Annorlunda massa

India's flag
Asia » India » Andhra Pradesh » Hyderabad
February 15th 2009
Published: February 15th 2009

Idag ar det sondag, och den femte dagen pa var resa. Efter en starkande frukost promenerade vi till narmsta busshallplats som ligger nagra hundra meter fran HMI. Att aka buss i Indien ar en upplevelse i sig. Pa bussen sitter kvinnor och barn framtill i bussen och man (karlar) far aka langst bak. Efter en stunds bussakande bytte vi till auto, det ar en slags tuc-tuc. I denna fortsatte var fard mot malet som idag var Methodistkyrkan i Charmina. Pa vagen nar vi passerade en bro fick vi sallskap av en galopperande hast, vilket kan ses pa bild.
I Methodistkyrkan togs vi val emot av pastor James och hans forsamling. Efter en glad sangstund borjade sjalva predikan, vilket visade sig vara en mycket LANG predikan. Efter en halvtimme blev det ganska jobbigt for tjejerna att hanga med. Att vi var uppe och sjong och pratade till ett-tiden inatt gjorde nog sitt till. Det var emellanat lite svart att halla ogonen oppna. Men efter sammanlagt tva timmar var det slut. Vi blev da bjudna pa te och kex och manga var nyfikna pa vilka vi var och vad vi gjorde i Hyderabad. Efter detta tog vi ater auto, da med destination Pizza Hut! Mums, tyckte alla och at glatt pizza och drack lask. Darefter promenerade vi till Life Style, ett shoppingcenter. Alla var overens om att det var roligt att se ett sa annorlunda utbud av klader och annat an vad vi ar vana vid.
Sedan var det dags att tanka pa hemfarden, vilket aterigen fick ske med auto. Detta i sig ar ett aventyr utan dess like. Under farden sag vi kameler, hastkarror, vattenbufflar, maharadjapalats, kokosnotforsaljare, cykelkarror, en mopedist med en brinnande fackla, folk som blev rakade sittande vid vagkanten, bilar, autos, cyklar, manniskor, balonger, mat som lagades over oppen eld mm, mm. Efter en sa overvaldigande dag ar vi faktiskt lite trotta och tanken ar att vi ska lagga oss tidigt i kvall. Hmm, vi far val se hur det gar med det, men uppstigning blir det vid sextiden for klockan halv sju imorgom bitti ska vi fa utova yoga. Det ni! God natt till er alla dar hemma i Sverige. Halsningar fran Indientjejerna/Sophia.

Tot: 0.085s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0643s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb