Elefant velsignelse og brændte fødder

India's flag
Asia » India » Tamil Nadu » Tiruvannamalai
June 26th 2008
Published: June 26th 2008

På vores tur gennem Tiruvannamalei hvor vi alle var proppet ind i en lille bus, på bedste indisk vis - kom vi forbi et tempel. Vi var alle i indiske klæder der dækkede både ankler og skuldre, sådan som de uskrevne regler siger. Vi stillede skoene i bussen, da sko ikke er tilladt i templet, og hoppede så ellers ud på den brændende asfalt. Av av! Udenfor templet sad en stor mængde af tiggere, som med bedene øjne rakte hænderne frem, side om side med souvenir butikkerne. Tempelet var stort og rummede flere områder, som vi slet ikke fik overblik over. Lige før vi kom til det allerhelligste sted i templet stod der midt i det hele en elefant - tempelelefanten som havde til opgave at velsigne, ved at give et dunk på hovedet af alle der gav den 5 rupiees i snablen. Vi måtte også have et gok i nøden:0)

Efter lidt let løb hen over de MEGET varme fliser kom vi til selve gudeområdet, eller rettere sagt den hellige sauna på lidt over 50 grader. Efter gudernes velsignelse - et par hvide askestreger og en rød prik i panden, kom vi ud dryppende af sved. Tænk at man betaler penge for det!
Til slut mødtes vi med en Bramin fra templet som gav velsignede kager og en blomsterkrans til hver af os.
Og så havde vi fået nok tempel for én dag!

Made by Dortie and Louis

Tot: 0.096s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.038s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb