tijger safari zonder tijgers... tiger safari ohne tiger

COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader
India's flag
Asia » India » Rajasthan » Ranthambhore National Park
December 11th 2007
Saved: November 19th 2016

Op 19-11 zijn we vertrokken naar Ranthambore National Park. Rhanthambore staat vooral bekend om zijn tijgersafari's. Er ligt een groot National Park met een tijgerreservaat. Op 20-11 hadden we gepland om een safari te doen... maar Danielle was ziek (aan de fledder, verdere details zullen we jullie besparen) dus Kai moest deze keer alleen (nou ja, met alle andere mensen in de bus die wel erg graag een tijger wilden zien) de jungle gaan verkennen. Hij heeft veel gezien, vooral natuur, maar geen tijgers. En het geld dat we betaald hebben voor de safari voor Danielle hebben we ook niet teruggezien, want dat konden we niet terugkrijgen.
De eigenaar van het hotel waar wij sliepen heeft ons als "troostprijs" een kalender van 2008 gegeven met afbeeldingen van tijgers. Tja, als wij weer terug zijn in Europa hebben we alweer bijna een kalender voor 2009 nodig! Maar ja, je moet een gegeven paard niet in de bek kijken.
Op dag twee in Ranthambore voelde Danielle zich weer beter en zijn we het oude stadsgedeelte gaan bekijken, dat op een paar kilometer afstand van het toeristengedeelte met hotels. Aangezien de meeste toeristen na hun safari meteen vertrekken, waren de bewoners van de oude stad niet gewend om blanke toeristen te zien. Wij werden daarom voortdurend achtervolgd door kinderen en volwassenen en iedereen wilde (met ons) op de foto. Take a picture, take a picture!!! En iedere keer als we een foto wilden maken van iets anders dan de kinderen, dan zorgden ze er wel voor dat ze alsnog in beeld waren!
Tijdens onze wandeling door het oude stadsgedeelte zagen we ineens een bruiloftsoptocht. Een bruiloft wordt hier uitgebreid gevierd, meestal verspreid over zo'n 7 dagen. Op een van deze zeven dagen gaat de bruidegom te paard door de stad met familie en vrienden en luidde muziek. Wij zaten ineens midden in zo'n optocht die gelijk stilstond zodra wij in het vizier waren zodat alle mensen ons konden aangapen. Na vijf minuten vond de bruidegom het wel welletjes, maar de menigte was niet zo eenvoudig in beweging te krijgen.
Toevallig zagen we die avond een foto in de krant van een of andere rijke man die ging trouwen. En dat was diezelfde bruidegom die wij 's middags hadden gezien!

Der 19 November sind wir Richtung Ranthambore National Park aufgebrochen. Ranthambore ist bekannt für die Tiger Safaris die man hier machen kann. Am 20 planten wir ein tour zusammen zu machen... geplant... Kai durfte alleine die Safari machen. Danielle hatte Diareh. Da saß Kai, ganz alleine, zusammen gefurcht im topless Bus mit alle den heiß hungrigen Touristen die unbedingt einen Tiger sehen wollen. Kai natürlich auch aber manche Touristen fangen selbst an mit der Reiseleitung zu diskutieren und wollen das Geld zurück haben weil sie keinen Tiger gesehen haben. Das hatte Kai auch probiert weil Danielle nicht mit kommen konnte, vergeblich... Kai hat keinen Tiger gesehen und auch Kein Geld 
Als Trost haben wir von dem Hotel Besitzer einen Kalender 2008 mit Tiger Fotos bekommen. Tja wenn wir wieder zurück sind in Europa brauchen wir schon einen Kalender von 2009.
Am 2 Tag ging es mit Danielle besser und wir erkundeten die nicht touristische Umgebung in Old Ranthambore. Die meisten Touristen gehen nur auf Safari und verlassen die Stadt, die nur aus Hotels besteht. Die Einwohner von Old Ranthambore haben scheinbar selten Touristen gesehen. Wir wurden die ganze zeit von Kindern umzingelt und verfolgt. Take a Picture , take a Picture..... Das taten wir auch aber nach 5 min hatten wir echt genug und wollten weiter...aber nicht alleine. Wir mussten tricks anwenden um Fotos von Gebäuden zu machen ohne Kinder darauf. Ist nicht einfach die Kinder sind leider nicht so doof wie sie aussehen (ist nicht so gemeint).
Als wir so durch die Strassen schlenderten kamen wir eine Hochzeits Parade entgegen und schnell standen wir im Mittelpunkt des Hochzeitsmarsches. Was der Bräutigam nach einer weile nicht lustig fand und wir versuchten die menge ins rollen zu bringen... Wir fluchteten schnell. Die Hochzeiten hier in Indien werden groß gefeiert ca. 7 Tage lang. An einer der Tage reitet der Bräutigam auf einem Pferd durch die Stadt. Mit Hochzeitsgeselschaft im Schlepptau und einem Wagen mit Riesen großen dröhnenden Metallautsprechern. Zufällig sahen wir abends in der Zeitung ein Foto von dem reichen Brautpaar, die wir in Old Ranthambore sahen.

COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader_blog_bottom

Comments only available on published blogs

17th December 2007

Tijgers?
Ik begin inmiddels te twijfelen aan het bestaan van de tijger in India... Groeten!

Tot: 0.057s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 18; dbt: 0.0338s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb