77.den - dili


Advertisement
East Timor's flag
Asia » East Timor » Dili
April 15th 2018
Published: April 17th 2018
Edit Blog Post

Noc bola totalne nahovno, furt som sa budil na neake zvuky. Ako keby po streche chodili potkany, potom zas sacky suchotali. Zima, teplo, zapinanie, vypinanie fanu.

Ten je umiestneny za hlavou na stene, neda sa nim tocit.

Na hlavnej ceste odchytavam mikrolet c.4 a vyskakujem kusok za kostolom belide.

Rua do paiol to je moja ulica, ktora ma miernym stupanim (na rozdvojke treba ist vpravo do kopca) privadza k vojenskemu bunkru v skale. Je to cca 500m od pumpy kde ma vyhodil mikrolet, neda sa to nenajst. Mrezove dvere na pravej strane v kopci, kde koncia domy.

Dnu by mala byt keska.

Ako si chystam celovku (jedno drzadlo gumicky som odlomil tak nevim ci to este niekedy bude drzat na hlave), zastavuju pri mne mlady chalani na skutri. Reku idu dnu so mnou. Mierne protestujem, som myslel, ze budu chcet prachy za prehliadku ale nic take nebolo.

Otvaram mrezu, dlhy koridor, po par metroch nalavo mala miestnost. Domaci vravia, ze to bolo wc, pokracujeme asi 30m a koncime v dalsej miestnosti. Tu su dva vyklenky, tam sa davali posvatne sosky a modlilo sa k nim.

Dnu bez svetla tma a strasne teplo. Som cakal, ze dnu bude chladno.

Kesku nenachadzam ale i tak fajn spestrenie. Bunker inak nic extra, co ma prekvapilo, ze dnu bolo cisto, ziadne smeti, flasky. Zrejme sa tu o to domaci staraju.

Na ceste dojedam placky, sada si ku mne chalan, prichadza jeho sestra(?), o dobre dve dekady starsia. Pokec nic moc, bo kazdy sme hovorili inou recou ale na vsetkych tvarach usmev a o to ide.

Zastavka v kostole belide, kde bola nedelna omsa. Opat pekne oblecene opicky, spievajuci ludia.

Z kostolika som chcel navstvit blizku chega! Exhibiciu. Vobec som nemal sajnu co ma dnu caka, no ale som to ani nezistil, bo kokotkovci musa mat vsetko cez vikend zavrete. Hlavne v tedy kedy maju ludia volny cas. I ked tu ho ma asi vacsina obyvatelstva furt.

Stretol som dokonca aj par ludi co nikdy neboli ani vo vedlajsej dedine (cca 30km).

To mi pripomnulo jedneho spoluziaka zo strednej, nazvime ho krycim menom pico. Ten sa dokazal stratit aj vo svojom meste, v trnave. Ale cul uz cestuje po svk v pohode.

Nuz skacem opat na 4-ku a vyskakujem pred lita obchodom.

Vonku popijam akciovy sprite (0.25l za 0.25usd), cakam na 12ku, ze pojdem na oblubenu plaz pod krista.

No v tom dopadla na mna taka unava, ze sa presuvam k blizkej promenade, sadam, resp sa skladam na betonovu lavicku a zacina relax.

Po relaxe smer lacne bakso ale mali zavrete tak kotvim vedla na ryzu a kura.

Odtial pomalicky na ubytko a tam skoro dvojhodinovy poobedny spanok.

Domaca mala dievcina ma zas otravovala, predvadzala, ze je baletka.

Co by to bol za vikend bez futbalu.

Zaciatok nestiham ale i tak skoro cely polcas som zalezeny pod strechou pomimo, bo zacalo prsat.

Druhy polcas uz kukam cely. Fans nula bodov a hra tiez.

Podla rozpisu co som videl vacsina zapasov sa hra v dili, par v baucau a uplne minimum v neakom zasranom mestecku, ktoreho meno si uz nepamatam.

Kam to napisat, v restike pri ihrisku maly avokadovy sejk. Bol riadne husty.

Posedavanie pri pristave a na ubytku relax.

Po promenade chodili vsetky vekive kategorie predavajuce cigarety.

Pred spankom si davam pivo nech sa mi lepsi spi.
Naklady :

Mikrolet c.4 : 0.25usd
10ksplaciek : 0.5usd
Mikrolet c.4 : 0.25usd
Ryza, kura, ladovy caj : 1.75usd (1.5+0.25)
Nakup : 3.95usd
Bakso tahu, avokadoy sejk s cokoladu : 2.5usd (1.5+1)
Pivo 0.33+voda 1.5l na ubytku : 2usd (1.5+0.5)


Advertisement



Tot: 0.049s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.0235s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb