50.den - vychodne od maumere, potapanie 2


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Flores
March 19th 2018
Published: March 24th 2018
Edit Blog Post

Na ranajky som chcel fried rice ale ta sa takto skoro (6.25) este nepodava, tak opat omeleta.

Po plazi smer happy dive.

Tu platba kartou vratane 4percentneho poplatku. Rupia posilnela, sice o chlp ale posilnela.

Docapovanie vody a smer mala rybarska lodka.

Dvaja namornici, instruktorka a traja potapaci.

Instruktorka a ziaci vo firemnych bielych trickach. Mohli aj mne dat. No ziaci su to uz neni, uz maju certofikat padi.

Som zvedavy kedy dojde aj mne.

Francuzi dnes potapaju z brehu k potopenej lodi.

Prichadzame na miesto fishsoup. Tu nam zacina vraviet sefka vtip o francuzoch, vcera sa bala.

Pri jednom ponore vravi potapacom, dame si fishsoup, nato sa jeden vazne ozval, ja som ale vegetarian. Samozrejme pri tom myslela toto potapacske miesto.

Vsetko ide rychlo, ziadna kontrola z jej strany. Nasadit a skocit.

Okuliare mi namazali neakou gebuzinou, gel na natieranie, aby sa mi nerosili. Ja vsak pouzivam osvedcenu techniku, naplut a rozotriet.

Gebuzina mi moc dobre spocistku na oci nerobila ale neskor po metri pod vodou som sa stabilizoval.

Dole idem este s 5kg.

Instruktorka robi divadlo pod vodou s chili paprickou, vytiahne ju je tmavocervena, zasvieti na nu svetlo a je cervena. Vau 😊

Dalej vytahuje vajco a rozbija ho. Zo zltku malo nieco vzniknut ale neviem co. Nevedeli to ani moji spolupotapaci.

Viditelnost nahovno, vsetci videli zraloka len ja nie. Vraj bol dost velky.

Farebnych ryb dost, koralov pomenej. Uz som zhyckani asi. Moc sa mi toto miesto nelubilo. I ked som videl murenu a asi 4ks Bumphead pawotf. Fakt velke ryby s cudnymi hlavami.

Najlepsie to bolo az nakonci, ked sme sa vynorili, plno koralov a ryb. Na snorchel super.

Ha mam novy rekord, 30m hlbka.

Na lodi prekvapko, zabudli nabalit kolaciky, tak bez olovrantu. Kava tez neni, ne zeby som ju pil, je len caj.

Zastavka tak ako vcera na pieskovom pase, ktory je vidiet cely len ked je malo vody. Cul bol vidiet cca 1m2.

Po odpocinku dalsia zastavka, Pangabatang north.

Cul skusam zataz len 4kg ale nabuduce ak budem mat dlhy oblek dam 5kg. Ono idealne by bolo 4.5kg ale to neni. Tak bud priberem (nehrozi) alebo schudem (by ma zaujimalo ako to se mnu vyzera po 50 dnoch.

Nuz potapanie lepsie ale vidtelnost po 10m. Este, ze sme boli blizko koraloveho utesu s kopcom zivota. Videl som mini modreho Orangutan crab ale fakt len z dialky, instruktorka ho vydurdila zo sasanky.

Kukam potom na mojich podvodnikov a co nevidim. On dycha z jej octupusu (zlta nahradna hadicka so vzduchom ak sa nieco stane). Fakt nevim ci trenovali abo mu fakt dochadzal rychlo vzduch. Bo takto boli az do vynorenia, tam sa potom presunul k instruktorke a ta mu dala svoju zltu hadicku.

Co som sledoval islo im to dobre, on nad nu, sa jej pridrzal a ona to riadila.

Pri prvom ponore sa on drzal instruktorky, dychanie mal svoje.

Po vynoreni opat obedare a jedlo. Cul tam boli aj dva mini banany.

Po vylodeni, spisani logbook. Instruktorka nam nadiktovala par ryb co sme videli, ani jedno meno mi nic samozrejme nehovorilo.

Ma tu velky problem najat si lod od rybarov, bo su nespolahlivy.

Jednu partiu co mala tak jeden den sa ukazala, dalsi den dali prednost rybacke. Za chobotnicu maju 2mil r ale sanca, ze neaku ulovia je velmi miziva. Za prenajom lode dive centrum plati 600k r.

Dalsia partia zas obtazovala zeny na lodi.

Proste domaci tu nemaju podnikaveho ducha ako v labuan bajo. Inak by tu uz v sezone brazdili vacsie a stabilnejsie lode s potapacmi a nie len tieto mini rybarske lodky.

Docapovanie vody a hladanie neakej slovenskej alebo ceskej knihy v dost obsiahlej kniznici.

Same ang a nemecke zvacsa, obcas francuzska a dokonca aj ruske.

Instruktorke sa podarila najst hned nasupu cesku knihu trikrat bez detektiva od patrick quentin. No ja som hladal este dalej, nieco znamejsie, nic.

Tuto knihu tu nechal este v roku 2013 jeden pepik. Som zvedavy co to bude za volovinu.

Saru od dominika dana necham v lena house. Teda ak ju prijmu, bo fakt to vlacit nechcem i ked to je tenka kniha cca 180stran.

Na terase teda zacatie citanie. V knihe su tri kriminalky, zatial je to slabota po 5 kapitolach z asi 20tich.

Klasicky okolo 18.00 na veceru. Este ale kuknuty zapad slnka, zajtra ho musim nafotit. Hory, more, rybari a zapadajuce slnko.

Dnes oslavujem, 50 den cesty a 10 ponor. Zapijam to pivom, este horse nez bintang. Flasa ma 0.68l, 4.5 percenta.

Francuzom sa vrak lubil ale zivot vraj nic extra.

Na ranajky bol este mini pokec so vcerajsim soferom co viedol nudny monolog.

Da sa tu pozicat motorka za 75k na den a bez priplatku vratit v labuan bajo.

Ohladne labuan bajo ma zle spravy, pozna dakeho vyskumnika a ten dava koralom v okoli 5 rokov zivota, potom vdaka oteplovaniu pokapu.

Svajciarska majitelka a zaroven instruktorka v happy dive tiez vravela o koraloch. Tu ich vsak okrem ludi nici aj neaky zivocich, ktory ich vo velkom poziera. Vo velkom preto, bo jeho predator tu vyhynul a nema ho kto lovit. Obcas vsak potapaci robia trestnu vypravu a likviduju toto stvorenie, resp ho premiestnia o 50m dalej ale ono to je mudre a vzdy sa to vrati.

Rovnaky problem ma aj velky barierovy utes pri australii, ktory to uz nema velku sancu rozdichat. Samozrejme pomaha k tomu aj oteplovanie mora.

Sofer odporuca destinaciu na vychode floresu, alor. Vraj paradne korali ale problem s ubytkom, to si treba hodne dopredu rezervovat, su tam udajne len dve ubytka.

Dalej odporuca kepa island.

Rozhodne neodporuca navstevu floresu jul, august, vsetko plne a na blink clovek zozene velmi tazko ubytko. Toto mi uz vraveli viaceri ludia.

V lena house som uz len ja a francuzi, ti vsak zajtra odchadzaju smer java. Tam maju tyzden a po 2 mesiacoch spat do francie.

Krizom jeden bungalov okupuju starsi hipisacky svajciari rozpravajuci francuzsky. Pustaju pohodovu francuzsku muziku.

Hotpot sa dnes nezadaril, pusta to len stryko a ten tu neni.

Dufam, ze zajtra bude, musim si nahodit adresu stretka v kupangu do mapy a samozrejme aj vytipovane ubytka vo vychodnom timore a este aj cs ziadosti by som chcel rozposlat.

Naklady :

2xpotapanie : 68.44€ (1.1mil r + 44k poplatok za platbu kartou)


Advertisement



Tot: 0.06s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0309s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb