tekniske problemer


Advertisement
India's flag
Asia » India » Tamil Nadu » Mamallapuram
May 18th 2011
Published: May 18th 2011
Edit Blog Post

Hej venner

Det har vaeret lidt af en kamp at faa det tekniske til at fungere og jeg har midlertidig givet op i forhold til at faa nogle billeder op. Windows i aeldre version, med et utal af spaendende skavanker praeger billeder og det med at faa billeder fra mit kamera til computeren er tilsyneladende umuligt. Jeg befinder mig i en lille by der hedder Mamallapuram, en bette by helt ud til kysten. Jeg tilbragte de foerste par dage sammen med Chrisitian paa et resort 100 meter fra stranden men flyttede i gaar til et vaerelse med havudsigt og en del bedre oekonomi. Priserne svinger fra 50 - 120 kr hvis det skal vaere uden aircondition og de er meget varierende i kvalitet. Jeg bor nu lyst, rart og med havet som nabo. Det er udenfor saeson her, saa der er ret stille og ikke mange andre turister, hvilket er rart og en udfordring. De saelgere af sten og klaeder der er tilbage er tilsvarende mere fokuserede paa en og der er en del restaurenter etc der er lukkede. Det fede er at de lokale er meget afslappede og ret snakkesagelige. Det er stadig svaert for mig at lure om folk er venlige eller om de forventer penge naar samtalen slutter. Jeg vaelger derfor ofte bare at sige nej, i stedet for at se hvor samtalen foerer hen. Det er ret traettende at skulle sige nej, naar en ellers behageligelig snak ender med et krav om penge. Jeg kan godt se at jeg har meget mere materiel rigdom end de har, men pa den anden side er jeg ikke en atm, som nogen synes at tro.
MAden her er ret fanstisk, en blanding af seafood, indisk og fransk praeger menukortene. Alt frisk fisk kan bestilles dagen inden, men jeg holder mig fortsat til de mere sikre ting paa menukortet, da et maveonde heromkirng bestemt ikke er til at spoege med.
Jeg har fundet et par andre yogahoveder, saa det er op kvart over seks hver morgen og lave to timers yoga paa dagen mens solen stiger. Ret fantastisk med bemaerkninger saasom 'look into the sky' og 'palms facing the ocean'!
Der er et par enkelte helt fantastiske sevaerdigheder som jeg maa skylde jer billeder af, de er meget beskedne i stoerrelse, tilgengaeld er de helt fantastisk i udfoerelse! Jeg poenser pt paa at tage til Bangalore lidt laengere inde i landet, men jurien voterer stadig.

Hav det rart!

Magnus

Advertisement



Tot: 0.063s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0389s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb