44.den - presun koka beach


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Flores » Moni
March 13th 2018
Published: March 18th 2018
Edit Blog Post

Konecne zas po dlhej dobe vyspati i ked som sa zobudil uz o 6.00.

Vonku oproti ubytku uz v plnom prude miestny trh. Podla domaceho byva kazdy utorok tak mam stastie.

Klasika zelenina, oblecenie a neake tie snacky.

Par ludi sa chcelo fotit par nie.

Na ranajky si davam teply hnedy napoj v ktorom plavalo zele a sosovica (?).

Jedlo sa to lyzickou. Bolo to fajn, len dufam, ze sa z toho neposerem.

Tetula pohare umyvala len tak ledabolo, zvacsa to tu pili vsetko zenske s cervenymi zubami. Hygiena jak na byt.

Este kupujem dva koblizky potrete maslom a omocene v niecom sladkom. Aby sladkeho nebolo dost, davam si nabalit ryzu (vadzik) v tvare kolaca omocenu tiez v niecom sladkom.

Toto vsetko jem na terase a popritom sledujem dianie na trh.

Zbalenie a smer koniec dediny.

Busy smer maumere chodia kazdu chvilku.

Po cca 5.min jeden stopujem.

Pomocnik zistuje cenu u vodica, 50k, tak nic a zacinam sa vzdalovat od busu, zrazu je to 30k, hovorim 26k. Moze byt a uz sa vezem smer koka beach.

V buse ja, sofer, dvaja pomocnici a 4 spolucestujuci.

Cesta opat uplne genialna, zatacky, paradne vyhlady.

Po ani nie pol hodine zastavujeme v spriaznenej restike na ranajky.

Spolucestovatelia vsak tuto restiku odmietaju a idu do dediny do inej.

Po asi 20.min pauze vyrazame, cestou hladame osadku.

Samozrejme su az v poslednej restike a jedlo im este len priniesli.

Autobus odchadza, nestiham nasadnut, sofer ukazuje, ze sa ochvilu vrati.

Kurva, batoh a aj maly batoh s peniazmi, pasom, kreditkami a fotak v buse.

Bus sa po chvili vracia, nastastie ma nevyrabovali.

Na jednom useku odstranoval velky bager skaly co sa zrejme v noci resp den predtym zrutili na cestu. Bol prejazdny len jeden pruh a aj to velmi na tesno.

Takychto zrutenych skal ale v mensom mnozstve bolo viacej na trase.

Zhruba po dvoch hodinach ma vyhadzuj na odbocke na koka beach.

Z vacku kde som nachystane prachy za listok (chystam si pribliznu sumu a vzdy vravim, ze viac nemam) mi vypadlo 10k, pomocnik ma na to upozornuje, este, ze je poctivy.

Hned z domu na mna krici zenska ci hladam ubytko.

Posiela ma do jednho z dvoch co su tu.

Prve hned pri ceste, druhe pri plazi cca 2km.

V prvom ma hned na ceste vyta majitel, rickie kovboj.

Ma tu dve bambusove chatky, peknu zahradu, sprcha je len z nadrze na postrek proti pesticidom, samozrejme pod holym nebom, tak ako zachod. K ponuke 100k prihadzuje aj ranajky ale vravi, ze jednoduche (prvy co to priznal). Nakonec dava za tri noci 250k, ale nikomu to nesmiem povedat.

Podla prieskumu na nete by tam malo byt ubytko za 150k, mozno lepsie ale pobliz ziadny warung, obchod.

Tu mam obe veci cca dve minuty.

Na privitanie dostavam cerstvo odtrhnute avokado. Chut lepsia ako u nas ale toto neni ovocie pre mna.

Este fasujem gratis snorchel sadu.

Kovboj mi zacina rozpravat :

Ma 40 rokov, bez zeny, deti, jeho rodica zomreli ked bol na strednej, v maumere ma obrovsky dom, ktory prenajima za 10mil r rocne, ovlada ang, nem. Robi dobrovolnika, cisti plaze, okolie od odpadkou, obcas uci na miestnej skole ang. Pristupova cesta na koka beach patri jemu. Je to totalny ekologista, drevo na kurenie zbiera z blizkej rieky, spava vonku v pristresku. Za kazdeho navstevnika co u nho prespi zasadi strom, mne sa usol bambus. Proste uplne prirodny clovek, miestami je svojimi recami az unavny. Dalej sa rozpliva nad tym ake rozne eko baby tu mal ubytovane. Jedna ceska tu vraj ostala az tyzden, spolu cistili okolie, vecer pili arak (miestny 20percentny alkohol), ona vychlastala asi 5 flas a on odkvecol uz po troch.
Dobrovolnicil na sumatre, borneu.

No presun teda na plaz cca 2km dole brehom.

Cestou zdraviaci domaci, skola plna deti, fajn palmi, kakavovniky.

Po prichode na plaz padam na zadok. Uplne, ze raj na zemi.

Su tu hned dve ludoprazdne pieskove plaze s cistim morom. Len skoda vacsich vln.

Na plazi kopa tienu a free odpocivadiel. Hned si jedno zaberam a hadzem sa do teplej vody.

Za 5k sa da vyslapat na miestny kopcek z ktoreho je vyhlad na obe plaze.

Prichadza ku mne majitel miestneho homestay, zistuje kde byvam, za kolko. Kovboj ma varoval aby som nesiel do jeho restiku vraj draha a nic moc jedlo. Neskor zistene, ze sa tito dvaja moc v laske nemaju. Udajne tu bol kovboj s detskami zo skoly cistit plaz a tento majitel ich poslal kade lahsie. No ale ktovie kde je pravda.

Kedze dost velke vlny plaval som iba par metrov od brehu. Neskor citania knihy, vyzera to, ze ju tu resp na dalsej zastavke docitam. Kovboj nema ziadnu na vymenu a v dalsom ubytku pochybujem, ze bude slovenska kniha.

Z plaze fajn betonovou, az na jeden rozbity usek, cestickou slapanie do ok kopca.

Na ubytku sprcha pod holim nebom. No sprcha, voda len samovolne tiekla.

Smer warung, samozrejme kovboj isol se mnu. Bo oni nehovoria ang, jak keby nechapali ked ukazem na neake jedlo.

Warung na hlavnej ceste ma nazov 99. Symbolizuje to rok vyhlasenia nezavislosti vychodneho timoru, kedze majitelia su odtial.

Moc toho na vyber nemali. Zeleninu a tofu. No aspon volaco.

Na ubytku v kuchyni pod holim nebom opat monolog kovboja doprevadzany countri muzikou from usa.

Neskor sa zacal pomazavat neakou svojou mastou proti komarom. Dake drvene listy.

Tak som o 18.00 zalizol do bungalova a po chvili zaspal.

Asi po troch hodinach sa budim s vykrikom. Bud sa mi volaco snivalo alebo mi volaco narazilo do tela.

Ono totiz matrac mam na zemi a obcas tade idu mravci. Vyfasoval som aj mini metlicku na ich odpratavanie. Nad matracom mam natiahnutu moskytieru, komarov jak nasratych a ja som si furt nekupil ziadny sprej.

V noci este zobudenie na zimu ale zakrytie sa plachtami. Inak neskutocne vlhko tu je.

Naklady :

Voda 1.5l : 7k r
Napoj (kopi), 2xsisky, sladka ryza vadzik (?) : 6k r
Bus moni - koka : 26k r
3x ricky cowboys homestay, singel bamboo chatka, sprcha z nadrzky, ranajky : 250k r
Ryza, zelenina, tofu, 0.5l voda - 20k r


Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 29; dbt: 0.0449s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb