71.den - ternate (mototrip)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate
April 22nd 2019
Published: April 23rd 2019
Edit Blog Post

Po ranajkach na ktorych boli rozne indonezske snacky + mango dzus ,zajednavam predrazenu motorku.

Tu si mam vyzdvihnut oproti v dome.

Idem tam, tam mlada baba a asi jej mama. Ang nevedeli ale to mi najskor nevadilo.

Problem s motorku, bola postavena na stojane a ani za boha mi ten stojan nesiel sklopit. Tlacil som ju vpred, vzad no nic.

Tak posunkami ukazujem mladej, ta toci hlavou, ze motorku v zivote neriadila, to ma sokovalo. Tu jazdia na motorkach uz 8rocne a mozno aj menej deti.

Jej mama taktiez nic.

Nuz mlada sla na ulicu na stanovisto ojekarov, jeden dosol a uplne jednoducho stojan sklopil. Stacilo nadvihnut motorku a stojan v strede stlacit dozadu.

Este mi motorku dal na cestu.

Smer prva pumpa, tam ludia cakali ale nikto necapoval. No nic tak druha pumpa na hlavnom tahu.

Tu to slo ako po masle.

Premavka husta a nepredvidatelna. Isiel som pomaly, bo tu platia ine pravidla ako u nas. Motorky vybiehali z bocnych uliciek, nepredvidatelne zastavovali, odbocovali. To iste auta a par chodcov. Chodci vsak chodili max 50m od auta do obchodu, inak pesi ludia tu skoro neexistuje.

Bohuzial kaviarnicku milanisti sa mi nepodarilo najst.

Idem okolo pevnosti san pedro ale nic extra to nebolo len par murov, som sa ani nezastavil.

Dalsia zastavka na vyhlad na jazero laguna. Tu vyhliadky obsadene restikami kde mali cennik za spravenie fotky 5k.

Z poza jednej sa mi podarilo nazriet na vyhlad. Fajn, jazero a v pozadi ostrovy.

Stupak inak kvalitny, motorka dostala zabrat.

Po vrchnej ceste sa dostavam do komplexu univerzity, tu posedavalo kopu studentov.

Nazad na hlavny tah, dalej od mesta premavka uz mensia, skoro nulova.

Zastavka pri dalsej pevnosti, kastela. Ale opat nic moc. Pomnik s vyobrazenim dobyvatelov a domacich bojovnikov. Medzi mini murmi kvety.

Nic co by stalo za zastavku.

Cesta kvalitna, dedinky pekne upravene. V nich bud skolaci alebo posedavajuce babky a dedkovia.

Na ceste kozi, sliepky.

Konecne prichadzaju aj serpentiny. Tak trocha adrenalinu.

Pri ceste schody na bukit taduma. Tak si idem hore, ok vyhlad, lepim tu nalepku a pokracujem k jazeru tolire.

Odbocky tu maju totalne nahovno znacene. Znacka, ze treba odbocit, len kokoti tam nenapisu, ze odbocka je az za 50-100m. Tak som odbocil zle ale hned som sa uvedomil, bo cesta bola nahovno.

Toto je rovnake ako ked su oznacene vzdialenosti trebars k ubytkam, kde je napisane plus minus 20m, z coho je vacsinou minalne dvojnasobok.

Prichadzam k jazeru. Nikto nikde az na dvoch soplakov co tu spali.

Jazero meni farbu z tmavo zelenej na kriklavo zelenu. Pekny ukaz.

Bohuzial vrchol sopky nad jazerom neni vidiet bo oblacnost.

Vsetky restiky (tipujem, ze ponukaju len instantne nudle a kokosi) zavrete.

Lahinam si na bambusove lehatko a relax.

Ked som sa rozhodol pokracovat v ceste spustil sa dazd. Nastastie tu bol pristresok, tak pokracovanie v lehneni.

Cez vikend sa pri jazere vybera vstup ale pondelok nikde nikto.

Zbieham dole k ciernej plazi, kde je i mensie jazero.

Pri predavacoch kokosov policajna hliadka. To vyzeralo ako keby mali akciu ale mna si nevsimali.

Plaz cierna a dlha s peknym vyhladom na ostrov hiri.

Nuz ale ako na vacsine plazi i tu vyplavene odpadky. Hlavne samozrejme plasty.

Na jazere sa dali pozicat slapadla v tvare labuti.

Taketo nieco je v indickej goe. More, plaz a hned jazero.

Fotim sa tu s domacimi a pokracujem na odporucanu plaz sulamadaha.

Tu zrejme pri vstupe vyberali parking ale nik ma nezastavil.

Nezastavujem sa ani ja a pokracujem po uzkej betonke popri mori dalej.

Domaca mi odporucila nech idem na koniec, vraj bomba plaz.

Nuz ale zadna slava. Plaz siroka asi 10m a proste nic moc.

Akurat je tu vacsi klud, i ked pri plazi restiky, samozrejme cul fungovala iba jedna.

Bola tu rodinka domacich, snorchlovali, plavali, clnkovali sa.

Ja na plazi neostavam, nebol tam tien, lahinam do vzdialenej restiky a dalsi relax.

Odpocinuty sadam na motorku a hajde. Bol tu oznam, ze sa plati parking 5k r ale zas nik.

Spominana sulamahada je cierna plaz, pri nej kopa restik a posedeni. Vraj toto ma byt najlepsia na ostrove, no nic extra, ze by som sem kvoli nej cielene siel.

Batu angus bola moja posledna vytipovana zastavka.

Tu chuj odstavujem motorku hned na zaciatku a idem po chodniku az k pobreziu, da sa tam ist na motorke.

Okolo same lavove skaly. Vyzeralo to genialne.

Medzi skalami vysadene stromy a semtam neaky ten altanok.

Pri pobrezi sa do jedneho usadzam, reku dam dalsi hodinovy relax s vyhladom na more.

No dosli ku mne traja chlapci. Vedeli 4vety po ang tak precvicovali.

Potom len pri mne sedeli a kukali na mna. Som sa citil dost neprijemne tak som to zbalil a siel dalej.

Podla mapy mala existovat cesta pomedzi dalsie lavove skaly, hned oproti vychodu z tohto objektu ale nebola.

Inak tu sa platilo parkovne, predemnu tri auta, tak som ich obehol a nic nezaplatil.

Z hlavnej odbacam na cestu nad letiskom.

Po pravej strane obcas lavove skaly a vystavba novych domov zvacsa z dt.

Vyhliadka na letiskovu drahu pekna. Taktiez okolie pekne upravene.

Bola tu skirnka kde sa malo platit 2k r.

Tentoraz ma mapa sklamala. Dosol som k mostu a most nikde, resp bol ale este len vo vystavbe.

Tak pomedzi uzke ulicky medzi domami sa dako dostavam na hlavnu.

Kukam sulatanov palac a okolo hypermarkeru popri nabrezi nazad k ubytku.

No najskor vybieham do riadneho stupaku si obzriet obe zaciatky trialov na sopku.

Nikde zadny ludia, tak sa da ist v pohode bez sprievodcu. Len kurva bude to dobry stupak po asfaltke.

Ako som kukol druhy pristupovy bod, spustil sa dazd.

Tak nazad dole kopcom prakticky na volnobeh az k ubytku.

Motorku odovzdavam po cca 8hod za 100k fakt extra drahe.minul som navyse jeden dielik benzinu.

Ono som ju mohol mat aj dlhsie ale fakt nemam chut jazdit v hustej premavke a este v noci ked volaky kokoti nepouzivaju ani svetla.

Na moje prekvapenie sa majitelka vratila, vravela, ze pride az v stredu resp piatok.

Dazd trochu ustal tak dole do mesta na veceru a nakup matrosu na zajtrajsiu turu.

Neplanovana zastavka na jedlo, bo zacalo prsat.

Objednal som si polivku a v nej vnutornosti k tomu 4zabalene ryze. Keby vim co je v tej polivke velmi rychlo si to rozmyslim.

Po jedle dazd prestal tak pokracovanie.

Isol som az k sultanovmu palacu. Komplex nic moc a budova tez nic extra.

Cestou tam som minal restiku s nazvom SS, vyzerala dost nobl a s nemeckom nemala nic spolocne.

Popri znudenych predajcoch oblecenie a parfemov kotvim v hypermarkete.

Este k parfemom, i tu su tieto predajne velmi popularne. Vo vykladoch kopa hlinikovych (?) flias a v nich parfemy. Clovek dojde, ocucha, odleju mu do flasky a nakupene.

Hypermarket rovnaky system ako v europe.

Dalo sa tu platit kartou tak to potesilo, pred platbou som este pustil dvoch ludi predemna bo mali len jednu vec.

Co som si vsimol, vzdy ked platim kartou, po autorizacii a prebehnuti platby este nahadzaju zvlast cele cislo karty do kasy.

S nakupom v rukach daleka cesta okolo ovozelu trhu, mesite a stankami s jedlom.

Tesil som sa na odporucane maso na palicke oproti napisu ternate ale bolo zavrete.

Opat zacalo poprchat.

Na promenade vysvietene lampiony ala japonsko.

Dazd zmohutnel. Padam do restiky kde bolo kopa ludi.

Davam kura, k nemu obloha a strasne vela ryze v zvlast nadobe.

Alfukat (inde je to alpukat) dzus nesmie chybat. Tento mega husty s vela cokoladou, uplne top co som zatial pil. Ovsem jedlo nic moc, kura malo divnu chut tak som to ani cele nezedol.

Oproti mne chlapik na mna po indonezky. Klasika odkial som, kam idem, kolko tu budem.

Dazd opat po jedle ustal.

Po prichode na ubytko, pokec s domovom.

Opat sa spustil dazd, takze zajtra turu vypustam, bude to tam moc smyklave a pri zostupe nechcem riskovat radsej dalsie zranenie.

I majitelka vravela, ze to je po dazdi dost nahovno.

V pohode sa tam da ist bez sprievodcu.

Nuz kukam pocasie a cely tyzden ma v tejto oblasti prsat. Ono keby clovek nechcel lozit po sopkach je to fuk, no ja som sem siel hlavne kvoli tomu lozeniu.

Zajtra teda prehodnotim cely plan a dam si i oprat, ked to je uz v cene ubytka.

Na sri lanke vraj utoky na krestanov, hned dva v priebehu tyzdna. Tak tam to bude vesele.

Cul ma napadlo co vravela nz baba z potapania. Ked na nz urobili bum v mesite, tak deti zo skol, skoliek a proste vela ludi na podporu moslimov zacala tancovat haka tanec. Tak som zvedavy ci ho budu tancovat i cul. Ale to asi ne, sak to umrelo len par zlych krestanov a nie dobrucky chudacikovia moslimovia, ktorym kazdy na svete ublizuje.

Na filipinach sa s tym neseru, poslu tam armadu, ta to vystrila a je pokoj.

Skoda, ze v minulosti malajzia a tusim i indonezia cukla od velkej protiterostickej akcii spolu s filipinami na sulu ostrovy. Problem tu mohol byt uz vyrieseny. Tak vravela jedna cs z mindanao.

Naklady :

Benzin : 10k r
Voda 1.5l : 6k r
Motorka : 100k r
Polivka s vnutornostami, 4ryze, ladovy caj : 20k r
Nakup : 4.58€ (revolut 72 375r)
Kura, ryza, obloha, avok.dzus : 45k r (35+10)


Advertisement



Tot: 0.147s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.1207s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb