155.den - kazbegi (tura ladovy vodopad)

Georgia's flag
Asia » Georgia » Northern Georgia
July 15th 2019
Published: July 17th 2019

Na ranajky do sEba hodene dva jogurty a smer tura k gergeti glacier waterfall.

Stupam po betonke cez dedinku. Znacenie klasicke ako u nas bielocervenabiela.

V dedinke dolava, prakticky furt podla znacenia.

Prechadzam cez zavoru pri barorestike a uz som na polnacke.

Predomnou 5ludi.

Idem do strmaka k vezi, ostatny idu po rovinke.

Od vezi vedie velmi strma cesta ku slavnemu kostoliku kam chodia instagramisti.

Ja pokracujem po znaceni.

V kopci nadomnou kostolik. Ten vynechavam a davam odpocinok na velkom parkovisku.

Aut je tu uz okolo 1030 dost. Vyslap mi sem trval hodinu, normalnym tempom.

Pri parkovisku su aj kone a po zemi pohadzane kopy batoh. Tieto, kone vynasaju do kempov pod kazbeg. Je to urcene pre turistov co idu zdolat tuto pattisicku.

Stveram sa na kopec, ludia chodia vlavo, ja idem v pravo, bo na mapach je poznamka,best view to kazbeg.

Cesticka preslapana. Vyhlady napravo genialne, nalavo vsak moc nie bo oblacnost a dost fuci.

Nasadzujem aj zimnu capicu a to som nieco len v 2500m.

Postupne vychadza slnko.

Obieha ma nosic batoziny s konom.

Obcas musim obchadzat konsky trus.

Stupanie v pohode, napajam sa na hlavnu tepnu, tu uz par ludi s obrovskymi batohmi, vsetci maju ciel vrchol.

Pribudaju i kone.

Na moje velke prekvapenie ziadne odpadky po zemi. Velke plus teda.

Po kamennej cesta prichadzam k prudkej riecke.

Chlapici to s konmi v pohode brodia (nie moc hlboko v brode).

Ja idem na polozeny kovovy rebrik co spaja oba brehy.

Na druhej strane chleba so salamom a vystupenie na kopcek, tu v pozadi chata.

Pri mne prvy stanovy tabor ale je to len skor taka zakladna pre nosicov s konmi.

Kazbeg sa mi uz ukazuje v plnej krase. No vzdy len na chvilu, bo oblaky.

Zacinam stupat k snehovemu polu.

Tabula po polsky ma upozornuje, ze na samotny kazbeg sa nema chodit singel.

Zrejme znacenie a info tabule su pracou polskych turistov za co im patri vdaka.

Kamene a pekny ale spinavy vodopad.

I sneh je dost spinavy.

Preskakujem dalsiu riecku a uz som kusok od snezneho pola.

Ludia si tu nasadzuju macky a uz stupaju hore. Ja nejdem, jednak ma limituje cas som si vyhradil (i ked furt trojhodinova rezerva do zapadu slnka) ale hlavne zima. Fakt velka, keby svietilo slnko bolo by to o inom.

Vyhlady vsak paradne i na spiatocnej ceste.

Ta isla velmi rychlo.

Oproti mne dost ludi na vrchol, pocitam, ze za celu cestu som asi stretol 50ludi, narodnosti rozne.

Za kamennym polom idem tentoraz druhou cestou, tade kade vsetci.

Tuto trasu odporucam pri spiatocnej ceste, klesanie je prudke a ide sa v koryte. Preto hore odporucam moju cestu, kde sa ide po hrebeni.

Obcas sa musim vyhnut konom, ci grupam co putuju na vrchol. Dvaja ludia mali i lyze.

Podla vybavy vacsina ludi malo vsetky veci prenajate. Zrejme aj topanky, bo neni mozne aby 6ludi z jednej skupiny malo uplne rovnake boty.

Obcas vyvalenie sa na skale a nasavanie slnka, ktore pri spiatocnej ceste vyslo.

Vyhlad na kostolik trinity gergeti fajn, len to kazilo parkovisko a asfaltka prakticky az pred dvere.

Prichadzam ku kostoliku ale opat vela kriku pre nic. Samotny kostolik pre mna nic extra, avsak okolie je genialne, hory, luky, ovce, rusky, indovia, moslimovia

Vchadzam do kostolika, pri vstupe hned zebracka.

Po nadvori sa neda chodit, silny vietor viry prach. Vnutro kostolika ok ale uz som ich videl kopu.

Dnu sa vali 15clenna japonska tour, kurvy sikmooke jak keby nevedeli, ze prednost maju vychadzajuci.

vonku nindza korytnacky a iny bezverci co si robili selfie.

Dole do dediny idem cestickou za kostolom.

Ta riadne klesanie, urcite to neodporucam, zacina to pri straznej vezi.

Na ubytku zhodeny batuzek a smer dedinka.

Kotvim vo vcera vytipovanej zahradnej restike. Dnes tu boli uz aj ludia.

Restika taky styl senku, nieco ako raketa u nas. I tu si treba ist objednat dnu, i zaplatit ucet dnu.

Restika je mensia skratka medzi hlavnou cestou a hlavnym namestickom.

Dal som zeleninovu polevku (nic moc) a saslik. Na vyber bol barani, kuraci alebo bravcovy. Dal som poslednu moznost.

Cakacka trosku dlhsia ale stalo za to cakat. Obrovska porcia, k tomu som si doobejednal este chleba, bo to bolo bez neho. Ten teplucky.

Dve pivka lion a mohol som tlacit do seba.

Mal som s tym vazne problemy.

Okolo mna vacsinu polaci a par rusov.

Po jedle smer supermarket, kupa vody a gruzinskeho vinka.

Vinko nacate dole v lobby.

Tam to konecne zilo.

Na dorme sa to komplet cele vymenilo.

Do lobby dosla baba z chicaga a sikmacka (21) z Yekati. v roku 2021 ked rusko zrusi viza (cul su zrusene ako test do kalingradu) teda uz vim do kerej oblasti ruska pojdem. Hadam ruske sikmacky su lepsejse nez ostatne v urcitej oblasti.

Co vravela, tak U nich v regione pracuju len zeny, muzi nie.

Ako 16rocna bola so skolou v drazdanoch, prahe a viedny v decembri. A bolo jej zima a to je zo sibiry.

Usa baba cestuje po strednej azii uz 6tyzdnov.

Dost turistikuje, zajtra ma rovnaky ciel ako ja dnes, teda o kusok vyssie az k meteo stanici resp kostoliku. Tam som ja nesiel, bo sneh a fakt sa mi uz nechcelo. Tak jej radim nech ide potom po cesticke vpravo ked vide na kopec za parkoviskom.

Dopohody baba inak, pozajtra chce dat trek juta - roshka. Do juty ju odveze tur.bus o 9.30. nad tymto trekom som rozmyslal i ja ale necham si to na buducu navstevu tohto regionu. Lubi sa mi tu. Skoda, ze hostel je full, inak by som si tu pobyt predlzil.

Usa baba vravi len ang, sak je z usa, iny jazyk nepotrebuje ako sama vravi.

Sikmacka som najskor myslel, ze je zo sikmych krajin ale je z ruska. Ide dobrovolnicit do alanya v turecku. Zachrana korytnaciek, cistenie plaze.

Co ma prekvapilo, jej jazyk (nie rustina) je podobny regionalnemu jazyku v okoli alanya.

S oboma som sa podelil o vinko. Sikmacka mala kupene domace, no ked som to porovnal s mojim obchodovim bolo to nebe a dudi.

Ako sa na rusku patri, chlastala dost rychlo.

Usa len jeden polopohar.

Dorm opat plny. Ono toto ubytko je najlacnejsie v ponuke bookingu.

Staff tu robi asi 45rocna vysokoskolska ucitelka z tbilisi. Plat ucitelky jej nestaci tak si musi cez leto privirabat.

Majitelia ziju v tbilisi, dole byvaju len ich rodicia.

Zaspatie takmer okamzite.

Dnes 25km za 7.5hod hrubeho casu.

2piva, zel.polievka, chleba, bbq pork : 26l
Nakup : 3.75€ (karta 11.90l)

Tot: 1.226s; Tpl: 0.041s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0152s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.3mb