72.den - ternate


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate
April 23rd 2019
Published: April 27th 2019
Edit Blog Post

Rano opat slabsi dazd, to ma definitivne odradzuje od vystupu na sopku.

Ranajky opat fajn, zvacsa indonezske jednohubky doplnene dzusom.

Davam si oprat neake veci ked uz je to free.

Po dazdi prichadza slnko a na odporucanie domacej idem do taman bambu cengkeh afo.

Najskor kopirujem cestu k zaciatku trialu na sopku, neskor sa odpajam.

Stupak riadny, po par metroch som totalne premoceny.

Ludia ma z domov uz klasicky oslovuju mister.

V domoch vacsinou posedavali zeny, co nemaju co na praci.

Sem tam na ceste koza.

Par osloveni od ojek ale to odmietam.

Konecne som v cieli.

Je tu vypisany vstup 5k r ale nikto to tu nevybera.

Jedna zenska tu zameta listie.

Ja robim fotku s fajn vyhliadky na susedny ostrov a padam do pristresku.

Tu zasluzeny oddych.

Po asi dvojhodinovom lezani prieskum tohto miesta.

Na zaciatku su bambusove pristresky, restika (zavreta), mushola.

Okolo toho vsetkeho pekne upravena zahradka, v nej napichane info tabule o rastlinach.

Pokracujem dalej, prechadzam bambusovy mostik a ocitam sa v malom klincekovom haji.

V okoli su tri najstarsie stromy klincekov.

Mne to pride ako normalny strom.

Avsak klincekova vona je citit vsade. Dobre miestecko, len posedenie tu chyba aby si clovek vychutnal tu vonu.

Nazad k pristreskom a opat odpocinok.

Prichadza domaca, ponuka mi pisang goreng a klincekovy napoj. Bananov cca 15ks tak cena az tak moc prehnana nebola. Napoj v pohari vyrobeneho z kokosa ale moc mi to nechutilo. Som vypil len polovicku.

Nakonec som na tomto mieste skysol celkovo asi 5hod.

Dole sa islo velmi rychlo. Opat zdraviaci ludia.

Par ludi na ceste susilo klinceky a este neake plodiny.

Prichadzam na ubytko.

Tu novy clovek, portugalec ale zrejme zije vo francuzsku.

Dava mi info o meti a moratai islande a np akatajawe. Na poslednych dvoch mi dava aj kontakty na ludi.

Ceny moc nehovoril ani lokacie. Zvacsa ukazoval len fotky. Tie pekne. Hlavne vsak videa z potapania.

Potapal so zralokmi a dalsi ponor mal (38m je len owd) k vraku japonskeho lietadla. To mna hned nazhavilo a menin plany a pojdem na moratai.

So zralokmi to bolo jeho vraj najlepsie potapanie. Korali ani farebne ryby ho nezaujimaju.

Neskor zistene, ze tych zralokov tam guide krmil, preto ich tam bola kopa. Tak super, dalsie miesto kde sa nici prirodzeny zvieraci zivot (orangutany na sumatre, zraloci v oslobe…)

Meti island vychadza s 3jedlami 550k, co je mega suma. Jemu sa to zdalo v pohode, este vyzdvihol, ze sak v cene 3jedla. Suma je ok ale nie v zasranej indonezii.

Neskor ucil domacu ako sa obchoduje na forexe, udajne kazdy tyzden zarobi 500€.

Podla mna to je skor o stasti (ak sa tomu clovek fakt ozaj moc nevenuje) a dobrom kapitale. Ono clovek trebars ked tam vrazi 100k € (male sumy, male zisky) a strati 10k € nic sa nedeje, bo pocase isto opat tie prachy ziska. Ale ak tam da len 1k € a dojde hned o polovicu, navratnost je ozaj dost dlha. Priklad mojich litecoinov, riadil som sa priruckami o investovani no i tak som natom skoro o setko dosol, nastastie sa to po 3rokoch opat vratilo hore a nakonec som aj zarobil.

Furt prsalo, tak dorazenie suhrnov sumatri a kl. Este tam musim nahadzat nazvy ubytiek a mozem to zverejnit.

Po prsacke beriem pre istotu daznik a idem jest.

Vcera som si vyhliadol restiku s morskymi plodmi.

Tu si vyberam rybu, tu mi ugrilovali a mohol som sa do toho pustit.

Ryba chutna.

Po jedle este sranda s domacimi ohladne dojenia.

Vyber penez v atm, kupa kolacu a strihanie.

Cestou nazad zacalo prsat tak sa daznik hodil.

I dnes mali policajti nastup na dvore rovnako ako mavaju vojaci.

Na ubytku nikto, po par minutach prichadza domaca aj s portugalcom (8mes na ceste ale skor luxus).

Vraj ma hladala, ze pojdem s nima na veceru, pritom ma videla odchadzat z domu a este som jej hovoril, ze idem jest.

Pradlo preschnute, zbalenie sa a tlacenie do seba kolac.

Debil nevim naco som ho kupoval, i tak som ho nezjedol.

Kupelka co je v mojej izbe ma dva vstupy, jeden z mojej izby, druhy z druhej izby.

Dosli mi ponuky od kontaktov co mi dal portugalec. Potapanie 3ponory okolo 180€, co je fakt palka, bo som sam. Keby mali tento tyzden skupinu idem, cena by bola nizsia. Let stoji okolo 28€, lieta to kazdy den.

Z np ponuka 500k, 3xjedlo, spanie a sprievodca. Len sa tam musim dopravit, cena 100k ak share auto abo 400k sam v aute.

Naklady :

Pisang goreng (15ks), klincekovy napoj (taman bambu cengkeh afo) : 35k r (20+15)
Ryba, ryza (rm seafood afni jaya) : 75k r
Kolac, cokolada susu : 20k r
Strihanie : 20k r


Advertisement



Tot: 0.14s; Tpl: 0.029s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.0832s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb