meer jakarta


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java
April 7th 2006
Published: April 7th 2006
Edit Blog Post

Als die moskeen niet in de nabije toekomst iets later gaan jengelen ziet heel jakarta er heel snel heel anders uit! Mijn hemel volgens mij slaap ik er naast een. Kan er niet aan wennen. Als ik mijn oordopjes in doe is het iets minder maar nog veel te hard om te slapen. En als ik dan gewekt (!) word in de ochtend dan lijk ik wel een oud wijf omdat ik ze niet versta. Kortom ik rust n og even extra lekker uit deze dagen.
Gister natuurlijk de hele dag op kantoor gehangen. Daarna naar huis gegaan opgefrist, nog meer familie ontmoed, gegeten (erg lekker) en gaan stappen. Het voordeel van op deze manier nog even blijven is wel dat ik een heel goed beeld krijg van hoe het leven hier gaat.
Stappen bestaat uit eerst rondhangen op straat. Een sapje nemen (ik mango en de rest de wel bekende combi van avocado en chocola), de nieuwste dvd's bekijken. En kopen natuurlijk.
Vervolgens zijn we naar het hard rock cafe jakarta gegaan. Ze wilde weten of het er net zo uit zag als amsterdam....werkelijk geen idee!
Het hard rock cafe. Met europese prijzen. Maar op een of andere manier mag ik n iets betalen. Word wel een goedkope vakantie zo.
Er werd san mig light gepromoot dus daar heb ik me maar aan laten praten. Lekker.
De happening van de avond was dat er een big time modeshow was en daarna nog 2 optredens.
Ongekend gelachen! Eerst komt er een jonge man op het podium wil op een verhoging stappen en stoot giga zijn hoofd aan een hangende box. Vervolgens zie ik een model met een mooie outfit maar met witte sokken.
Mode kleding is natuurlijk niet erg praktisch. Dus als je niet uitkijkt flubberd het zo mooi om je heen dat er iets meer te zien is dan de bedoeling was. Zo ook gister de janet jackson imitatie. Alleen zonder tieten. Vanuit het niets een fenomenale tepel. Ik had het niet meer. Volgens mij deden ze het speciaal voor mij.
Optreden was ook geslaagd en uit eindelijk waren we half twee thuis. Ik ben dus nu gesloopt.
Straks gaan we naar een indonesische madurodam, maar dan anders. Ben beniuwd.
Het is heel luxe want we gaan overal heen met eigen auto met chauffeur en airco. Heb ze ook zo ver gekregen dat we morgen naar Bandung gaan. Hier is het een en het ander te zien en het is in een geval uit de stad.
Dus ik vermaak me prima hier. Alleen zijn mijn voeten alsnog aan het vervellen en ben ik nu alniet bruin meer. Zonnen is hier natuurlijk ook absoluut not done. En het is nu er ook veel te heet voor!
Ik mail weer vanaf city office AI, ze hebben thuis geen internet.
Geen idee wanneer ik hier weer zal zijn dus jullie horen wel weer van me.
Misschien bel ik wel ineens vanaf huis.......you never know.


Advertisement



9th April 2006

Kai en Konijnen
De konijnen zijn 2 x zo groot geworden: weet niet wat Cor ze gevoerd heeft maar krachtvoer is het zeker!! In ieder geval is de gigantisch grote zak wortelen helemaal op (zal ook wel wat van in de stamppot zijn gegaan;) Donderdagmiddag Kai opgehaald bij Jelle en Marije: Jelle was thuis aan het werk. Kai was blij me te zien en kroop even later weer snel bij Jelle op de bank: ze voelt zich helemaal thuis bij hun. In Zeist aangekomen is ze erg rustig; moet weer wennen denk ik. T zal ook wennen zijn voor Jelle en Marije zonder Kai... Ik had last van een virusinfectie of zo; was vrijdag helemaal niet lekker, spierpijn, buikkrampen, misselijk en vreselijk moe Leuk dat ze je daar goed vermaken, Inger! Echt Indonesiƫ, die kneuterige modeshow.

Tot: 0.146s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 63; dbt: 0.087s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb