Bamie eiland


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Bali » Ubud
March 7th 2012
Published: March 7th 2012
Edit Blog Post

Phnom Penh was super. Alleen maar leuke mensen ontmoet, op 1'tje na eigenlijk. Iemand was zo aardig om EUR50,= en 100.000 Indonesische Euros te lenen uit mijn portemonnee. Voor de rest zat alles er nog in, dacht ik, alleen ben ik nu ook mijn credit card kwijt. Ach, er gebeuren ergere dingen op zee.

Mini Banana, mijn guesthouse hier, is super. Het is knus, klein en fijn. Ik lig op een dormroom, slaapzaal, met negen anderen voor $4,= per nacht. Alles is schoon en de minibar is groots! Becca was jarig en dat werd gevierd met een grote chocoladetaart en cocktails. Toen dat klaar was met de leiding van het guesthouse en alle gasten naar een KTV-room. Volgens Sothea, de kok en mannenliefhebber, zwoor de keizer van Japan wraak toen hij de wapenstilstand moest tekenen met de VS. Zijn wraak was een geheim wapen; karaoke. KTV is dus een kamer met karoake speelgoed en dat was eigenlijk wel super. Na 1 uur ellendige Khmer-pop knalde Simon zijn iPad in de versterker en begon te lekkere plaatjes te draaien. Al snel kwamen er Khmer uit andere kamers bij ons kijken want er was veel feestgeluid. De ruimte was snel gevuld en de eigenaar zag meteen een kans om Cambodjaanse knaken te verdienen. Simon gaat er dus wekelijks draaien 😊 Ik was nog wat moe dus ben ik op tijd vertrokken naar mijn slaapplekkie en werd heerlijk wakker met Rutger Hauer momentje. De poes voor mijn neus was wel een verrassing, zeker na die droom 😉

In Banana's kwam ik Rob tegen. Rob, blijkbaar oud-collega, heeft klussen gedaan bij KPN Den Haag, ontmoet en kent Jacques van KPN Eindhoven. Zoals eerder vermeld; de wereld wordt steeds kleiner. Samen met Rob carnaval gevierd in de Top Bananabar. Ik had de carnavalskraker 'Wan lekker ding bende gij' bij en de mensen gingen los na de eerste tonen 😊 Rob vertrok een paar dagen later, dus gingen we verder met een iets kleinere club feestgangers. Het dunde een beetje uit, dus was het weer tijd om te verkassen. Ik zou 28 februari naar Bali vliegen en moest nog een prik halen. Het leek me verstandig dat in Bangkok te doen en niet op Bali, dus op tijd naar Thailand. De vlucht was met Air France. Air France vond ik met niets te vergelijken met KLM. Ik mocht niet eens een wijntje bij mijn eten! Het eten... volgens mij heb ik daar mijn eerste sch******** opgelopen.



Mooi klaar mee. 32 Graden celsius in Bangkok en de sch******. Je kunt in Thailand gewoon naar een apotheek gaan, uitleggen waar je last van hebt, en de apotheker geeft je anti-biotica mee zonder tussenkomst van een dokter. Daardoor zijn bepaalde medicijnen ook niet meer te gebruiken omdat bacterien er gewoon resistent voor zijn. Leek me dus niet verstandig om dit te doen en gewoon uit te zieken. Ik had geen koorts en veel water op de kamer dus kom maar op. Na 3 dagen was het al veel minder en at ik al weer op straat. Tijdens zo'n schranspartij, ik had gruwelijke honger namelijk, vroeg iemand me of ik een pinnetje had om een simkaart van 'n iPhone te verwijderen. Ik antwoordde van niet en ging terug naar mijn kamer. Toen ik daar even lag bedacht ik me dat de klerenmaker beneden vast wel een speld had. Ik weer aangekleed, speld geritseld en naar meisje gebracht. We raakten aan de praat en voor we het wisten was het al erg laat. Ik had verteld dat ik naar Bali ging en dat dit erg mooi was. Zij moest naar Angkor Wat om foto's te maken voor een blad. Ik zei dat Angkor nog wel eventjes in Cambodja zou blijven, maar dat Bali binnenkort wel eens.... enfin, ze was om en boekte een vlucht naar Bali.

De volgende dag zag ik dat Simon, ook KPN, samen met een vriend aan zou komen in Bangkok. Met Simon regelmatig bier gedronken in Amersfoort en omdat Bangkok een beetje het Amersfoort van Thailand is, moest dat dus ook daar gebeuren. Emek, fotografe, ging ook mee en het was een mooie avond. Vooral lang. We moesten om 4 uur in de ochtend op het vliegveld zijn dus langer dan 2 uur hebben we niet geslapen. Redelijk brak het vliegtuig in. Gelukkig achterin genoeg plek om plat te liggen, dus PITTEN! Vlucht was prima en op het vliegveld geen gedoe met opdringerige mensen. Taxi gepakt naar guesthouse dat Marianne had aangeraden, maar helaas... dat was vol. Iets verderop beland in Ned's hideaway. Steven de Peven en Tom waren daar een dag eerder beland ter verrassing voor Mike, dus dat leek wel een goede keuze. Emek dacht daar anders over. Het was inderdaad een donkere bende die niet fris was, maar ja... als backpacker kijk je nu eenmaal anders naar accomodatie denk ik dan. We verhuisden naar een hotelletje met zwembad, airco en massagedouche. Ik moet bekennen; dat was wel veel beter!

Het was super om Marianne weer eens te zien! Het is duidelijk te merken dat ze goed in haar vel zit, zeker nu ze lekker aan de slag kan met hun handeltje. Mike was ziekjes. Het kan hier flink regenen en als je dan daarna in een taksi stapt die de airco vol aan heeft, kun je goed ziek worden. Dat had Mike dus. Marianne zorgt goed voor hem, dus dat zit snor. Na het diner merkte ik gelijk dat het met mij ook niet goed ging. Duidelijke voortekenen van een Bali Belly en ja hoor, voor de 2de keer aan de racekak. Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffrrrt... Was wel heel blij met zuster Emek die goed voor me zorgde. Mocht he-le-maal niets van haar! Mocht wel veel rusten 😊 Marianne nam Emek mee op sjouw, en ik bijkomen. Wel weer klote omdat we een paar dagen er aan kwijt waren en omdat ik er erg moe van was. Gelukkig ging het na 3 dagen weer ok en mocht ik eindelijk weer Indisch eten. Dat is zo lekker hier, niet meer normaal. Mike was ook weer boven Jan en had wat lekkere mixjes op een stick gezet. Dat was lekker op de plee met goede muziek.

Lekker relaxen aan het strand, heerlijk eten, luieren aan het zwembad... tijd voor iets anders. Sinds gister zijn we in Ubud. Wat een verschil met het opdringerige Kuta en Seminyak. Het is erg relaxt. De kamer is zo mooi, lijkt wel een paleisje! Mooie tuin, groot bad, balkon met uitzicht over rijstvelden... alleen regent het de hele tijd. Het varkentje dat Peter van der Jagt had klaargemaakt met kerst was lekker, maar de Babi Guling van gister staat toch echt op nummer 1! Vandaag weer regen, dus eens lekker naar de spa voor massages en mijn allereerste pedicure!



X,

Xander


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement

VarkenVarken
Varken

Babi Guling bij Ibu Oka in Ubud. Dit moet je een keer gegeten hebben!


7th March 2012

bamie eiland
Hoi X. Geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt, de goede en slechte tijden, met een lekker muziekje sch........ het lekkerder.! Lees graag het vervolg op dit alles, leest ook te lekker. Hopelijk komen mijn berichtjes wel over en anders heb ik pech. gr. marens
7th March 2012

Alles komt prima binnen, over!
Hi Marens. Alles komt goed binnen, alleen versturen kent nogal wat kinderziektes. Groet en kussen en tot de 25ste, Xander
13th March 2012

bamie eiland
Ha Xander, we volgen je belevenissen. Wat kun je het toch druk hebben op je vakantie!. Geniet maar van de laatste weken alweer. Veel liefs en groeten, hennie en ad.
13th March 2012

bamie eiland
Ha Xander, we volgen je belevenissen. Wat kun je het toch druk hebben op je vakantie!. Geniet maar van de laatste weken alweer. Veel liefs en groeten, hennie en ad.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.017s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0481s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb