No problem!


Advertisement
India's flag
Asia » India » Goa » Patnem
January 11th 2012
Published: January 11th 2012
Edit Blog Post

Hej igen!

Jeg har lige lidt tid til at skrive et indlaeg der ikke er terpentin paavirket, men jeg ved naesten ikke hvad jeg skal skrive, der er saa mange indtryk! Har set en masse smuk smuk natur, svoemmet en masse, spist en masse, moedt en masse mennesker.

Det hele er lidt overvaeldende, og jeg er simpelthen saa traet hele tiden. Idag sov jeg til middag i en haengekoeje paa en lidt afsides strand der var helt fantastisk smuk. Alting her er bare saa smukt!

(Lige bortset fra plastikaffaldet og kolortene selvfoelgelig.. Men det lever man med)



Jeg er positivt overrasket over inderne store generoesitet og varme attitude her. Igaar fik jeg en blonsterkrans, fordi blomstermanden opdagede jeg roste dem til en af mine venner. Jeg har faaet kokosnoedder, vandmelon, vand, alt muligt naar man bare moeder folk paa gaden. Og i modsaetning til hvad jeg (fordomsfuldt) havde forestillet mig er der ingen tiggeri, pengekrav eller ubehagelig attitude.

Men jeg har hoert nogle historier fra andre omraader, i andre stater hvor det er tydeligt at man, isaer som kvinde, skal vaere langt mere forsigtig. Derfor har jeg nu ogsaa besluttet mig for at undgaa byerne saa meget som muligt, lige bortset fra Mumbai til sidst paa min rejse.

Der er jo ingen grund til at udsaette sig selv for noget hvis det kan undgaaes.



Lige nu sidder jeg i min lagen, imens solen gaar ned. Udenfor vasker kvinderne i landbyen og synger hindi kaerlighedssange. Boerne loeber, graeder og leger.. Jeg kan hoere indisk tromme et sted i naerheden, og selvoelgelig boelgerne i naerheden. Og der er vist ogsaa noget byggestoej, for inderne bruger disse toerre sommerperioder til at bygge og reparere alt, da det er umuligt at goere den slags i mosun regn.

Alt i alt er jeg afslappet og lykkelig. Taenk, jeg kan blive her i en maaned hvis jeg har lyst. Jeg kan tage lige derhen jeg har lyst.. Jeg kan blive frivillig i en krydderiplantage. Jeg kan bo paa en husbaad. Jeg kan bjergbestige. Jeg kan dykke. Jeg kan staa paa ski. Jeg kan ride paa kameler.

Alle burde goere det her! Opfordring er hermed givet videre. Og det er billigt..

Hvis man er villig til at bo uden stroem somme tider, spise hvad de lokale spiser og prutte om priserne kan man leve her for under 1500 - 2000 om maaneden, indklusive alt. Man giver 1 krone for en kop the, 2 eller 3 for en portion mad. 30 for en strandhytte om dagen. 4 for en time paa internet cafe. 160 for 2 timers taxa tur.. 20 kroner for et kilo friske rejer paa markedet. 15 for fancy strandrestaurant mad..



Naa, men jeg kan hoere et, naesten varmt, bad der venter paa mig. Hvis jeg er heldig er der lidt solvarmt vand oppe paa taget..

Advertisement



Tot: 0.104s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0604s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb