Gruzinsko - suhrn, naklady

Asia » Georgia
August 2nd 2019
Published: August 3rd 2019

Tak ako o irane i o gruzinsku som pocuval chvalu na extra priatelskych ludi, lahky stop, genialne jedlo a famozne hory.

Po mojej skusenosti vsak mozem suhlasit iba s poslednym menovanim. Ludia boli normalny, nic extra, ze by mal z toho clovek padat na zadok. Stop uplne nahovno (no ludia co som stopol uplne super) ale zas mozno som bol na zlych trasach (i ked hlavny tah do ruska asi zla trasa nebude), jedlo vsetko vsade rovnake, v kazdej restike sa tocilo 5-6 jedal. Clovek mal problem najst neaku tu zmenu.

Co ma vsak uplne dostalo boli hory, kvoli nim sa isto este do tejto krajiny vratim, bo som si dal len ozaj len par trekov.

Doprava v krajine bezproblemova vdaka marsutkam (minibusy).

Dalsie prekvapenie pre mna bolo, vsade pritomne eu vlajky. Ale zas eu vlajky lepsie ako trebars v kosove kde sa to hemzilo albanskymi (aktualnu situaciu vsak teraz neviem ale myslim,ze to tam bude bez zmeny).

V krajine je kopa enklavy z ukrajiny, hlavne dievocky.

Ukrajinu podporili aj fans na futbale co som bol. Rusko tu v laske veru nemaju o com svedcili skoro vsade pritomne nalepky rusko je okupant.

Potesili aj velke moznosti platby platobnou kartou.

Nepotesili vsak zebraci hlavne v tbilisi a batumi.

TBILISI

fajn mesto na 2-3noci avsak plne moslimakov, indov.

Na uliciach kopa night klubov a masaznych salonov.

Pevnost fajn, tura od korytnacieho jazera (v pripade fajn pocasia fajn plac na relax) k mtatsminda park taktiez pohodova. Park fajn s moznostou sa povozit na ruskom kole s peknym vyhladom na mesto.

Cast fabrika je stvorena pre hipsterov alebo jak sa tento novodoby styl ludi vola

V buducnosti by som tu isto otestoval sirne kupele

na jedlo odporucam bufetovu restiku Кулинария საოჯახო სამზარეულო თ.მაჩიტიძეl

na pite zas CRAFTED bar ale isto je v meste i nieco lepsie

Na metro i busy sa da pouzit bezkontaktna platobna karta, takze netreba kupovat specialnu kartu.

Ubytko

lithostel - 8dorm, share sprcha, fan. dobra lokalita, fajn staff, cisto, odporucam. cena 9l

MTSKHETA

Mini dedinka kde je fajn kostolik, ok pre daytrip ale osobne by som to vynechal, uz ma nebavia budovy

doprava jednoducha marsutkou z bus stanice didube

KAZBEGI

dedinka nic moc, ono to tu sluzi hlavne ako zakladna na vystup na vrchol kazbeg. Ja som sa dostal len k sneznemu kopcu. Tura velmi pekna, hlavne neskor ked sa zlepsilo pocasie. Hory a vyhlady genialne, isto odporucam. Kostolik kam chodi vacsina turistov vsak nic extra. Spestrenie bol bazen pri mineralnom vrte ale pre mna dost studeny.

Sem sa isto este vratim, mam v merku neake tie treky

ubytko

HQ of Nove Sujashvili - 8dorm, dve kupelky na izbe. Ubytko v dedinke gergeti. Kludne miesto, fajn staff, ok lobby. odporucam. cena 17l

GORI

mini mestecko, ktore preslavil rodak stalin. v mestecku nic extra neni, muzeum, stalinov vagon, pevnost co vyzera lepsie zospodu ako zvrchu (nic tam neni), no je tu ok park Akhalbagi. na jednu moc ok mestecko, po tbilisi totalny klud

ubytko

Kalifornia hostel - 10dorm ,share sprcha. Na jednu noc ok, majitelka nie moc priatelska. cena 12l

CHIATURA

uplne totalne depresivne mesto plne rozpadnutych budov, opustenych zavodov a dost ludi pod vplyvom. Siel som sem hlavne kvoli starym lanovkam ale tie v meste nefungovali, udajne maju fungovat mimo mesto ale bez auta resp taxi sa tam clovek nedostane. Fakt toto mesto neodporucam. Skapal tu pes.

Zastavka v blizkom kostoliku katahki na skale . Z dialky to vyzera genialne ale cisto pod skalou uz take vau to neni. no ako zastavku to tu odporucam. Mal som stastie, ze som tu stretol super domacich co ma odviezli az do kutaisi.

ubytko

Hotel pirosmani - 5dorm, sprcha na izbe. V dorme som bol sam ale inak uplne predrazene tak ako vsetky ubytka v meste. cena 25l

KUTAISI

ok mestecko s fajn centrom, parkom. Ludia sa mi tu zdali uplne najpriatelskejsi v celom gruzinsku. Potesilo fajn stretko s ludmi cez cs. Isto vsak neodporucam vylety ku kanonu okatse ci martivili. Predrazena turisticka atrakcia, podobnych kanonov po svete je kopa a zadarmo. Avsak prometeovu jaskynu odporucam. Da sa ist aj po vlastnej ose.

Ubytko

Vagabund hostel - 7dorm, share sprcha. hluk z ulice ci z lobby, prijemna terasa, ok staff. neodporcam vsak kvoli hluku. cena 8l

picnic hostel - 9dorm, share sprcha, treba ist cez terasu abo cez izby. velmi fajn majitel, kludne miesto avsak v kopci. odporucam. cena 9l

MESTIA

dedinka cisto orientovana na turistov. v okoli par ok trekov ja som dal len k jazeru koruldi a este kusok za nim. K jazeru chodia turisti na autach ale mal som stastie ziadne navaly, bozsky pokoj bol vsak na vyhliadke za jazerami Na mapy.cz je bod s oznacenim panorama overlap.

Spestrenie bolo aj vyvezenie sa blizkou lanovkou na kopec ale bacha, lanovka konci uz o 16/30.

Na ubytku som mal ok spolocnost polka a ruska. Skoda, ze som polku precenil a nesiel nakoniec s nou na dohodnutu veceru.

V buducnosti sa i sem planujem vratit, mam tu v merku neake tie treky (keby bolo lepsie pocasie ostal by som tu este o noc,dve) a chcel by som sa preletiet i mini lietadlom vanila air

ubytko

house of mestia - 8dorm, sprcha cez dvor. Sprcha cez dvor je obrovska nevyhoda hlavne v nepriaznivom pocasi. Domaci sa mi tiez moc priatelsky nezdali. Radsej skusit ine ubytko. Pozitivom je pizzeria, pizza ozaj velka. Cena 20l

BATUMI

primorske mesto s kopou moznostou vyzitia. Ci uz nocne kluby, disco, valanie pri mori, ukrajinske kurvy, nakupy, restiky.

Na plazovacku vsak mesto neodporucam, kamienkove plaze su full. Sarpi dedinka bola lepsia, menej ludi a more o kusok cistejsie, no i tu len kamienkova plaz.

Kvariati plaz tiez kamienkova ale uz viac ludi, no oproti batumi furt ok. Vyhoda, su tu restiky oproti sarpi avsak predrazene. Nechodit do neptun restiky.

Lanovka k agro restike ok ale co ja viem nic svetoborne.

Botanicka zahrada tez nic extra i ked obrovska.

Delfinarium uplne super, jednoznacne odporucam. Listky sa daju kupit i online cez ich web

craft beer sami lude pub fajn, hlavne pri prvej navsteve kde stretnutie s ukrajinskym parom.

oplati sa nakuknut aj do luxusne vyzerajuceho mcdonaldu.

ubytko

davidz house - 10dorm, share kupelka. v pohode ubytko v dobrej lokacii s fajn staff. len chybal fan ci ac ale dalo sa. Cena 10l

NAKLADY

gruzinsko ( stopom ) - 21dni

1€ = 3,189 l (l = gruzinske lari)

Doprava : 84l + 1€
Jedlo : 106,4€ +525,87l (vela alkoholu)
Ubytko : 293l
Vstupy : 22,89€ + 84,5l (vratane tour)
Ostatne : 30l + 13,42€ (suveniry,…)

Spolu : = 143,71€ + 1017,37l = cca 465€

Tot: 2.902s; Tpl: 0.043s; cc: 15; qc: 46; dbt: 0.0535s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb