45.den - koka beach

Asia » Indonesia » Flores
March 14th 2018
Published: March 21st 2018

V noci nakoniec dost krat zobudenie, bud na zimu, vlhko alebo neake svrbenie.

O 7.00 smer ranna hygiena. Umyvadlo bez odtoku, voda z nadrzky. Nuz zas nebude holenie. Som sa neholil uz vyse tyzdna tak dost zarasteny.

Ani ostrihat sa tu nikde neda, zlate filipiny, tam bolo kadernictvo v kazdej zasranej diere.

Nuz na ranajky 3 male suche zemle s cajom.

Po nakresleny mapky s telefonnym cislom na kovboja smer 8km vzdialena dedina muabari kde by mali byt neake megality.

Kupa v blizkom obchode predrazena voda a pome ho.

Opat kopa domacich a hello mr.

Kedze bolo nieco po siedmej, cesta lemovana skolakmi v uniformach.

Za mostom odbacam dolava a zacina stupanie, najskor v pohode ale neskor fakt riadny stupak, do toho este drobny dazd.

Keby vim co ma caka vyprdnem sa na to a idem hned smer plaz, i ked je zatiahnute a obcasne prehanky.

No nic stupam, stupam, opat domaci a neskor aj paradne vyhlady.

Asfaltka kvalitna i ked niekde v strede skala.

Konecne sa dostavam do ciela, teda aspon si myslim, ze to je ciel.

Jedna stara baba (samozrejme cervene zuby) ma naviguje do strmeho kopca, takze opustam hlavny tah.

Tu sa ma chalan na motorke co predava kalendare pyta co hladam v jeho dedine. No nerozumel mi.

Vchadzam do dediny, par domov, vsetci hned oci na mne. Prichadzam k obetnym oltarom (?) z kamena. No nic moc to teda neni. V dedinke este par takychto veci a uz ma domaci naviguje na strme klesanie. Tu sa napajam opat na hlavnu cestu. Opat stretavam predajca kalendarov. Davam mu swg, ktore boli povodne urcene pre kesky ale tie su tu veru moc neni, tak ich rozdavam dobrym ludom.

Zacina klesanie, opat domaci, fajn vyhlad na cele okolie, semtam pekny motyl, pozovanie malych skolakov.

Uz na hlavnom tahu nabieham do ineho obchodiku, tu voda za 7k, tak berem hned dva kusy. Od ubytka to je doprava asi 10.min.

Sranda bola si vypytat cokoladovu tycinku. Ukazujem prst, do ktoreho akoze hryzem a vravi cokolade. Na treti pokus mi tetula dava male trubicky.

Na obed znamy warung. Hned ako kovboj zavetril, ze som tam uzaj tam dorazil.

Pyta sa ma ci som nieco platil pri vstupnej brane. Rozmyslam, aka vstupna brana. Ups asi som nebol tam kde som mal byt. No neva dedinka i tak zaujimava aj s tyma oltarmi.

Domaca mi robi cerstvo opecenu zeleninu. Mnam.

Po jedle presun na plaz. Mam stastie, dostavam gratis ponuku od motorkara. Na jednom useku kde je cesta rozbita, same blato, kamene, sme dostali dva smyki, uz som sa videl dolamany ale sofer bol skuseny borec.

Hned sa hadzem do mora. Obloha zatiahnuta, voda teplejsia nez vzduch.

Do debaty sa davam s vodicom co sem doviezol 4 nemcov na jednu noc. No doviezol auto musel nechat hore na hlacnej ceste, bo by udajne kopec nevysiel ale to sa mi nezda, neni az taky strmy.

Nemci maju 6 dni na presun z maumere do labuan bajo, co je fakt strasne malo. Prakticky uvidia vsetko ale v podstate nic.

Potom klasicke otazky kolko co stoji u nas a podobne.

Za mierneho dazda nazad do bambusovej chatky. Neskor nahadzujem aj prsiplast. Dufam, ze v noci prsat nebude, bo vcera mi trochu kvapkalo na hlavu ale fakt len par kvapiek.

Na jedlo opat do warungu, vyber ziadny, tak si davam to iste co na obed.

Prichadza kovboj, oznamuje mi zlu spravu. Dnes nebude elektrika v celej dedine. Ono by mi to az tak moc nevadilo len mam uz vyslahany mobil, powerbanka o tcomu nefunguje. Asi neprezila vodu v lobocu. Este jej dam zajtra sancu, ak nepojde zbavim sa jej.

Mal by som si robit aj neaky zoznam strat a nalezov.

Obrovska skoda, ze tu neni nikde wifi, nemozem poradne planovat nasledovne dni a hlavne timor. To teda zatial vyzera, ze to tam bude fakt to prave orechove cestovanie len so zakladnymi info a offline mapou. Mam stiahnute dva cestopisi, lp z roku 2011 a to je vsetko.

Po zotmeni testujem domaci arak (palmove vino cca 20 percent).

Ok ale nic specialne. Pol litra stoji 25k, kvalitny 35k r.

Kovboj ma zas zasypava roznymi historkami. Ktovie kolko je toho pravdy, pripada mi ako taky truhlik, vsade bol, vsetko vie. Nuz ale mozno sa mylim.

Odporuca mi navstevu bunker beach, cca 2km ale treba tam guida, po chvili uz guide netreba, ze ma tam dopravi. Udajne sa tam nachadzaju zlate kamienky (samozrejme nie prave zlato).

Sluzil v neakej dobrovolnickej armade kde to dotiahol na kapitana.

Na borneu lovil obrovskeho pytona.

Ak chces zabit hada a nepodari sa ti to, on si ta neskor najde a zabije ta. Vraj si had pamata tvar a vonu.

Jebol si este tri male pohariky a uz vyzeral pripito. Tak som sa spakoval a dnes idem spat o hodinu neskor, 19.00.

Keby tu neboli komari dalo by sa sedet aj vonku.

Dnes ziadna sprcha, bo kupelna nema strechu a poprcha.

Voda 1.5l : 10k r
2xvoda 1.5l, 2x trubicka : 15k r (14+1)
Ryza, zelenina, tofu, ryba : 15k r
Ryza, zelenina, tofu, ryba : 15k t

Tot: 2.786s; Tpl: 0.069s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0404s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.3mb