150.den - Hampi


Advertisement
India's flag
Asia » India » Karnataka » Hampi
February 3rd 2013
Published: May 16th 2013
Edit Blog Post

V noci som sa na komarov zobudil len raz,dalsi raz som sa zobudil na zimu a asi 3x na bordel co tu robili indovia. Totalne nahlas sa medzi sebou rozpravali,uplne kricali. Okolo 4/00 zacali chodit na hajzel,ocul som len same grcanie alebo co to bolo za zvuky. Nabuduce si radsej priplatim a ziadne byvanie s indami.

Z postele som vypadol okolo 8/00,zastavil sa na plackove ranajky a siel cca 3,5km po ceste k juznym chramom. Da sa tu pozicat aj motorka resp.vo velkom tu turisti chodia na bicykloch ale to ma nelakalo. Vsetko je to fajn dostupne pesi,teda ak to clovek nechce obehnut za jeden den.

Chramy v podstate to iste co vcera,zrucaniny,prach,skaly a jeden plateny areal. Ten som opat nenavstivil,i ked tu uz bolo vidiet indicke jednanie,straznik ma chcel pustit dnu za 100rupii,inak listok 250 a pre miestnych za 10rupii. Chramov mi uz v indii stacilo.

Pri jednom ma chytila sracka,tak som sa skoval za skalu a spravil to ako rodeny ind.

Uz si ani nelamem hlavu s odpadom,proste hodim bordel na zem a idem dalej.

V jednom chrame bolo podzemne mesto,spristupnena bola iba jedna mini chodba,ostatne zavalene,skoda.

Cestou nazad som sa osviezil kokosom,tento stal len 15rup,no nist musim opat zacat zjednavat aj o jedlo.

Kukol som este chram s velkou sochou slona,pri ktorom sa vsetci fotili a siel sa skovat pred peklom co bolo vonku do ubytka.

Cestou od slonieho chramu ma prenasledoval indicky soplak (asi 8.rokov) a chcel mi predat pohladnice.Jasne som mu hovoril,ze nemam zaujem,furt otravoval,isol se mnu zhruba 300m a potom to konecne vzdal. Takychto detskych predavacov je tu kopa.

V ubytku som sa odvazil dat sprchu,zbalil sa a pospal si.

Potom som od domacej zistil co stoji vlastne ananas. Velky som kupil za 50 rupii,v skutocnosti stoji 30rupii,este musim zistit pokolko su mandarinky.

Po prieskume vychodu a juhu mi ostaval uz len sever a zapad hampi. Na sever som sa nechystal,treba sa tam preplavit lodkou a su tam len ubytka a restiky. Ubytka su tam vraj lacnejsie a lepsie,len sa tam treba dostat cez rieku lodkou a ta po istom case je strasne draha,tusim po 18/00 za prevoz chcu 150 rupi ,inak 10 rupii.

Tak som siel na zapad,tam tiez nic neni iba fajn vyhlad na rieku. Na ceste kopa predavacov suvenirov a bananov. Zbadal som sipku k mango tree restike. Niekde som o nej cital,len som si nevedel spomenut ci v dobrom abo zlom,tak som to siel preskumat. Presiel som bananovnikovym sadmi a dostal sa do ciela. Sok,milion turistov,noreku uz nevadi,zapadnem sem,uz som bol i tak hladny. Vyzul som sa a sadol si na zem k stolu. Fajnovy vyhlad bol odtialto na rieku. Kukol som menu,riadne palky za jedlo,dosol ku mne casnik a povedal mi nech sa presunem k druhemu stolu,bo sem idu cedok turisty,ok,presunul som sa.Potom zas dosol,ze nech sa presunem k dalsiemu,ze ma dalsiu velkugrupu. To som sa uz nasral a isol prec odtial. Fakt tuto restiku neodporucam,je to tu drahe,milion ludi, nahovno jedlo (to som zistili neskor od jednej baby) a drbnuta obsluha.

Cestou nazad som si odychol pri pristave (no ani nie pristav len male clnky tu parkuju a prepravuju ludi na druhu stranu). Indovia susili veci na zemi ale to ma az tak nezaujalo.Zaujal ma jeden biely par co sa snazil dostat cez rieku. Chceli ju prebrodit,zrejme nechceli dat zarobit vydieracskym prepravcom na clnkoch. Snazili sa ,snazili ale nedarilo sa im to,isli cez dost hlboku vodu a silny prud. Indovia sa na nich riadne zabavali az sa jeden zlutoval a nasmeroval ich na relativnu plytcinu. Nakonec to dokazali.

Vcera ako som bol na zapade slnka,som tam spozoroval jedneho chalana s velkym batohom,mal na nom rozne vlajocky krajin co navstivil. Videl som tam cesku a chorvatsku zastavu. Tak reku konecne s volakym pokecam. Pytam sa ci je cech abo chorvat a ukazujem mu na vlajocky. Hned na mna spatno kukol,som srb,to nie je chorvatsko.A potom uz len podrazdenym tonom odpovedal na mojich par otazok. Debil nacionalisticky,clovek sa ho normalne opyta ked vidi na batohu vlajocky ,logicky mi to vychadzalo na to,ze je bud odtial abo odtial. No nist teda.

Zatial som fakt nestretol ziadnych normalnych turistov,som zvedavy co ma caka v Goa.

Musim si kupit tu ziletku,uz ma to zacina svrbet.

Suveniry nakupim az Dili,sa mi to nechce nosit v batohu.

Konecne som spojazdil zastrcku na izbe,zas bolo treba zapnut specialny vypinac mimo izbu.

Na vecer som bol kuknut zapad slnka,dnes bol lepsi. Ako som siel na kopec a mal som v rukach banany,jeden mi spadol na zem.To chcela vyuzit jedna opica a uchmatnut mi ho,no bol som rychlejsi,ale ta spina potom do mna skocila,vycerila zuby a stiahla sa nazad,bo uz zbadala dalsich ludi s bananmi,ti ich im davali.

Zajtra v plane odchod do Hospitu okolo 9/00,tam kuknutie mesta,zabezpecenie busu do goa.hadam ten statny pojde. Tu predavaju normalne sukromne ale vsetko len sleeperi,to veru nechcem.

Na ubytku som planoval turecko,asi dam len volaku trasu podla LP a nebudem spekulovat. Kukal som letenky tie su dost lacne domov,resp vijdu tolko co vlak/bus. Este rozmyslam ak zuzana nedojde za mnu do istanbulu,ze by som letel do sarajeva a odtial siel domov. Ale to zalezi od toho ci tam bude futbal.

V noci som nemohl opat spat,uz sa tesim na zajtrajsi 24 hodinovy presun.

naklady

cesto s feferonku + siska + 4 x placka + omacka - 30rup
kokos - 15rup
velky ananas - 50rup
voda 1l - 15rup
male banany 6x - 10rup

foto
http://min.us/mboXgD9p0o8Mna


Advertisement



17th May 2013

hehehe
zgrlos, ani ubohej opici neda banan LOL (opice tiez nemusim, po par stretnutiach s nimi clovek pride o romanticke predstavy co o nich maju ludia co ich vidia prvykrat v prirode)
17th May 2013

keby
ma pekne poprosila a zatancovala mozno by som jej tej banan dal :)

Tot: 0.074s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.039s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb