67.den - lospalos


Advertisement
East Timor's flag
Asia » East Timor
April 5th 2018
Published: April 9th 2018
Edit Blog Post

Rozhodnute, ostavam tu este den.

Rano si davam v poradi tretiu tabletku endiex. Pisu 4x za den a samozrejme dieta.

Na ranajky ma nastoliku cakali 4miestne chleby, dzem a nieco na sposob ramy. Hned ako ma domaca zbadala poslala dceru, ci chcem kavu alebo caj.

Doobeda nic nerobenie len spanie, lezanie v posteli.

Pri holeni zistene, ze mam na hlave mensiu ranu. Rozmyslam z coho. Aaa uz vim, v jaco som si 2x drbol hlavu do nizkych zarabni v bungalove. Opat som sprostejsi.

Okolo obeda vyrazam do warungu za kruhacom (tam kde je socha pandrlaka).

Tetula mi ochotne dava len cistu ryzu a ladovy caj.

Ne jak v kl, kde mi cinske kurvy pod ubytkom nechceli predat len samotnu ryzu.

Po jedle opat navsteva miestneho vsemarketu (od tv az po vlozky).

Hajzlo papir nemali, tak kupa susienok a vody.

Na ubytku na mini terase docitanie fakt onicom knihy. Cul sa jej musim niekde zbavit. Asi v dili, tam mali knihy na vymenu, zeberem volaku uzku anglicku ak bude, ak nie tak koncim s citanim.

Sedenie na stolicke, nohy vylozene, okolo mna pobehovali sliepky, domaci susili na slnku kukuricu, ktoru potom vrecovali.

Na veceru opat len na ryzu a ladovy caj.

Juj a v kolmej ulicke na moju prave zacali grilovat kuratka (ne cele ale na palicke, strehna, kridla). Ah hned by som si dal ale este nebudem riskovat, i ked dnes som na zachode este nebol. Bud funguju uz tabletky alebo proste neni co. Za cely den som zedol 4 chleby, 2x velku naberacku ryze, 2x susienky a vypil asi 2l vody.

Z vecere prechadzka stmievajucim sa mesteckom.

Pri kruhaci (maly domcek na stracej nohe) miestny rybari predavali svoje ulovky (riecne ryby). Oproti zvacsa zelenina ale tu tu babky predavaju uz od rana.

Tak som sa tesil, ze si dam cerstve arasidy, ktorych je v tejto casti kopa, ale kvoli sracke to nebudem riskovat.

Zahol som na vychod okolo pamatihodnosti, domceku na stracej nohe az ma uputalo na pravej strane cca 100m od domceku svetlo a kopa odstavenych motoriek.

Opat kohutie zapasy ale uz sa schylovali ku koncu (podla cloveka v baucau byvaju od 1700 do 1900)

Okolo ringu este ale i tak kopa kohutov a majitelov. Ti len tak pre trening mimo ringu robili cca 30sekundove zapasy.

Ha ale predsa som jeden videl, no skor nevidel, bo ludia utvorili v ringu kruh a mal som po zapase.

Najskor stavky, potom cuchanie kohutov a boj. Tento bol dlhsi a opat konci smrtou protivnika. To som ale nevidel.

Po zapase presun uz po tme na ubytko.

Pri stracej nozke si miestni soplaci robili taborak.

Nevim cim to je ale proste moc mi tu chyba stredna generacia (zatial vsetky mesta co som navstivil) .Vsetko samy soplaci (max stredoskolaci, vynimka robi dili tam boli aj vysokoskolaci) potom par starcov a zo strednej generacie tez uplne malo kusov.

Ulice tak ako cez den lemuju male tuktuk elektromobili. Samozrejme v kazdom hra hudba.

Zajtra chcem chytit bus o 600 a smer baucau, tu prestup (mozno stop) do venilale. Tam uvidim ako to bude s ubytkom, podla jedneho miestneho nic ale podla lp jedno by tam malo byt.

Ono som chcel ist povodne juznym pobrezim do viqueque ale domaci ma odhovorili (tak isto v dili a baucaue). Cesta je ok len po iliomar (ide tam dost spojov, dost si treba predstavit asi max 4 za den) odtial po watulari uz len truck (nakladiak s lavicami na korbe) aj to len obcas.

A medzi watulati a viqueque cesta totalne znicena a skoro nic tam nechodi.

Tak na to serem idem cez baucau, uz sa mi fakt nechce slapat tolke km a modlit sa ci nieco pojde. (Jaco beach mi uplne stacilo resp hato builico).

Dufam, ze hnacka uspesne potlacena. Dam este dve tabletky a uvidime. Uz chcem poradne jedlo (hehe a to som na diete len den)

Kurva stratil som volade aj druhe pero. Musim volade slohnut resp kupit.

Naklady :

27 a guesthouse, singel,sietka proti hmyzu, share kupelka: 15usd
Ryza, ladovy caj : 1usd (0.75+0.25)
Nakup : 1.25usd (voda 1.5l, 2x mini coko, krekry)
Ryza, ladovy caj : 1usd (0.75+0.25)


Advertisement



Tot: 0.07s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0468s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb