.

Nakonec mi ukazuje share mandi, potom privolava napomoc kamosa. Ten uz chape, ze chcem vidiet izbu a nie len kupelku.

Nakonec berem privat, postel nic moc, davam si na nu svoju plachtu pre istotu.

Este ukazujem na komarov, tak nech donesu postrek. Najskor donisli len osviezovac vone, potom pochopili a donisli sprej proti hmyzu.

Po ubytku idem na prieskum okolia.

Hned vpravo je vyvarovna, tak davam rybie kusky s ryzou.

Pokracujem dalej vpravo, tu kopa predajni s mobilmi.

Skusam par ubytiek ale hoteli zacinaju na 200k.

Ludia sa mi tu zdaju menej priatelsky.

Dostavam sa do jednosmerky kde su jedla, supermarket.

Pokracujem az k nemocnici.

V jednom obchodiku kupujem plechovkove pivo. To neskor pijem na ulici na americky sposob. T.j. pivo skovane v igelitke a len som si uchlipaval. Chut bola ina nez flaskove.

Idem do pristavu, reku zistim odchod lode na moratai. Sbs ma posiela niekde inde, odtialto odchadzaju normalne lode a nie rychlo lode.

Seru na to a pomalicky spat na ubytko.

Jazdia tu aj modre dodavky angot a kopa motorkarov s vozikom predsebou kde sa vozia ludia.

Zajtra uvidim ci presun na moratai abo tu ostanem.

Pred ubytkom na terase pokusy o pokec s domacimi ale moc to neslo, hlavne ale ze si spravili selfii se mnu.

Na ubytku neni wifi. Dost ludi sa cuduje preco si nekupim za 10€ miestnu simku s 15gb. No lebo net nepotrebujem.

Este jedna nevyhoda, na izbe len jedna zastrcka a v nej fan. Nemam kde nabit mobil, zajtra musim vypytat rozdvojku.

Vyber 1mil r = 64.42€

Rychlolod ternate - sofifi : 50k r
Ryza, ryba, obloha, ladovy caj : 30k r
Kijang sofifi - tobelo : 120k r
Penginapam indah fanny, singel, private mandi, fan : 100k r
Ryza, ryba, obloha : 20k r
Plech.pivo : 28k r

Tot: 3.051s; Tpl: 0.041s; cc: 8; qc: 53; dbt: 0.0496s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb