Hong KUNG

Hong Kong's flag
Asia » Hong Kong » Kowloon
August 16th 2011
Published: August 16th 2011

Hong Kung... 😊 Da er klokken 20.00 idet jeg skriver dette, og vi har fått utforsket mye av Hong Kong.
Til de av dere som ikke kjenner mye til Hong Kong så kan jeg nevne at den er på størrelse med Oslo´ish´ med ferger som går hele tiden til noen andre øyer som tilhører Hong Kong. Barcode area (nye ved operaen) i Oslo kan bare gå i skammekroken når det gjelder arkitektonisk og ikke minst høyde på sine "skyskrapere". Her er det boligblokker som totalt er kanskje 50 kvadratmeter som huser 10-20 etasjer. Her bygges det med andre ord godt i høyden.

Det tok oss litt tid å finne hotel siden vi hadde som preferanse at det skal ligge kort avstand fra fergene som går til Macau, hvor ferden bringer oss videre imorgen. Men etter å ha lett etter hotell i noen timer i 30+ grader i skyggen så er vi rimelig fornøyde med et hotell som kunne kjøle oss ned, samt gi oss en liten pust i bakken før vi tok del i å utforske Hong Kong.

Og konklusjonen etter utforskelsen er: FANTASTISK. Man slutter aldri å bli overrasket over skyskrapere, de vennlige menneskene som vi til stadig spurte om tips og råd, og hvordan de avslutter hver samtale med et stort vennlig smil. KUDOS!

Vi bestemte oss ganske kjapt at målet for dagen var å besøke ICC. Som er verdens 4 høyeste bygning. Met utkikksplattform i 100 etasje. Seb som har slitet med tett nese/øre og hals kunne ikke fordra heisen som tok oss fra 1 etasje til 100 etasje på 60 SEKUNDER! Og utsikten på toppen var til å ta pusten fra en.

Vi har tatt maaange bilder av turen. Noen blir lagt til senere. De fleste blir uansett lagt til på våre respektive Facebook kontoer etter endt tur. Men vi skal prøve så godt å holde dere som leser bloggen oppdatert med noen smakebiter av bilder.

Vi tok en rask konklusjon av vi har klart å riste av oss jetlagen etter å ha nøye planlagt døgning natt til avreise med Fifa turnering hos DH. Konklusjonen idet jeg skriver dette er at jeg (Seb) nettopp har siklet ned en pute med søvn, og DH sover i skrivende stund tungt og godt på sin seng. Men vi skal utforske Hong Kong by night. Så dagen er ikke avsluttet.

Legger med noen bilder av dagen.

Vi setter pris på alle som har lest bloggen og kommentarer. Keep em´ coming 😉

Hilsen MåltrostPåTur Gutta

PS: litt trøbbel med å legge ut bilder.. Men håper de er synlige. Gi beskjed hvis ikke.

Tot: 0.085s; Tpl: 0.016s; cc: 8; qc: 44; dbt: 0.0508s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb