33.den - padangbai


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Bali » Padangbai
March 2nd 2018
Published: March 2nd 2018
Edit Blog Post

Rano na ranajky opat sendvic s omeletou (1 vajco) a trocha ovocia a mala flaskova voda (asi najdrahsia polozka ranajok).

Do ok divers prichadzam cca po 7.30.

Hned sa ma ujima moj buddy. Domaci chalan. Zacina skusanie topanok, okuliarov, obleku a jacketu (nafukovacia vesta, ktora udrzuje hlbku resp pomaha ist hore/dole).

Cakanie na auto a smer vrak tulamben.

V aute sofer, dvaja guidovia a dvaja potapaci. Ja a cinska australcanka.

Ta tu uz ide asi 6 ponor, ma problem sa vsak zanorit. Sa dost tomu cudujem bo je to vysska vahova kategoria.

Na miesto cinu ideme cez super dedinky, kde su fajnove terasovite ryzove polia, vacsina este zaliata vodou ale zas na dalsich usekoch uz pekne zelene.

Urcite by som tuto trasu odporucil na motorku, fajn okolie, super serpentiny, len nevyhoda je velka premavka.

Trasa bola padangbai, candidasa, v persi zahnut na bocnu cesticku a smer amlapura a tulamben.

Prichadzame na parkovisko, guide vsetko chysta ja sa davam len do obleku.

Na motorku nahadzuje flase, mensi pesi presun k plazi. Kamenista, na slnenie nevhodna.

Tu nahodenie jacketu a z brehu vstup do mora.

Na opasku mam 6kg.

Toto som si vybral hlavne kvoli tomuto pesiemu vstupu, bo mam prakticky len take skusenosti z kurzu co som dostal ako darcek od miriam k narodkam.

Za sebou mam 2 bazeny a 6 ponorov na gulaske v senci.

No nazad do reality, obuvam si plutve, jednu si moc utahujem a odtrham viazanie. Guide mi dava svoje a mozme zacat klesat.

Dno kameniste s kopou roznych farebnych ryb.

Prichadzame k vraku lodi, ktora je uz pokryta koralmi. Uplna parada, snorchlovanie sa moze strcit do prdele. Mega vela ryb, od uplne prtavych az po obrovske kusy.

Po zemi aj par chobotnic a hviezdic.

Guide vzdy poklepe na svoju flasu s palickou ked mi chce ukazat nieco zaujimave.

V sasankach su hotove rybie skolky.

Oboplavame cely vrak, ktory sa uz ani moc na lod nepodoba bo je cely zarasteny.

Obcas sa mi dostane do okuliarov trocha vody ale tu vzdy vyfuknem presne tak ako nas to jaro z dive2000 ucil. Niekedy mam problem udrzat balanc, hlavne ak sa pristavime pri neakej rybe.

Je tu aj par inych potapacov ale ziadna masovka.

Vzduch je pod 50, najvyssi cas zacat vystup.

Este pozretie trciace zivocichy z dna a uz sme na hladine.

Davam dole jacket s guideho pomocou, posiela ma k auto, ze on sa o vsetko postara.

Som uplne moc unaveny, ponor trval cca 45.min max hlbka 20m. Dalo by sa ist aj hlbsie ale na to nemam papiere.

Na obed som si objednal indonezske curry. Dobre to bolo ale mohli dat vacsiu porciu.

Po jedle este oddych a smer druhy ponor.

Opat to iste, len s tym, ze cul sme isli aj kusok dovnutra vraku.

Tam fakt obrovske farebne ryby, ok zas tak velke neboli, tipujem max meter.

Keby som ryby poznal tak ich aj vymenujem, bol by to fakt dlhy zoznam,,strasne vela druhov.

Potapacov uz bolo viac ale vsetko v pohode.

Opat pod 50 tak smer hladina.

Tam sa uz chystala mala skupinka snorchlistov (super miesto aj na snorchel). Jedneho som videl ako sa potopil mozno aj takych 10m k vraku.

Na moje prekvapenke australcanka uz bola davno na brehu a to isla hodnu chvilu po nas. Asi ju to tam nebavilo, bo vzduch skor vydychat nemohla nakolko je uz dobre skusena potapacka (australia,bali, malajzia…)

Tentokrat som sa neopytal na hlbku a cas ale predpokladam, ze podobne ako prvy ponor.

Rychla sprcha, auto a smer domov.

Vsetci okrem sofera sme spali. Cesta cca hodina resp hodina a pol.

Pri rezorte sa opat o vsetko stara guide. Ja si idem objednat ponor na zajtra, manta point. No bohuzial je nas zatial len 5, treba 6ks. Mam sa zastavit po 18.00 a uvidi sa.

Moj guide mi vravi nech si zapisem este udaje do potapacskeho dennika, no to by som musel neaky mat. Mozno si ho zajtra kupim resp najdem neaku appku alebo klasicky excel.

Co sa tyka mojho guida, bol uplne perfektny, pekne mi vsetko povedal ako, kam pojdeme, o vsetko sa postaral, pod vodou tez uplna parada.

Skoda ale, ze sa neda byt pod vodou na vlastne triko, bo som musel sledovat guida a nemohol si ist hocikde.

Co sa tyka druheho guida, ten bol tusim kanadan alebo europan. Bol tak trochu frajer, v rezorte ho domaci respektovali ale s odporom.

Pod vodou neviem aky bol.

Posta opat zavreta, otvorene do 1500, meskal som 5.min.

Na izbe po sprche skoro trojhodinovy spanok.

Po spanku navsteva ok divers, nic nove, mam dojst rano, teoreticky sa da ist aj v piatich ale bude treba doplatit toho siesteho, co by robilo dokopy uz 120€. No nevim asi sa na to vyprdnem, i ked vidiet manty ah jaj.

Relax na plazi, z pojazdneho vozika si davam bakso. Zadny problem s dvojitu cenu.

Ceremonie stale pokracuju ale uz v mensom rozsahu. Ceremonia bola na pocest full monne.

Zastavka na okostovanie dalsieho jedla, sate.

Najskor som len sledoval co to je, maso v omacke, ryza a asi 8ks grilovaneho masa v orieskovej omacke. Domaci mi dali aj pohar vody. Ten bol uzavrety a pil sa slamkou. Nieco ako dzus len to bola voda. Vraj je to gratis.

Jedlo fajn ale ta orieskova omacka nic moc.

Prislo na platenie, snazil som sa pozorovat ludi kolko platili ale nepodarilo sa.

Tak mu davam 10k, po indonezky mi vravi 30k, no to iste.

Davam mu 50k a cakam kym mi vyda, vracia 20k, ukazujem s ruku, ze este, pridava dalsich 10k. Ale i tak si myslim, ze to realne stoji 15k.

Fakt som zvedavy na flores ci aj tam budu taketo kurvy.

Prichadzam na ubytko prave vcas,spusta sa leja.

Dnes je net extra slaby, nakup letenky na taiwan odkladam. I ked cul naskocila super cena z manily do sydney za 46€ t.j. z kk cez manilu do sydney za 80€.

Zajtra ak bude potapanie ostavam tu dalsiu noc ak nie presun na dve noci do kuty, bo fakt ma tu nasiraju s tyma dvojitimi cenamy a uplny nezaujem zjednavat. Bud kupis alebo chod kade lahsi.

Naklady :

Voda 1.5l : 4k r
Bakso ayam : 5k r
Sate: 20k r


Advertisement



Tot: 0.573s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.3462s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb