98.den - presun bandung


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java » Bandung
May 6th 2018
Published: May 7th 2018
Edit Blog Post

Este trochu k vcerajsku co som zachytil od vedlajsieho stola.

Svajciar vravel dost o barme (bud pracuje tam alebo v thajsku, nieco v oblasti vlakov, takze fajn job).

Jedna baba cestuje tez po azii, toto je jej druhy mesiac a chce kuknut aj barmu.

Nocne busy tam neexistuju, pesi prechod zo severa thajska sa neoplati (okolie chang …), bo pre turistov je tam spristupnene len male uzemie, bez moznosti pokracovat dalej po krajine (to som vedel), niekedy moze byt problem s ubytkom, v krajine clovek stretava stale rovnakych turistov, bo vsetci maju rovnaku trasu, dost uzemia je zakazane navstivit. Problem kupit miestnu simku (to riesit nebudem, nemusim byt furt online aj ked to totalne zlahcuje cestovanie).

Na ranajky davam opat palacinku.

Po jedle len suchy pozdrav od majitelky aj fakt krasnej dcery. Mozno boli trochu nasrane, ze som cez nich neriesil laundry ani ziadny vylet alebo boli len proste unavene. Ktovie dokolkej bola v lobby este omladina. Ja som siel spat okolo polnoci, hned po futbale.

Kurnik mame titul po milion rokoch a ja trcim na konci sveta. Fakt to dost nasere.

Inac omladina dobre nasavala, supli aspon 6 piv (mega drahe a chut nic moc, proste bintang). Ti musia mat dobre vela penez na cestovanie ked sa kazdy vecer oziraju a dalsi den idu na tour.

Co som zachytil tak boli na green kanone (to mi odporucala aj cs z jogjy), vecer na miestnej disco a dnes skoro rano (5.30) dalsia tour + poobede hodiny surfu.

Presun na blizku bus stanicu, tu fajn pokec so starsim riksakom.

Konecne nie len odkial som, ako sa volam, co robim a ci som sam.

Cyklo riksak mi potvrdil vysoke ceny ako realne a ziadne odrby. Bakso od 15k, nasi goreng tez.

Jeho robota je o hovne, volakedy nezarobi za den ani na jedlo.

Sedeli pri nas dve baby, tak reku, ze mi jednu vybavy za zenu. Oni museli rozumet bo hned sa zacali hanbit. To ho povzbudilo a furt ich podpichoval.

Prichadza bus, kaze mi do nho nasadnut. Clovek sa uvelebi dojde sofer,,ze on ide priamo do jakarty. Tak zas nazad cakat na spravny bus.

Po vystupeni hovorim riksakovy, ze ma tie baby vykopli z busu, zadna svatba nebude. Fakt kopa srandy s chlapikom.

Za pol hodku uz prichadza spravny bus. Domaca vravela 65k, riksak 60k, no v buse vylepeni cennik 78k.

Sledoval som ci to je fakt pravda, bola, vsetci platilo stovkami a vyberci im vydaval 22k, listok tez oficialne s touto cenou. Cestovne zacal vyberat dost neskoro, skoro po hodine jazdy.

Ono to bude s cenami listkou ako u nad, kazda spolocnost ma inu cenu. Hovorim o regulernych busoch nie o minibusoch.

Klimatizovany bus sa neskor zaplnil do posledneho miesta. Na statie sa ludia nebrali.

2x pocas cesty nabehol do busu kontrolor. Porovnaval predane listky s poctom cestujucich.

Niekedy do busu nabehli predajcocia jedla a samozrejme muzikanti.

Bol tu aj jeden rozpravac resp nabozensky fanatik.

Ako niekedy fakt demencia, ludia vystupuju ale predajcovia sa i tak hrnu dnu a robia zbytocnu zapchu.

Cestujuci opat davali muzikantom aj fanatikovy peniaze.

Dalsi zdieraci stali popri ceste, nacahnute ruky resp sietky a cakali, ze im niekto nieco hodi. Ako fakt nevim za co.

Este pochopim podnikavcov co mali v rukach drevenne kliny a tie davali pod kolesa nakladiakov v kopcovitom terene alebo dalsi co akoze riadili premavku.

Heh si spominam ked som bol soplak, tez som stal pri ceste ale penaze ma nenapadlo pytat. Pytal som len prazdne plechovky od kamionistov.

Pozitivum busu, nefajcilo sa dnu. Ne jak volaky kokotkovci v minubuse. Ten natriskany ale jebo si musi zapalit, bo nevydrzi pol hodinu.

Mali sme asi po 3.5 hod obednu prestavku.

V niektorych dedinach boli volebne mitingy.

Este taka zaujimavost ohladne kilometraze. Vzdialenost medzi mestami sa nepocita od tabule ale od stredu mesta kde je nulty kilometrovnik. V yogje mensia turisticka atrakcia.

Zhruba po 7 siedmych hodinach opustam bus v casti cibiru.

Ono by sme dosli aj skor ale v kopcoch a hlavne uz pred mestom zapchy a este k tomu nas bus stara rachitina, ktoru v kopcoch predbiehali aj nakladiaky.

Podla cs mam zobrat zeleny angkot (mala dodavka pre asi 15ludi ale vojde sa aj 25).

Po vystupeni vydim vsak mhd zastavku, trosku podobnu ako v jogje len bez turniketu a obsluhy.

Pytam sa jedne zenskej, sok vi po ang, odporuca mi necakat na bus a zobrat zelenu dodavku.

Soferovy ukazujem kam chcem ist (nakupne stredisko metro indah mall).

Ok, len este neakemu kolegovy hovori, ze on v indonezii a nebude komunikovat anglicky, trtko.

Nieco asi okolo 8km, davam mu 5k a cakam, ze mi vyda, nema sa k cinu, tak dua ribu, no nist, zrazu uz ang neni problem a vravi pat a ukazuje na ostatnych co tak platili (platili piaty 15k, takze je to 3k) a v rukach zviera 5k bankovky, potom odchadza. Pojeb sa aj s tvojimi 2k navyse, jebo.

Moje ubytko je na druhej strane cesty. Ta plna aut a motoriek, nikto nespomaluje, fakt totalna arogancia a to som isol cez prechod prechodcov.

Dostavam sa do velkeho arealu (suites@metro aparmans). Parkovacie zavory, security, 3 ulicky obchodov (poloprazdne vyklenky) a vysoka budova cca 20poschodi.

Fakt dost velky komplex, na prizemi par obchodov, pracovna (7k za 1kg), mini vyvarovne s donaskou do bytu.

Zhavim free net a pisem cs, bo do budovy ma securiti nechcu pustit, treba mat pipaciu kartu.

Ziadna odpoved, skusam volat, nic. Po pol hodine sa oziva a pochvili ma vyzdvihuje.

Fajn baba co sa furt smeje.

Vytahom ideme na 17.poschodie.

V byte kupelka (tepla voda), kuchyna spojena s mini obyvackou a dve mini izby.

V strede komplexu je bazen, maly ale je.

Cele to tu je len pre mna. Cs byva obdalec s rodicmi.

Dnes ide do kostola s kamosom/kou (furt to nevim v ang rozoznat ked povi len friend), no ale zajtra od 9.00 sa mi bude venovat.

Jedlo, to je moja hlavna priorita.

V okoli zadny lokalny podnik, ono tu prakticky nic neni az na nakupnu zonu metro indah mall.

Nuz idem tam ,obchodiky restiky a nakupne stredisko.

Kotvim v japonskom ramene, bolo tam najviac ludi.

Clovek si sadne, dojde casnik, da predtlaceny papier s jedlami, zakaznik zakruzkuje co chce, casnik zobere papier a po chvili donese jedlo.

Ale u mna to tak nefungovalo, dosol som k pultu, odchytil jedneho nech mi volaco odporuci.

Kura s mozarelou, mnam uplna lahodka to bola, len dost stiplave.

Ale ten syr, jedna basen.

Jedlo sa rukami.

Po jedle smer obchodny dom a hypermarket. Pivo som nenasol, tak som kupil aspon liter mlika.

Platim kartou, dufam, ze mi vydrza penaze. Ono keby nemam v utorok stretko s babami v jakarte tak mi vydrza urcite, len sa chystame skocit do dakeho podniku na jedno pivo a ked jedno znamena to iste co u nas, tak amen tma 😊

Po mini nakupe som skocil este do dalsej restiky (fasfoodu).

Tu ked ma zbadala casnicka hned bola hotova, ang ani tuk, volaco sa mi snazila vysvetlit ale nevedela to.

Nieco furt o hot water. Neskor sme sa dopracovali s pomocou zakaznika (tez nevedel ang), ze ci to chcem spicy.

Konecne si vydychla ale iba na kratko, moje jedlo nemali. Tak objednavam dalsie, prva vec kam mi padol prst. Dobra sprostost.

Donisli mi polivku so slizami, zeleninou a kuracimi paprcami. Este mali drapy. K tomu na zvlast tanieriku vysmazanu kuracinu.

Po nic moc jedle presun na ubytko.

Opat problem prejst cez cestu.

V lobby zhavim free wifi (hore neni ziadna), sprava od cs, ze zajtra sa to mozno rusi, bo si ide vybavovat pas. Da vediet. Dufam, ze to nebude druhy dubaj. Ked som cs ani nevidel a komunikovali sme cez whatsup, pritom bola vo vedlajsej izbe.

Co som tu pozoroval ludi, tak zvacsa same mlade pary. Ktovie ci to tu nesluzi ako hodinovy hotel.

Auto tu vyhodilo 4 baby, ochvilu prisiel dole chalan a uz isli s nim na izbu.

Zatal mozem vyhlasit, ze tu su baby uplne top z celej indonezie. Ziadne satky, zakrivanie tela. Tu ukazuju vsetko ako ma byt a fakt niektore su uplne k zozraniu.

V apartmane horuca sprcha, uplna bomba a vypytie litra mlieka. Som zvedavy kedy sa doserem.

Fajn vyhlad na kosok mesta. Vela svetiel a v zadu tmave kopce.

Tv nejde, resp ide ale nahovno signal, mp 3 tez nist, tak uplne v tichu, sam v izbe.

Tak takato ma teda caka buducnost.

Naklady :

2xbintang 0.66l : 80k r
Bus budiman ac pangandanar - bandung (8.15hod) : 78k r
Angkut : 5k r
Nakup : (karta 41,87k r)
Restika Udin ramen, kura s mozzarelou, ryza, milkshake : 32.5k r
Restika mie merapi, mie seindonesia, jahodovy sejk : 36k r


Advertisement



Tot: 0.739s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.4192s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb