158.den - presun gori


Advertisement
Georgia's flag
Asia » Georgia
July 18th 2019
Published: July 19th 2019
Edit Blog Post

Rozlucka s fajn staff a smer pekarnicka pri metre rustaveli.

Tentoraz skusam prejst turniketom pomocou revolut karty. Ide to. No opat ziadna zmienka v appke.

Metro rekonstruuju preto premava od 700 - 2300.

Na konci eskalatoru tak ako v jerevane, budka so zenskou. Zmysel mi stale unika.

Suprava metra tentoraz starsia, bez dig.znacenia ale nazov stanic bol zrozumitelny.

Opat vyskakujem na didube stanici.

Po vyjdeny z podchodu pocujem moju destinaciu gori ale su to len auta (5l), ja chcem marsutku.

Pytam sa jednej baby v marsutke co gori, kyva hlavou. Nasadam a cakam.

Prichadza vodic, ten mi oznamuje, ze do gori nejde. Baba mu len prikyvuje. Pica jebla.

Sofer ma posielal k autam, no ja chcem marsutku, tak ma posiela na horny terminal.

Tu mi jeden chlapik sam od seba ukazuje nastupiste (prava strana cesty, zastresene nastupiste)

V okienku kupujem listok. Keby vim, ze stoji 4l tak idem autom za 5l a nesaskujem po celom bus terminali.

Pri marsutke sa motali dve babky, fanaticky. V ruke kniha s krizom a kazdemu davali kazanie.

Niekde som cital, ze vodici vykrikuju destinacie, neni to pravda, nikto nic nekrical, mimo aut (nie marsutiek) do gori ci kutaisi alebo batumi.

Minibus moderny ale miest na nohy malo.

Po hodine a nieco vyskakujem pri stalinovom muzeu.

Do check in mam este dve hodiny.

Relax v tieny v parku pred rodnym domom stalina.

Sledovanie ludi.

Po hodinovom nic nerobeny prehliadka stalinovho domu.

Chajda obohnana pamatnikom. Fakt nic extra.

Idem do muzea, tam nikto nechcel vstup ale mne sa ani po vitrinach chodit nechcelo.

Idem do stalinovho vlaku spolu s judackou tour. Vagon nic extra zvnutra. Cakal som vacsi luxus.

V okoli vela daytour z tbilisi.

Jeden taxi mi ponukal mestsku tour, reku nehovorim ang ani rusky, ja spaniel.

Taxi sa vynasiel a blabla recou naznacil, ze hovori spanielsky.

Smer pevnost.

K nej idem cez park pri malom kostoliku. Park pekny, pod pevnostou neake tie sochy rytierov, predajca suvenirov nesmel chybat.

Po polnacnacke sa napajam na hlavny chodnik k pevnosti.

Ta je v rekonstrukcii.

Zdola vyzerala super, pekne hradby ale dnu nic, len trava. Aspon vyhlad bol fajn.

Z pevnosti do ubytka kalolifornia.

V obyvacke upratovacka, zdola, kde je kadernicky salon dosla majitelka.

Komunikacia v rustine.

Davam pas a vravi mi cenu vyssiu o 2l.

No ja trvam na svojej co mam cez bookingu, ona vraj taku cenu nevidi. Nakonec ale s nevolou dava booking cenu.

Toto som cital aj v jednej recenzii, ze neuznala genius zlavu.

Mam 10dorm, do ktoreho sa ide cez obyvacku.

Hned supujem sprchu a perem veci.

Tie vyvesene na preplnenu snoru na okne.

Upratovacka tu furt pobehovala tak hor sa do mini mestecka.

Idem s davom ludi k bus stanici, ta pekna budova.

Na rohu davam uplne genialnu tocenu zmrzlinu. Taku dobru som este nejedol.

V uliciciach klasicky pekne oblecene gruzinky.

V Nikoloz Baratashvili Park davam sawarmu a k tomu capaka.

Fastfood je spojeny s restikou.

Odtial na postu, no ta neprekvapivo zatvorena. Chcem poslat este pohlasnicu ane do skopje. Dufam, ze ju nalomim a dojde.

Cul co mi vsak poslala fotku aj s pohladnicu z iranu tak zmena farby vlasov a uz nevyzera ani tak moc nevinne ako pred rokmi.

V tur.info centru bohuzial o inej poste nevedia.

No tetula velmi ochotna.

V okoli stalinovho vagonu sa to len tak hemzi grupami turistov.

Idem k zel.stanici ale na nu neprichadzam.

Lomim to do parku akhalbagi

Tu kolotoce este z cias stalina, niektore stale funkcne.

Ruske kolo vsak moze konkurovat cernobylskemu.

Je tu aj mini free zoo.

Chudata zvierata v uplne malych klietkach. Medveda tu rodinka krmi bananmi.

Park sa postupne zaplnuje rodinkami a nastrocnymi.

Tetuli tu predavaju vrcule, poziven.

Ja zapadam do fajn zahradnej restiky. Len keby to pivo bolo pitelne.

Z parku do restiku kde som si daval sawarmu.

Cul opat pivo a gruzinsku pizzu (nechce sa mi hladat nazov ale je to narodne jedlo).

Kolac plneny syrom. Porcia obrovska. Neni sanca to zjest tak si to davam zabalit.

O 2100 to bali i restika.

Este som chcel ist kuknut stalinov dom pocas noci ale zima a neprijemny vietor.

Na ubytku uz mam spolunoclaznikov.

Tato so synom idu z nemecka na bicykloch do thajska. Na ceste su uz 2mesiace.

Z gruz idu do azerjbadzanu odtial lodou do kazachstanu, potom rusko, transibirskym vlakom do ciny a potom uz po zemi dole.

Z gruz ludi su zatial nadseny. Jedni ich stopli a ubytovali doma.

Dali im na cestu i dva litre bieleho vina. To je pre mna nepitelne.

Testuje ho i majitelka a dava mi za pravdu. Hned nam ponuka svoje (manzel je vinohradnik) a tez cacu (domaca vodka). Ono keby si nemec da, dam i ja. No nist.

Ponukam ich mojimi zbytkami jedla, to hltaju.

Idu von, nieco po 22.00 no hned sa vracaju, mesto vraj mrtve.

Chcel som booknut ubytko v chiature ale izba za 20l uz neni v ponuke, tak skusim najst nieco na mieste. Ono je v ponuke za 30l dorm, tolko penez som neni ochotny za nho dat.

Kukanie futbalu, musel som zmenit vpn na svk inac to neslo.

Nemci telefonuju z domovom.

Foto

Tbilisi

https://photos.app.goo.gl/LVhewf4S8ZN4LfhW7

naklady :

Pecivo : 1.6l
Marsutka tbilisi (didube term) - gori : 4l
tocena zmrzlina : 1l
capovane pivo : 2l
Mala sawarma 5l
Lit hostel, 8dorm, share sprcha, fan : 9l
Kalifornia hostel, 10dorm ,share sprcha : 12l
Pivo : 2.5l
Pivo, chacapuri : 15l


Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0488s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb