154.den - presun kazbegi


Advertisement
Georgia's flag
Asia » Georgia » Northern Georgia
July 14th 2019
Published: July 17th 2019
Edit Blog Post

Rano mi bolo teda dost nahovno.

Smer metro kde kupujem dobijatelnu kartu za 2l a kredit 1l.

Recepcny vravel, ze bezkontaktnou kartou sa platit na turnikete neda ale ked som pipal kartu boli tam obrazky visa a mastercard, tak to asi pojde.

Metro fajn, ukazovatele stanic i zrozumitelne hlasenie.

Vyskakujem na stanici didubi.

Tu v okienku v metre odovzdavam novonadobudnutu kartu, blocek (bez neho ju nezoberu).Tetula mi dava vypisat lejstro, podpis a uz mi vraca 2l a zostatkovy kredit 0.5l.

Keby vim, ze su s tym take obstrukcie vyprdnem sa na to.

Na bus stanici marsutiek zacinam hladat vodu.

Nakonec jeden obchodik najdeny, hned doplnenie tekutin.

Cul zacina hladanie marsutky smer mtskheta.

Idem do jednej pokladni, tam mi ukazuje aby som siel niekde hore. Tak tam idem, horny terminal, tam ma zas posilaju na dolny terminal.

Odtial zas na neaky stredny, behal som tam jak taka cicinka.

V okienku kupeny listok, v marsutke sa mi uchadza predposledne miesto na sedenie, no i tak sa cestou beru ludia i nastatie.

Vyskakujem s vacsinou pri zaciatku pesej zony.

Tu vyskakuje aj par ludi z turistickeho minibusu.

Na pesej uz nachystane stanky so suvenirmi a neakym tym obcerstvenim, na jedlo veru zatial nepomyslam, furt mi je nic moc.

Taxikary mi ponukaju odvoz k neakemu klastoru.

Prichadzam k fajn katedrale obohnanej hradbami.

Turistov je tu uz dost. Dovnutra katedrali sa opat nedostavam bo kratke nohavice, i ked sa tu dala pozicat deka.

Od katedrali k pristavu, tu len male motorove clnky.

Pri pristave mini kostolik antiochia

Jeho okolie velmi pekne upravene.

Smer vypadovka kde je dalsi kostol samtavro

No knemu som siel len na kusok.

Uz mi je trochu lepsie ale i tak este neskusam stopa.

Obchadzam pevnost bebristsikhe az sa dostavam do dedinky narekvavi

Pred nou je zarasteny areal restauracie kveri aspon tak vravi mapa. Vyzeralo to ako turecke kupele.

V dedinke kupujem bagertu plnenu fazulou. Ono toto jedlo ma neaky gruzinsky nazov ale neviem aky a je mi to fuk.

Kukam do mapy, stop za dedinou nema vyznam, je tu odbocka len na tbilisi, ono debil tez som to mohol kuknut skor.

Na konci dediny mi taxikar ukazuje aby som siel dole schodkami k dialnici kde je podchod.

Je jasne, ze na dialnici (neviem ci je oficialna) mi nik nezastavi.

Tak slapem asi 3km na odbocku smer rusko kde uz dialnica neni.

Siel som po krajnici, obehli ma aj policajti takze asi to ozaj ofic.dialnica neni.

Na vypadovke z dialnice zacinam stopa.

Toto veru neni armensko, tam mi aspon vodici nieco ukazali (idu len kusok, su full…) tu nic, aut strasna kopa.

Asi az po 45min mi zastavuje auto s troma mladikmi co idu k jazeru bazaleti.

Tak aspon kusok zvezenie na lepsie miesto.

No i tu cakacka okolo pol hodiny.

Zastavuje mi pick up. Ani tento vodic nevi ang, rusky tez nic moc.

Zastavka na pumpe kde naberame pouzity olej.

Bereme dalsich dvoch pocestnych. Vodic je tu zrejme znama firma resp pracuje v neakej znamej kde kazdy pozna kazdeho.

Prechadzame okolo paradnej pevnosti ananuari, na pozadi ktorej je kopa vody v rezervoari.

Okolo pevnosti kopa turistov a predajcov suvenirov.

Skoda, ze sme nezastali, boli by fajn fotky a isto je ti i dobry plac na relax pri vode.

Krajina je uplne super, hory, voda, fajn cesta.

Vodic mi kupuje colu a zastavuje dalsie auto, jeho znamy, bohuzial do kazbegi nejde.

Nuz ma vodic vyhadzuje pri strkovisku. Tu zrejme pracuje.

Na rieke raftuju ludia ale rieka neni vobec divoka.

Raft resp tour sa tu da zakupit v kempe popri ceste.

Opat nehorazna cakacka okolo pol hodiny a pritom aut chodilo kopec.

Zastavuje mi modre subaru s ruskou spztkou.

Chalan co sa vracia z armenska do krasnodaru.

Tusim moj prvy stop od iranskych hranic co vravi ang.

V armensku bol s frajerkou (armenka zijuca v krasnodare), takze druzba narodov funguje.

Ideme okolo velkeho lyziarskeho strediska bidara. Sem chodi snovbordovat.

Minulu zimu tu boli vraj kvanta europanov.

Naberame tu jeho znameho a pokracujeme do vrchu, same serpentiny, vozovka nic moc.

Vyhlady nenormalne.

Spustaju sa tu i paraglajdisti (opat tour).

Zacina klesanie, popri svahu je i tunel, ten sa vsak pouziva len v zime ked je tu kopa snehu, niekedy je cesta neprejazdna.

Pred kobi startuje lanovka az na vrchol odkial sme prisli. Vraj mega dlha cesta touto lanovkou podla vodica.

Prichadzame do kazbegi (stepantsminda)

Ide sa tankovat ale velka cakacka, tak nazad smer tbilisi.

Dotankovane a zas nazad.

Pri krajnici stoji hadam aj 3km kolona kamionov.

Nechavam sa vyhodit na konci mestecka. Fotky a rozlucka, fajn chalan.

Prechadzam most a do mierneho kopca do dedinky gergeti.

Ubytko hq of nove sujashvili nachadzam polahky. Je pekne oznacene.

Rodinny dom, na prizemy ziju domaci, vrch je prerobeny na dormy.

Som v 7dorme, ten bude dnes full, tak ako kazdy den.

Lokalita fajn, kludna s vyhladom na hory. Do kazbegi dedinky cca 10min pesi.

Po zhodeny veci smer kazbegi.

Same restiky a dost horskych turistov. Vsetko v znameni kriza, zadny indovia ci moslimovia. Sikmaci obcas ale to mozu byt aj rusi.

Nakonec parkujem pri pekarnicke pri velkom (rozumej nic moc) supermarkete.

Davam dve bagety plnene syrom

Sadam ma murik a sledujem okolie.

Jeden taxikar tu oslovuje kazdeho turistu ovsem mna nie. Nevim ci vyzeram ako domaci abo je to se mnu uz ozaj take zle.

Ludia s velkmymi batohmi chodia hore dole. Jedny sa ma pytali na ubytko dokonca.

V supermarkete kupene zasoby na zajtrajsiu mega turu a premierovo kupujem aj frankfurtske parky.

Premierovo mam na mysli, ze si uvarim veceru. Ah proti tomuto som bol pri mojej ceste zasadne proti,tak isto aby som pracoval. No ale co uz ako vravi kakavak.

Cestou na ubytko sa mi naskyta super vyhlad na kostolik gergeti trinity.

Hra svetiel robi svoje a na kostolik je nadherny pohlad.

Na dorme cesky par (neskor zistene, ze to nebol par, keby vim babu hned berem dole na vino), japonsky dvaja chalani, dve mladucke holandanky.

Nik sa nesocializoval tak som si na prizemi spravil v kuchynke parky a nacal flasu gruzinskeho vina.

Asi som ozaj alkoholik, pijem kazdy vecer.

Pitie vina mi necakane sprijemnila ana zo skopje, konecne nie cez mail ale cez whatsapp.

Naklady :

Metro : 0.5l
Voda : 1l
Marsutka tbilisi (didube) - mtskheta : 1l
Plneny velky rozok fazulou : 1l
Nakup : 11.48€ (karta 36.15l)


Advertisement



Tot: 0.111s; Tpl: 0.018s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0727s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb