De laatste dagen van de trip...


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Maluku » Ambon
September 10th 2009
Published: September 10th 2009
Edit Blog Post

PapedaPapedaPapeda

Papeda eten in Galala bij fam. Tentua
Lieve mensen,

Ook al ben ik alweer 1,5wk terug, toch nog de vraag van een aantal, om het af te schrijven. Bij deze dus.

Zondag na de kerkdienst in Seilale gingen we met de hele familie picknicken op Santai Beach.
Met zn allen betekende op dat moment 28man. En aangezien niemand een auto heeft, moest er een truck worden geregeld.
Bobby had een hele mooie rooie gecharterd waar we met zn allen in pasten! Dat was echt super tof!
En eenmaal aangekomen genoten we van een heerlijke middag met zalige hapjes, dobberen op het water en vooral, het gelach en de vrolijkheid van iedereen.
Die avond moesten Lena en ik al bijtijds ons mandje in want Mahia stond voor de maandag gepland. Het dorp waar mijn opa oorspronkelijk vandaan komt. En aangezien het een behoorlijke klim zou worden, moesten we wel goed uitgerust zijn.

Maandagochtend; shit, motregen :-( Wat zoveel wil zeggen als: Er is geen pad, de berg is stijl, het is glad en we willen niet uitglijden.
Aangekomen bij de terminal deed mijn sjaggel-gevoel wegebben.
Ik waande me in het hof van Eden.
Wat is Mahia prachtig zeg! Daar kan geen Latuhalat-Seilale tegenop!
Zo puur en
Ik op Latuhalat beachIk op Latuhalat beachIk op Latuhalat beach

Net voor een regenbui nog even op de foto op Latuhalat beach nabij het huis van tJuul
ongerept.
Wederom zeer warm ontvangen door de familie en wederom weer heerlijk gegeten. Verse vis, diezelfde ochtend nog gevangen!
Nadat we 's avonds laat weer in het hotel terug waren, beseften we ons dat onze oom en nichtje nog terug moesten. In het pikke donker de glibberige berg af, zonder licht! Petje af.

Dinsdag heel rustig aan gedaan want woensdagochtend om 5uur vervolgen we onze trip weer terug naar Bali voor een paar dagen van ontspanning, 33gr. en vooral veel cocktails!

Woensdagochtend om 5uur kwam dan ook een busje aanrijden met mijn familie uit Mahia! Dus, met zn allen in het pikke donker, zonder pad die berg op! (circa45min)...
Brok in mn keel. Te lief gewoon.
Ze willen ons naar het vliegveld brengen en ons uitzwaaien... Ik word niet goed.
Het moment van afscheid was dan ook erg emotioneel en kan niet wachten om ze weer allemaal te ontmoeten. Dat was nog eens even thuiskomen.

De laatste 4 dagen op Bali hebben we ons dus prima vermaakt en leuke mensen leren kennen.
De stopover in Dubai was overigens ook wel apart.
45gr, ramadan en het advies om toch maar niet naar het strand te gaan.. Nou, dan
ConcertConcertConcert

Vrijdagavond naar het concert van de Van Dijck band geweest. Was erg leuk maar een jospang zat er voor mij niet in...
toch lekker niet.
Ik vond allang alles best want mijn missie was geslaagd.

Ik hoop alleen wel dat ik snel weer terug kan gaan, want man.. dat was me even een trip!

The End

Chantal


ps. Ik heb me nu nog ingehouden met het toevoegen van de foto's... Ik had er nl maar 835, dus Enjoy!



Additional photos below
Photos: 27, Displayed: 23


Advertisement

ZwemmenZwemmen
Zwemmen

Samen met Jane en kleine nichtje heerlijk zwemmen bij Santai Beach.
De rooie truckDe rooie truck
De rooie truck

Allemaal instappen, want 28man past best!
Santai BeachSantai Beach
Santai Beach

eindelijk.. we zijn er!
Fam. pictureFam. picture
Fam. picture

En dat zijn ze dan... Ok, min 5 dan, want die zijn wel met eigen vervoer gekomen.
LatuhalatLatuhalat
Latuhalat

De kuststrook van Latuhalat... Need i say more?
MahiaMahia
Mahia

genomen achter het huis van tante Johanna
MahiaMahia
Mahia

Wat huisjes in Mahia
MahiaMahia
Mahia

Poseren samen met de familie bij het huis van oom Hans
MahiaMahia
Mahia

Het huis van oom Hans dat gelukkig op maar 15min klimmen ligt van de terminal!
VliegveldVliegveld
Vliegveld

Laatste foto op vliegveld Laha op weg naar Bali...
Boeddhistische tempelBoeddhistische tempel
Boeddhistische tempel

gelegen op een berg net buiten Ambon stad, een boeddistische tempel...
Naar de kerk...Naar de kerk...
Naar de kerk...

Duh.. ga je zo naar de kerk!
GihanGihan
Gihan

Mn nichtje was zo moe dat ze maar in slaap viel...
Op de OjackOp de Ojack
Op de Ojack

Poseren op de Ojack... Hét vervoermiddel waar je echt NIET op wilt zitten, laat staan achterop en je laten vervoeren! NOT
SA Cafe & ClubSA Cafe & Club
SA Cafe & Club

Ons Bed & Breakfast op Bali...
SA Cafe & ClubSA Cafe & Club
SA Cafe & Club

Onze kamer...
SA Cafe & ClubSA Cafe & Club
SA Cafe & Club

Onze Bed & Breakfast...
WassenWassen
Wassen

Met bergwater... Hier worden kleren gewassen en kun je jezelf natuurlijk ook wassen.


Tot: 0.189s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.1523s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb