Borobudur

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java » Borobudur
July 15th 2012
Published: July 15th 2012

Vandaag moesten we vroeg opstaan omdat onze chauffeur ons zou komen ophalen bij het hotel. Door een foutje met de wekker stond ik al om 2.30 uur onder de douche en was Lisa al bijna omgekleed, toen Joyce opmerkte dat er ergens iets fout was. Snel terug in bed en proberen weer te slapen. Een paar uur later werden we dan wel op tijd wakker en na het ontbijt en uitchecken werden we opgehaald bij os hotel. Na ong. een uurtje rijden kwamen we aan bij de Borobudur, waarvan gezegd wordt het 8e wereldwonder. Het is de grootste boedhistische tempel ter wereld. Zoals we hadden gelezen is dit echt indrukwekkend om hier op te klimmen en door heen te lopen. Enige 'probleem' is dat we weet ik hoe vaak gevraagd werden om op de foto te komen. Zelfs Tom werd een paar keer door een meisje gevraagd om te poseren! Na een tijd hiet hebben rondgelopen vertrokken we richting uitgang. Toen werden wij pas echt belaagd door souvenirs-verkopers. Enorm aandringend, en maar achter ons aan blijven lopen. Lisa had zo'n klein boedha-beeldje gezien, maar ik zei dat het te duur was. Die vent heeft tot bijna de uitgang achter ons aangelopen (10minuten) en de prijs zakte met de meter. Tom zei op een gegeven moment, dat hij 20000 roepia wilde geven (vraagprijs was 150.000 roepie!). Natuurlijk zei hij nee, maar op het einde toen de man helemaal wanhopig was, stemde hij toch toe met Tom's bod. Een echte handelaar!!

Onze chauffeur wachtte ons op en hij moest ons naar Semarang brengen, ongeveer 2 uur rijden richting Noorden. Het was ontzettend druk onderweg en werd ook nergens minder. Met links en rechts inhalen hebben we het inderdaad in 2 uur gered. (dit is ook gewoon de rijstijl van iedereen hier, volgens mij zijn er eigenlijk geen verkeersregels).

Het hotel in Semarang is heel mooi, we hadden op de bovenste etage een suite. Lisa vond dit wel bij haar passen! Tom en ik zijn gaan sporten en zwemmen en Lisa en Joyce zijn naar de pedicure geweest. Daarna even de stad in (taxi rit ong. 5 minuten = Euro 0,90) om wat rond te lopen en McDonalds te eten. Even geen zin in Indonesich eten. Het was heerlijk!

Vanavond op tijd naar bed, want morgen worden we al om half 7 opgehaald om naar de boot te worden gebracht die ons naar de KarimunJawa eilanden brengt.

Tot: 0.113s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0563s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb