92.den - dieng, gunung prau


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java
April 30th 2018
Published: May 1st 2018
Edit Blog Post

Dnes je v plane vyslap na blizky vrchol gunung prau.

Pocasie mi praje i dnes, krasny bezoblacny slnecny den.

Trasu som si stiahol na wikiloc ale v pohode sa to da aj bez navigacie.

Zaciatok je oznaceny v google mapach takto Basecamp Mount Prau Dworowati.

Je to odbocka oproti odbocke k chramu candi arjuna. Na hlavnej ceste je smerova tabula.

Najskor sa ide pomedzi domy, neskor medzi polickami a nakoniec sa opusta betonova cesta a zacina klasicky prirodny chodnicek. Stupanie je ok ale botasky odporucam, hlavne po dazdi ked je to dost klzke.

Je tu este jedna alternativa na vystup, hned na zaciatku dediny, cesta je jednoduchsia ale treba sa zaregistovat v budke, samozrejme sa za to plati. Vacsina ludi zacina turu tu.

Nuz ale nazad k mojej trase.

Ako som spominal stupanie je v pohode ale na nocny vystup tuto trasu neodporucam, dost sa to tam smyka.

Na niektorych miestach sa mi naskytaju pekne vyhlady na celu dedinku dieng.

Trasa je pri kazdej odbocke znacena, neda sa zabludit.

Stretavam jeden par lokalov co boli na vychode slnka, vraj uplna bomba. Ale toto tvrdi kazdy o kazdom mieste. Som si spomenul na jaco ostrov ako ho kazdy ospevuje ako raj na zemi a pritom to neni nic mimoriadne. Teda je, pre niekoho kto necestuje resp sa vratim k tomu vychodu slnka. Clovek mozno videl jeden a hned to pasuje za top lokaciu na svete.

Pri stupani predbieham jednu babku, domaca zienka z dediny. V batozku nieco nesie asi vodu na predaj. Tak toto budu ozaj pre taku osobu zasluzene peniaze.

Dostavam sa ku krizovatke kde sa stretava moja cesticka s cestickou z druheho vychodiskoveho bodu.

Za nim kopa roznych cesticiek medzi stromami ale vsetky vedu hore a nakoniec sa spoja do jednej.

Opat pekny vyhlad.

Postupne pribudaju ludia. Dost velke bagle a cierne igelitove vrecia plne bordelu.

Stanovali tu jednu noc. Hore vraj bolo 12c ale podla mna isto menej.

Ako som prekvapeny s tyma odpadkami, ze ich po sebe odpratali. U nas normalna vec ale tu v azii, zazrak.

Vacsina grup ma so sebou aj sprievodcou s vysielackami.

Kazdeho co som sa pytal odkial je, odpovedal jakarta.

Chodnik sa trosku zuzil, to uz idem po hrebeni.

Vyhlad sa neda opisat, kopa policok, zelene jazero, krater, dedinka, blizke vrcholi.

Bohuzial zacina stredna (?) oblacnost, tak do dialky vyhlad nic moc.

Vrchol dobity, neni tu vsak ziadna znacka, tak ako u nas, nazov a nadmorska vyska.

V blizkej dialke este vidim stany, tak pokracujem po hrebeni.

Stale oproti mne prudia ludia.

Dostavam sa k stanovemu mestecku (View Good Spot Peak Prau).

No mestecko. Proste kde sa da ludia si postavili stan. Odhadujem to asi na 50ludi co tu spalo cez noc a cakalo na magicky vychod slnka.

Ono ich tu isto bolo i viac ale kopa to uz zabalila.

Vystup mi trval cca 2hodiny.

Kocham sa super vyhladom ako na hory tak na niektore sikovne handrove hlavy, ktovie ako vyzeraju s vlasami.

Niektory sa chcu fotit, no co mi uz ostava. Keby za celu posobnost na jave vyberam za fotku 5k uz je zo mna isto milionar.

Opustam stanove mestecko a idem na blizky kopcek, lahinam do travy a zacina hodinovy relax.

Slnko pecie ale i dost fuka vietor. Zobrat bundu bol dobry napad.

Ako cas pokrocil, pokrocila aj oblacnost, blizke hory su uz zahalene.

Po relaxe rovnakou trasou az nato, ze na krizovatke odbacam dolava.

Chcem omrknut aj druhu trasu. Ta je ako som uz spominal, jednoduchsia. Sirsi a nie tak strmy chodnik.

Par ludi s baglami stupa k vrcholu. Ciel jasny, prespat a kuknut vychod slnka.

Z lesa sa dostavam medzi policka, zrejme je sezona zemiakov, vsade ich zbieraju a zvlakaju dole do dediny na motorkach v mechoch, tie prehadzuju do nakladiakov.

Cul ma napadlo este k mojmu stopu nakladiaku v okoli merapi sopky.

Na jednom mieste nakladali robotnici cely nakladiak rucne. Keby to boli mechy ok ale to bola hlina. Ty vole to si nevim u nas predstavit nahadzat plne auto rucne hlinou.

Pri registracnej budke kopa odstavenych motoriek, dokonca je tu aj uschovna na helmy.

Od budky uz pokracuje do dediny betonova cesticka.

V dedinke davam v podniku Soto sirandu (tak sa to spravne vola) pre zmenu bakso, rovnaka cena ako mie ayam. Chcel som neaky iny mie ale to uz 3den po sebe nemali.

Na ubytku opat 2 hod poobedny spanok.

Endomondo mi nameralo 13.5km za 4.15hod. Tentoraz som dlhu hodinovu pauzu stopol.

Do itinerara zahrnujem este mestecko bandung. Ostanem tam dve noci a tym padom v jakarte noc + noc na letisku.

Dufam,ze sa mi v jakarte podari stretnut s babami, pojdeme oslavit moj 100ti den na ceste. Len nevim ci budu dost pit, predsa je to len pracovny den pre nich.

Nahadzal som do bandungu aj par ziadosti o cs. Som zvedavy.

Pred spankom si davam teraflue.

Zla sprava, dochadza mi hajzlopapir. Ruka to isty 😊

Pesnicky v tv furt nic moc. Film nekukam zadny bo som furt na nete. Bud dennik, whatsup alebo ukladanie pozicii ubytiek a zaujimavych veci do maps google.

Mapy.cz strajkuju, nechcu mi stiahnut nove mapy asi to je pomalym netom. Na flicker este furt nahravam fotky, strasne pomaly to ide. Este asi 40ks.

Google drive mi ukazuje plnu kapacitu, co je samozrejme blbost. Bo vzdy po nahrani a zalohe fotiek doma, sa fotky zmazu. No mali by ist do kosa ale nejdu, proste len zmiznu z priecinku ale kapacita ostava povodna.

Zajtra v plane relaxacny den, len mala tura na kawah sileri a potom na ubytku planovanie co po taiwane. To japonsko vypustam, je to dost penez a uz som tam raz bol. Mozno to dam v septembri ked ceny klesnu, uvidime.

Naklady :

Bakso : 10k r
5xsnack : 5k r
Ryza, kura : 18k r


Advertisement



Tot: 0.507s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 40; dbt: 0.2638s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb