Saranath

Asia » India » Uttar Pradesh » Sarnath
October 14th 2009
Published: October 14th 2009

Herasimme jo neljan jalkeen. Puoli kuudelta lahdettiin ulos ja otettiin tunnin veneajelu. Aurinko nousi sen aikana. Virta olikin aika voimakas. Nahtiin yksi polttohautauskin. Kokko oli juuri sytytetty ja jalat nakyivat.

Veneajelun jalkeen kavin yksin tutkimassa lahikortteleita. Aamupalalle menimme puoli kahdeksan maissa ja puoli kymmenelta lahdettiin jo paivakaynnille Saranathiin. Sinne mentiin riksalla, joka oli tilattu hotellista. Temppelissa seuraamme lyottaityi mies, jonka palkkasin edullisesti oppaaksi. Poikkesimme viela museossa.

Paluumatkalla kuski vei meidat muslimikortteliin. Ostin sielta huiveja ja tilasin Olgalle ylioppilasmekon. Katsottiin kangas ja otettiin mitat raatalia varten.

Ostoskeskuksessa (Mall) kavimme elokuvissa. Talla kertaa vuorossa oli toimintaleffa. Polkupyorariksalla tulimme hotellin lahelle ja kavimme ravintolassa, jonka edellisillan opas oli meille nayttanyt.

Illalla mekko tuotiin hotellille. Olga ei ollut tulokseen tyytyvainen. Ensiksi sovimme etta siihen tehdaan muutoksia, mutta myyjan lahdettya Olga totesi ettei pida puvusta. Juttelin asiasta respassa. He soittivat liikkeeseen ja ilmoittivat ettemme ota mekkoa.

Tilasin illalla viela itselleni pari olutta, jotka yksi tyontekija kavi hakemassa. Otin ensimmaisen ylakerran ravintolassa, kun soin viela pannukakkua. Toisen join huoneemme parvekkeella. Ilman lampotila oli 30 astetta. Onneksi olut oli kylmempaa.

Taalla nakee muuten hakaristeja aika paljon, esimerkiksi yksi on piirrettyna nayton alustaan. Mietin vain etta jos Hitler olisi kaynyt Intiassa, hakaristia olisi tuskin valittu natsismin symboliksi. Sen verran kaukana takalainen elamanmeno on saksalaisesta.

Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 23; dbt: 0.0501s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb