First day in Bali..

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Bali » Kuta
August 29th 2011
Published: September 1st 2011

Hei alle sammen, endelig en oppdatering. 😊 Sorry, men det er vanskelig å finne god Wi-fi.
Jeg har heldigvis skrevet en liten dagbok på macbooken, slik at jeg kan klippe og lime inn idet jeg finner wi-fi. Så her har du litt 😊

Da har vi fått vår første dag i Bali... og sorry Boracay.. Du VAR paradis og antakeligvis er paradis i høysesongen. Men nå er vi i Bali og det er høysesong. Og her slipper vi en million japanere/kinesere som ikke kan engelsk. Her er det fullpakket med aussies (australiere), engelskmenn :P, svensker, tyskere og andre folk, og alle har en ting til felles. De er her kun for chille´n, surfe, møte nye mennesker og så feste på kveldstid. Feire en chill dag.

Og det var akkurat det vi trengte 😉

Vi ankom Bali igår 28.08. rundt 17.00. Som alle andre turister så visste vi ikke hvor mye som er hva når vi tok ut penger, men uansett, 1 million er mye her å..

Vi delte med en random svenske en taxi fra flyplassen til Kuta. Som er da sentrum for surfestedet, hosteler, hoteller, utesteder. Vi hadde tips fra Aussien vi møtte i Boracay, så vi visste at vi ville bo ved Poppies 2. som gata heter. Der gikk vi med våre 15 kg sekker i stekende sol og lette etter rom. FULLT FULLT FULLT, og ingen vet når det blir ledig igjen. Hvorfor? fordi folk tar det på feelingen. Her er det så maks surfestil som man kan tenke seg. Just chillin´.

Vi leide et rom hos Balita Hotel, rett ved siden av Ally Cats, som er et at de utestedene/barene/resturantene som anbefales av mange.
Dagen igår ble en kort og rolig kveld. Det ble mange pils, selvfølgelig når de koster 8 kroner stk. fant et utested der det var happy hour, og så litt sen middag/kveldsmat med United - Arsenal på tvén. SEB orket ikke å se mer enn halve omgangen før Jon Blund kom på besøk. (Hadde jeg bare visst at de kom til å ende opp 8-2!! ) Manchester dominans i 2011/2012! Lovin it´.

Men nok om det. Vi leide rom for en kveld. Perfekt hotel, men det holdt å dele seng 1 kveld 😉

Så dagen idag (29.08) bar det tidlig opp. Frokost, og så sjekke flere steder. FULLT FULLT.. og fikk beskjed om å prøve rundt check-out tiden (klokken 12). Siden da kunne det være noen som sjekket ut. Men det gadd vi ikke når vi var ute mellom 09.30-11.00 og lette. Men vi fant et hotell. Dyrere enn mange andre her. men typ 200 kroner pr.pers. og det ligger i Poppies 2. 5 minutter gange fra stranda. Digg.

Endelig sjekket inn så måtte DH innhente litt søvn, da dro SEB ut for å bade og endte opp med 2.5 time med surfetime, og FOR en RUSH! 😊 Har samme følelsen når jeg sitter å skriver dette som da jeg startet Longboarding. «Når skal jeg få prøve mer». Svarer er lett. Imorgen tidlig, og så dagen etter og så videre. Jeg er hektet. Fantastisk morro, og vanskelig. Klarte flere bølger, og ironisk nok så var det ikke å reise seg opp på brettet som jeg fant vanskeligst, men det å ligge på magen og balansere brettet mens mans padler for å rekke bølgen.

1 time, og kroppen skrek etter pause, så da ble det en kort pause med vann. før det bar ut igjen.
Hadde kun nok penger til å betale halve, så dro tilbake til hotellet for å hente resten, der lå Sovehjerte Haukaas og siklet ned puta si. Ba han om å skifte og joine beachen. Heldigvis er ikke DH vond å be, litt treg dog, men kjapp oppe på bena og joinet bort til standen hvor min instruktør holdt til. Som kalte seg selv for «Fuck off» :P Fordi det var lettere å huske. haha. Utrolig hyggelig og morsom type, fra samutra.

Seb betalte resten, og så var det Daniel sin tur mens Seb kunne chille´n med Bin Tangs. (ØL). iskald øl og prate med de andre som satt der. Der var Lisa fra Tyskland, Jano (Alejandro) fra Peru, og Mitch fra Tyskland. her snakker vi SURFERE, Lisa hadde prøvd det for første gang idag, men de andre gutta, levde og åndet for surfing, så vi satt der og pratet piss, og køddet med alt og alle. Før vi avtalte middag 19.00.

Avsluttet kvelden med en rolig middag. God mat til billig penge, så hjem for å samle muskler til neste dag med surfing.

BTW: DH er hooked on surfing han å nå. Så det blir surfing lessions imorgen og bare nyte det at man er på et sted hvor man kan surfe fra morgen til kveld. 😊

Tot: 0.074s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 47; dbt: 0.0523s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb