69.den - venilale


Advertisement
East Timor's flag
Asia » East Timor
April 7th 2018
Published: April 9th 2018
Edit Blog Post

V kupelni hned z rana sok, je tu sprcha a ja debil som sa kybloval vcera. Fakt nechapem ako som si ju nemohol vsimnut.

Periem prvy krat na mojej ceste ponozky, bo uz bolo treba nasadit ciste, veru zhruba ten tyzden by sa ten smrad nedal vydrzat.

Oprat, holica a asi aj zubara planujem v kute. Na zubara budem volat asistencnu sluzbu, resp skusim hodit dotaz na fb skupiny slovaci, cesi na bali (ak budem mat net)

Na ranajky banany s ryzou. To co ostalo zbalene a smer hot spring vaicana.

Idem podla lp furt po hlavnej doprava od mojho ubytka.

Mensie stupanie, okolo domceky a domorodci co nemaju co robit.

Paradne vyhlady na okolite hory.

Neskor sa ku mne pridava maly chlapec co ide do rovnakej dediny ako ja.

Celu cestu nese 10l bandasku oleja na vysmazanie. Nevim ci ho vyslali do 8km dediny len pre tuto bandasku abo ide zo skoly. Ale tipujem skor to prve.

Ako ideme nasa skupina sa rozrasta o starsieho dedka, maceta za pasom nesmie chybat.

Prve velke razcestie, klesame doprava pri cintery. Dolava sa ide do dedinky ariana. Este, ze som mal tohto sprievodcu, ja by som isol dolava, bo ta cesta bola viac pouzivana (aspon sa mi tak zdalo).

Uplne super pohlad na horu matabian, neskutocne ryzove policka a pasuce sa kone.

Stale klesame a uz sme zas o jedneho cloveka pocetnejsi.

Neskor si dedko potrebuje oddychnut tak ho nechavame na pospas osudu.

Vzdy ked si robim fotky okolitej paradnej krajiny maly chalan ma caka.

Bohuzial zo skupiny nik ang nehovori.

Zrazu nas obiha motorka a na nej vysmiati dedo co si potreboval oddychnut.

Za staleho klesania sa dostavame uz do mojej dedinky. Na razcesti sa delime, dolava sa ide k hot spring (teda ak ma spoluputnici dobre pochopili) a doprava k naturese (vodopad ale to zistene az neskor).

Razcestie je hned za info tabulou kolko stala dotacia tejto dediny.

Chalan sa tez odpaja a ukazuje mi aby som furt klesal.

Tak ok. Minam skolu, ziacikovia cely vo vytrzeny z cudzinca.

Konecne sa dostavam k neakemu prirodnemu jazierku kde je cista voda, hned pri nom uvitacia tabula welcome in water hot spring.

Davam dole tricko a v kratasoch pomalicky vstupujem do vody.

No je trochu tepla ale zeby to bol hot spring, no nevim nevim. Ktovie kde som sa to ocitol.

Ked kuknem do mapy uz som davno mimo cestu, niekde v krajine nikoho, pritom tu je cesta aj domceky aj ludia.

Po kupeli slnenie na skale. Cestou prichadzaju skolaci, jedna parta sa pristavuje. Zistujem ci je este nieco nizsie, vraj nie. Ale mozno aj bolo bo ang moc, teda skoro vobec nevedeli. Som im ukazoval posunkami plavanie a este aj na uvitaciu tabulu.

Neskor sa pristavil aj ich ucitel, posielam ma k vodopadu.

Tak ok, po chvili zbalenie sa a s chalanmi idem k vodopadu.

Postupne sa skupinka rozpadla a ostali uz len dvaja.

Prichadzame na uz spominane razcestie, tu ma smeruju dolava (ak sa,prichadza z vrchu tak doprava).

A uz si po cesticke medzi ryzovymi poliami kracam sam.

Dobieham dve dievcata co nesu na hlave maly naklad. Samozrejme bez drzacky.

Takticky ma pustaju predseba aby som ich nenajboze tajne nevyfotil.

Oproti mne maly chlapec, ked ma zbadal s placom sa rozbehol k rodicom a krical malaj (turista, cudzinec).

Od otca si davam potvrdit cestu.

Nenapadna odbocka dolava, idem dalej, tam sa strigy pytam ci idem dobre, najskor ne, potom ano a zas ne. Tak chod do pici.

Pokracujem asi 50m, tu nakladiak vykladal potraviny do kiosku.

Posielaju ma nazad a mam odbocit vpravo a vlavo.

Opat okolo strigy, ta si odplula predemnu.

Odbacam teda na mini chodnicek a klesam. Asi po 30m rozdvojka.

Vraveli vlavo ale serem na to a vraciam sa nazad na hlavnu cestu.

Ono cesta isla do lesa a fakt sa mi tam samemu bludit nechcelo a este ktovie ci som bol aj na spravnom chodniku.

Cestou som vyhodil tri male balicky ryze, radsej to jest uz nebudem.

Cakalo ma nekonecne stupanie.

Nazad stretavam dost pankhartov co pytali one dolar. Popici nechces kokotko.

Slnko palilo, rovnaka cesta a dost tychto oddrbkov.

Dost bolo aj zien, divcat co nosili plne igelitky s nakupom na hlave.

Ojoj opat grilovane veci. Nevaham a kupujem dve. Jedna z predajkyn vedela aj ang, tak uz xta diskusia o tom istom.

V dedine dokupujem vodu, na izbe davam sprchu a polhodinovy spanok.

Dnes za 5hod spravenych 20km. Cesta uplne pohodova. Len keby mal clovek poradnu mapu resp keby bolo vac info. Domaci mozno aj vedia ale co z toho ked nerozumeju.

Trochu sprchlo ale fakt len trochu.

Smer mercado, tam sok. Nikde nikto. Zeby trh bol len v piatok? Kurva co budem jest? Chcel som dat banany.

Zbieham na krizovatku s hlavnou cestou (keby tam nevystupim ani nevim, ze to je hlavny tah).

Ludia tu hraju biliard, ktory je tu dost oblubeny co som si vsimol. Po nom nasleduje, hlavne v dili, hranie na nervy s kliklakmi.

Davam tu dve masa na palicke. Fuuj to druhe su creva, obdalec to vyhadzujem. Chutilo to nahovno, slizke, gumove.

V mojom kiosku chcem kelinkovu polivku, nech dam volaco teple do zaludka.

Nemaju teplu vodu, posielaju ma oproti ani tu nemaju ale mam pockat zachvilu bude.

Pri cakacke kupujem este suchare.

Zenska prichadza s vodou v termoske. Vie perfektne po anglicky. Je tu na navsteve z dili.

Bola v afrike, pobrezie slonoviny. Avsak vlastnu krajinu nema vobec scestovanu, dokonca ani najblizsie okolie. Tak ziadne tipy.

Dost spolupracovala so slovakmi, poliakmi a hlavne s balkanskym obyvatelstvom. Bohuzial neviem v akej oblasti, nepovedala.

V dili mi odporuca super zubara. No ked vravim nech mi napise adresu uz zrazu nevi.

Ha ale zrejme ma vysvetlenie pre moje crevne problemy. Mimo toho, ze je jasne, ze som nieco zle zjedol resp to mohlo sposobit aj toto velke teplo co tu je.

Ono totiz teraz vzdy ked nieco zjem (mimo 9bananov dnes, po nich som nesiel), vzdy po hodine idem na zachod. Zrejme moj zaludek po super hnacke neni pripraveny na narazove jedlo. Ale zas az tak moc toho nejem este furt. Od zajtra sa pokusim jest cca kazde dve hodiny neake drobnosti.

Vravi, ze stopovanie je tu dost nebezpecne. Zatial som nemal problem ale asi sa na to uz vyprden, i ked mozno zajtra este jedno skusim do viqueque. Potom ma uz len caka, podla lp 7, realne pocitam 9 hod presun busom do dili a tam len mikrolety, trajekt a sukromny rybar ( rano o 6.00 za 10usd podla nemky z jaco) na ostrov atauro.

Neskor pri zapade slnka spisovanie zapisku a pocuvanie modliacich, spievajucich ziacok.

Zajtra presun na dve noci viac na juh. Som zvedavy ake to tam bude, prinajhorsom ostanem noc. Vsetko zalezi od ubytka a od dostupnosti jedla. Uz chcem postupne nabehnut na normalny rezim.

Dufam, ze na jave s warungami nebude problem a budu na kazdom kroku a otvorene furt. Ne jak tu, kde v celych dedinach neni nic poradne. A aj v dili musi clovek poriadne hladat (hlavne v okoli mojho ubytka).

Do prazdneho batohu som vlozil vonave mydlo, nech sa mi to tam osviezi. Inak je z vonka uz pekne zadrbkany. Tomu dopomohli hlavne tieto prasne necesty.

Naklady :

2xmaso na palicke : 0.5usd
Voda 1.5l, coca cola 0.25l : 1usd (0.5+0.5)
2xmaso na palicke : 0.5usd
Kelinkova polivka, susienky : 1usd (0.5+0.5)


Advertisement



Tot: 0.624s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.4075s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb