Nu ar vi framme i Hyderabad


Advertisement
India's flag
Asia » India » Andhra Pradesh » Hyderabad
February 12th 2009
Published: February 12th 2009
Edit Blog Post

Nu har vi da antligen kommit fram . Det ar ett gang trotta tjejer som efter 24 timmars resa nu antligen har landat i Hyderabad och installerat oss pa Henry Martyn Institute. Solen skiner och det ar 30 grader varmt.

\Lena

Aantligen har. Det roliga ar att ni far gissa er till vad det star alltsa satta lite prickar pa bokstaverna dar ni tycker de skall vara, lite sport far det vara......

Det var ett harligt aterseende av Henry Martyn Ins och personalen har. Det kanns som det var igar, fast det faktiskt ar mer an ett ar sedan jag var har senast. Jag har lagt in lag vaxeln och snabbt aklimatiserat mig till Indien lunken, vilket i sig ar en lisa for sjalen.

Allting gick bra pa resan ner och att ta sig fran Heathrow till Gatwick gick verkligen over forvantan. Pa Gatwick kunde vi stoppa ner vinterjackorna i resvaskan och byta till sandaler....... Nar vi landade i Dubai var det 22 grader varmt mitt i natten och jattehog luftfuktighet. Vi var dock forvanade over att 3 timmars vantetid dar kandes som bara nagra minuter. Vi hann att trycka i oss lite Burger King pa flygplatsen och massor att dricka for det kandes som det var det mest vitala.

Lite sjogang kandes det trots allt under fotterna nar vi landade i Hyderabad, man svavade liksom pa moln, vilket vi i och for sig gjort det senaste dygnet.......

Som vanligt blev vi lurade pa taxi avgiften, hade jag inte varit sa grymt trott hade det alldrig gatt att kora med mig pa det viset, men det kandes som den storsta vinsten var att bara komma fram och till en sang kosta vad det kosta ville......

Det ar lika roligt varje gang, jag talar om var taxi chauff;ren skall svanga, men lyssnar dem, napp, Jag sa sakt in har, men inte sjutton gjorde han det. Sedan korde han for langt och fick vanda och jag talade om var han skulle svanga, men inte da. VI gjorde 2 u svangar innan det gick upp ett liljeholmens pa honom...
De alskar att tuta och att kora som galningar......

Nu far tjejerna fortsatta att gora inlagg. Ha det sa bra allihop som foljer oss pa resan. /Anette


Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



13th February 2009

Lyckliga ni!
Jag kan verkligen känna igen mig i det du skriver. Indiska taxichaufförer vet bäst. Inga problem dom hittar...! Hur mycket gav du för taxin den här gången inte 1500 väl? Kramar Carina och Natta

Tot: 0.094s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0703s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb