91.den - dieng


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java
April 29th 2018
Published: April 30th 2018
Edit Blog Post

Rano ma budia vyvolavaci alaha. Najskor jedna mesita, potom druha, tretia…

Vyvalovanie sa v posteli, zababuseny v dekach.

Na ranajky si davam take placky a kocky plnene tofu. Cakal som, ze mi za 5k da 10ks ale dala len 5ks.

Podla mapy nejdem k jazeru telaga warna po ceste kade chodia tour ale medzi polickami si to zeniem.

Trasa zacina za poslednym ubytkom na pravej strane smerom do wonosobo. Je to vyznacene na mapy.cz, v google mapach to neni. Ono sa to da kuknut aj na mojom endomondo profile.

Uzku ulicku po cca 100m opustam a zacina stupanie medzi polickami.

Hned stretavam prveho usmievaveho miestneho.

Na polickach zvacsa zemiaky, dalsi dvaja miestnaci ma zdravia a zistuju odkial som a kam idem. Tu ich ang konci.

Na lavej strane sa mi naskyta suprovy vyhlad na terasovite policka, hlavnu cestu a paradne kopce. Slnko zacina pripekat, chuj som sa nenatrel a miesto klobuku som si nabalil zimnu capicu.

Cesticka v pohodicke, dostavam sa na vyhliadku View point color lake.

Neskutocny vyhlad na obe jazera. Jedno je do zelena, druhe ma klasicku jazerovu farbu.

Narazam tu aj na prvych turistov (vsetko lokali, ak budu biely poviem).

Zacina pohodovy zostup k jazeru resp k hlavnej ceste. Na tuto vyhliadku sa vybera vstup ale kedze som prisiel od policok nic som neplatil.

Taktiez nic neplatim pri vstupe k jazeram. Dostavam sa k nim v dierou v plote ku ktorej vedie vyslapana cesticka v rohu hlavnej cesty.

Pri jazere uz citim vonu siry. Objavuju sa aj mini bariny s bublajucou vodou. Jeden pracovnik tu robi meranie. Pristroj pichne do vody, zapise udaje a pokracuje na dalsie miesto.

Popri jazeru sa dostavam blatistou cestickou k rozcestniku, vlavo sa ide do dediny patakbanteng, vpravo pokracuje chodnik okolo fajn zeleneho (tyrkisoveho) jazera.

Je tu aj par chodnikov az k jazeru ale kopa otravnych musiek.

Po turistoch tu neni ani stopy.

Dostavam sa k druhemu jazeru, kukam este do blizkeho udolia obklopeneho terasovitymi polickami. Fakt uplne genialne.

Nastava zrada, pri druhom jazere je mensia rozdvojka, dole menej vyslapana cesticka a druha co ide hore viacej vyslapana. Vyberam si tu.

Som myslel, ze ma to vyhodi pri prvom jazere ale prt.

Cesta strma, uzka, sem tam zarastena.

Vypluva ma to na fajn prirodny chodnicek, po stranach pekne kvety nasadene.

Dostavam sa az k dalsiemu platenemu miestu batu pandang.

Pred oplotenim arealom su fajn skaly s paradnymi vyhladmi na jazera a okolie (neskor zistene, ze sa sem da dostat pohodovou cestou od jazier, urcite odporucam, treba nasledovat znacenie so svadobnym parom)

Je tu otvorena branka cez ktoru chodia turisti, nikto nekontroluje vstup. Je to bocny, hlavny je uplne inde.

Nuz teda idem dnu (opat free).

Tu kopa nasadenych kvetov, skaly s vyhladmi, plosiny (spoplatnene) a plno ludi. Prvy traja biely turisti.

Fakt fajn miesto ale prachy by som za to nedal, ked je dalsi fajn free (v cene vstupu na jazera) obdalec.

Po preskumany arealu reku idem nazad cez branku. Ha, chyba, uz ju volado zamkol.

Tak trochu nasraty, ze sa nedostanem nazad k jazeram zacinam zostup po chodniku.

Ale ale, nenapadna odpocka pri prvom obchodiku (asi 30m napravo od zostupu), uzaj idem na nu.

A uz som nazad na peknom chodniku lemovanom kvetmi.

Ten ma vypluva pri zelenom jazere.

Tu kvanta turistovm idem popri jazeru nazad k druhemu jazeru.

Podla mapy by sa mali medzi nimi nachadzat jaskyne.

Robotnici tu za plnej prevadzky ukladaju dlazbu.

Medzi jazerami fajn placek a aj jaskyne.

Do jednej chcem ist ale fakt uzka tak nist.

Dalsia je zavreta a v nej kopa hindu obeti.

Tato cast tu veru neni moslimska. Mam na mysli len tento kusok medzi jazerami, inde moslim kam oko dovidi. Najhorsi na tom je, ze v obchode len pivo so zero alkoholom.

Pri jazerach samozrejme nesmie chybat fotenie s miestnymi.

V jazere je vidiet aj bublajuca sira. Dobre to vyzera.

Su tu cele skupiny, ktore maju na starosti guidovia s megafonmy.

S jednou sa davam do reci, reku nech volaco zaspiva do nho. Nechcela ale este takych 10min a nalomil by som ju.

Tieto tour zvacsa po vstupe k jazeru zahnu doprava, idu k miestu s jaskynami a nazad. Okolo jazera ich chodi minimum (nestretol som nikoho), par ich ide este kusok na sever pod vyhliadku.

V restike davam chudobne bakso a pokracujem ku krateru Kawah Sikidang.

Opat nejdem hlavnym vchodom ale cez neaku dedinku. Nezabocil som na hlavnej smerom ku krateru ale siel furt rovno smerom na neake divadlo (k nemu som nezabocil).

Za dedinkou ma oslovuje motorkar ale nic nenuti len mini pokec (furt to iste, ang nevedia nic len tieto rovnake otazky, odkial,kam,ako sa volam).

Cestou zdravenie sa s miestnimi salamat pagi (rano) aj ked uz sa ma pouzit pozdrav pre obed ale ten nevim, dalsi je sore a vecer je malam.

Drevenna smerova tabula ma smeruje doprava ku krateru.

Podchadzam parovod (zrejme z krateru, videl som tu v dialke dve paroelektrarne alebo ako sa to nazyva)

Opat len idem a idem. Nik ma neoslovuje tak som na dalsej free atrakcii.

Na hlavny tah lemuju stanky.

Je tu dost ludi aj 5 belosi. Jedni z nich aj s guidom.

Hlavny krater s bublajucou vodou a parou je obkoleseny ohradou.

Podnikaci tu predavaju uvarene vajcia priamo z kratera. Normalne maju drevenne pruty (udice) a na nich zavesene vajcia, tie ponoria predavaju. Nevidel som nikoho to kupovat.

Dalej je tu kopa plosin, hupacka, dzip, srdce, vsetko za poplatok vratane fotenia sa so sovou.

Daju sa tu prenajat terenne motorky a 4kolky a zajazdit si po “mesacnej” krajine.

Vyzera to tu ako zmensenina krateru ijen. Z niektory casti syci para, doprevadzana sirovym zapachom.

Stupam na mensi kopcek odkial je fajn vyhlad na krater a okolie.

Este rozmyslam ist hore az na kopec pangonan ale miestny (?) vravia, ze sa tam neoplati stverat. Ono toto z toho kopceka vedie este cesticka hore.

Opat spolocne fotenie. Az teraz ma napadlo, ze staci zapat bluetooth a netreba si davat whatup resp fb.

Vychadzam hlavnou branou, pri chrame candi bima cakaju podnikavci s ruskami, normalne sa rozbiehaju za autami. Ono dychanie vyparov je nebezpecne ale zas urcite su tu neni v takom mnozstve aby neako cloveku behom tych par minut ublizili. Citit to je len v okoli kratera a tam kde syci para.

Chram fotim len zvonka, kamenna mala stavba.

Po hlavnej smerujem k Museum Kailasa. To neplanujem navstivit ale podla mapy je tam skratka do mesta (dediny).

Skratka je, ale vedie okolo chramu candi arjuna t.j. je to spoplatnene.

Dvojite ceny 15k vs 30k. To isto platit nebudem za male kamenne chramy, ktore vidim z ubytka.

Pokracujem po hlavnej, hned za parkoviskom smer dieng, je vyslapana cesticka. No a kam vedie? No predsa do plateneho arealu.

Hehe dalsia vec co mam dnes zdarma (ono ma toto aj tak dobehne na odrbavacoch s jedlom a v busoch)

Hra tu neaka skupinka, ti len na mna kuknu a pokracuju v hre.

Po fajn chodniku sa dostavam k chramom. Nic extra.

V okoli sa da odfotit s transformerom, teletubies, ovcov a neakymi tipkovcami v krojoch.

Prvy krat ma o spolocne fotenie prosi starsia indonezska. Inak vacsinou soplaci.

Opustam komplex, ktory je obkoleseny fajn polickami a idem opat na mie ayam.

Odtial ubytko a dvojhodinovy spanok.

Podla endomonda 13km za 5hod. Ale mal som dost pauz a ktovie ako to bolo so signalom.

Po spanku uz po tme vybrojeny capicou na jedlo.

Padam hned do prveho otvoreneho jedla, bo je mi zima.

Davam celu kacku. Zas nic obrovske, maso bolo len pri nohach a trocha pri kridlach, trup nist. Platim turisticku cenu. Zas som sa pred jedlom neopytal na cenu a tak som dopadol. Kurvy, sade ojebavaju. Fakt nevim co by sa im stalo keby daju normalnu cenu. Jedlo sa rukami.

Na ubytku si robim caj, v tv naladeny hudobny kanal.

Vacsia cast pesniciek o zlomenych srdciach, spevacky sa vrtia jak nesvojpravne barbiny. Dobre to je akurat ocuvat na spanie, inak tvorba strasne uboha. Zlaty flores a ich dj mixy, to bola muzicka a nie tieto priteplene pesnicky s hroznymi tanecnymi kreaciami.

Opat sa ozyva handrova hlava, co som robil atd. Som zvedavy kolko ju to bude bavit. Ale aspon si precvicim pisanu ang a pochytim nove slovicka.

Ide na mna choroba, sa ani necudujem z takej zimy. Zajtra nasadim theraflue.

Dnesny den super, paradne scenerie, super pocasie, fajn ludia, free vstupy.
Naklady :

5xsnack : 5k r
Bakso : 12k r
Mie ayam : 10k r
Nakup : 12.7k r (nanuk 4.5, im coco lychee 8.2)
Ryza, kacka, caj : 26k r
Roti bakar cokocoko : 15k r


Advertisement



Tot: 0.107s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0488s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb