61.den - presun baucau


Advertisement
East Timor's flag
Asia » East Timor » Baucau
March 30th 2018
Published: April 9th 2018
Edit Blog Post

Pomale vymotanie sa z ubytka a smer bus stanica becora na vychode mesta vzdialena podla majitela ubytka asi 8km.

Aby som sa tam dostal mikroletom musim spravit dve zmeny.

Mikrolet c.1 ide od stadiona (rotunda Xavier do Amaral).

Kukam do mapy, tam sa dostanem aj pesi a hned si cestou odskrknem katedralu da Imaculada Conceição.

Tu prave opustali katolici, vnutro nic moc.

Mensou zachadzkou sa blizim k bodu odkial chodia mikrolety.

Zachadzka bola neplanovana, som zle odbocil. Ale co aspon som spoznal dalsie ulicky hlavneho mesta (neni o co stat).

Obzrem sa a mikrolet c.1. Pre istotu si potvrdzujem miesto vykladky. Ok.

Dnu len dvaja ludia.

Vypadavam na konecnej, prechadzam most cez mini rieku, v ktorej sa umyvaju deti a uz na mna mava nadhanac do busu.

Posadili ma dopredu k vodicovy, vedla mna stredoskolak, ktory sa snazi komunikovat ale moc nevi ang i ked si mysli, ze hej. Na niektore moje otazky odpoveda uplne od veci resp nechape a ja zas niekedy nechapem jeho. Uz vim ako sa ludia citili ked som sa snazil rozpravat v zaciatkoch anglicky ja. Cul je to uz lepsie ale furt slabota.

Nuz cesta stoji 4usd a trva 4-5hod, da sa ist aj za 2usd ale je to na stojaka (neodporucam).

Ale co to, bus ide nazad do mesta, najlepsi, ze aj cca 100m od mojho ubytka. Ideme az za letisko (druhy koniec mesta), zahyname do mini ulicky so skromnymi domcekami a nakladame na strechu zivu velku svinu. Fakt normalne prasa. Chalani mali co robit aby to vytrepali na strechu.

Konecne uz smer baucau.

No dlho nejdeme. Tak ako v meste aj na dedinach su v uliciach fanatici a blokuju ulice.

Na cele knaz a jeho poskoci, dalej hufy ludi, ti najsilnejsi nesu velky drevenny kriz. Obcas zastavia a pomodlia sa a pokracuju.

Cesta opat zmiesana, najskor fajn kvalitna asfaltka, potom uz rozbita cesta resp cesta vo vystavbe. Dost sa prasilo tak po vzore vodica si davam na tvar satku.

Okolie najskor hory, potom pobrezie, ryzove policka (nic moc na krasu), pasuci sa dobytok, kozi.

Skolak ma ponuka dovozovim jablkom.

Takze cesty tu stavaju korejci a nie cinania ako som si myslel.

V baucau ma byt zajtra tiez velka katolicka ceremonia, vraj na nu vezu i to prasa, to tam podrezu. Ale neskor co som sa pytal v ubytku v baucau tak je to len pochod mestom s krizom a modlenie sa. Ziadne podrezavanie, bicovanie sa.

V buse opat fajn hudba ale nakoniec sa to toci dokola.

Prva pispauzova zastavka.

Druha vynutena zastavka. Suchli sme jednu motorku. Hned stojime cely bus sa hrne k motorke, baba ma len narazenu nohu, nam sa odtrhol kusok pukvice na kolese.

Po par minutach pokracujeme.

Vodic ide aj nadalej jak blazen, vsetky auta mina na milimetre.

Tretie zastavka. Poskoci opravuju nieco na zadnej naprave.

Stvrta zastavka asi 40km pred cielom je obcerstvovacia. Ludia si davaju ryzu a rybu.

Par km pred mestom poskoci vyberaju prachy, ostavaju mi vysiet dolar.

Ten mi po vystupeni davaju.

Takze do busu v dili som nastupil o 9.00 a vystupil tu o 15.05. 6 hod cesty ale to vdaka zdrzaniu pri nakladani prasata, fanatikoch v uliciach a mensej nehode. Inak to moze byt realne za 5 hod resp o rok ked mozno dokoncia dalsie useky ciest aj za menej.

Bus nesiel cez stare mesto kde su ubytka ale suchol to hned do noveho mesta.

Pred mestom vojenske letisko, podla skolaka tu pristavaju/li portugalsky a brazilsky vojaci.

Kusok idem so skolakom, fakt obcas nechapem co mi hovori. Na otazku ci bus do com ide z rovnakeho miesta ako sme prisli odpoveda: nie nie tento bus tu ostava cez noc a zajtra ide nazad do dili.

Pri moteli benfica sa lucime. Izba za 30usd, tak dovidopo.

Zapadam do miestneho warungu, zo 6 jedal maju dve. Davam rybu teda.

Velmi fajnova rajcinova omacka.

Postupne sa novym mesto predieram do stareho mesta.

Podla wikitravel ma byt toto druhe najvacsie mesto. No je to uplna diera, sered je oproti tomuto velkomesto.

Same ubohe domceky, par warungov a par mini obchodikov (okinko v bude, nieco na sposob chliva v sintave).

Star mesto tez nic extra, uplne vymrete. Prve ubytko, nikde nikto, dalsie zavrete, dalsie opat nikto nikde, hlavne, ze je otvorene.

Uz mi ostavaju len dve (nepocitam dve drahe).

Klesam ku kostolu, aha tak tu su vsetci ludia.

Skusam jedno z drahsich tatatoty hotel. Opat uplne nikde nikto.

Melita je moja dalsia zastavka. Nic nove pod slnkom, otvorene dvere ale ziadna obsluha, cakam 10.min a idem oproti do ubytka amor. Ten uz je dlhsie nepouzivany tak nazad do melita.

A cakanie a cakanie, po pol hodine konecne prichadza majitel. Cena 20usd, nemam na vyber, tak berem. Chcel som tu ostat povodene dve noci ale majitel nechce dat zlavu, pritom tu nikoho nema. Mohol mat 30 resp 35 usd, takto ma len 20usd. Ponuka ranajky za 2.5 a veceru za 5. Nasrat ti.

Ono som chcel zajtra navstivit plaz wataboo ale co, plazi este bude na mojej ceste.

Prepocet penez, mam 170usd, treba dalsie. Nebudem riskovat, ze v dedinach nebude atm a tak sup ho zas do kopca do banky bnu vybrat maximum co sa da 300usd.

Banka je len jedna velka buda ako vsetko naokolo.

Po vybere sa pytam sbs kde sa tu da najest, hned ma navadza do budy vedla. Maju v ponuke len dve mini kurata. To odmietam nevyzerali moc vabne. Divca mi este vravi, ze toto je jediny otvoreny warung bo je velky patek. No to isto, v novom meste ich bolo otvorenych kopa.

Ha lenze ono malo pravdu, vsetko zavrete, som myslel, ze ked sa panbozcici vratia z kostola otvoria, prt makovy.

V miestom sklade na hlavnej ulici kupujem tuniaka v konzerve a 4 druhy piva.

Fakt v tomto meste nic neni, teda je, vonkajsi bazen a to je vsetko. Par debilnych budov, ktorych je vsade pokokot. To je tak ked sa clovek inspiruje blogom od cloveka co to skopiroval z lp a wikitravel, prelozil do svk a vydaval za svoj vytvor.

Nuz teda na ubytko idem cez trh. Mam stastie, ludia tu hazarduju, hraju miestnu ruletu, ok to uz som videl ale su tu ozajstne kohutie zapasy.

Normalny ring, kopa kohutov. Boj zacina, trva okolo 20sekund, nic moc teda, i ked to konci umrtim jedneho bojovnika. Tomu potom odseknu nohy a tie davaju vitazovy (samozrejme aj penazny obnos).

Jeden zapas mi stacil, fakt slabota.

Rozhodca nadvezuje rozhovor, po zisteny, ze mam u seba 4 piva uzaj jedno chce. Nist nedostane.

Na ubytku sprcha vo vani. Prvy krat za cestu mam na izbe vanu.

Ako vzdy ked mi daju uterak ten vzdy nakonci pobytu pouzijem ako handru na cistenie topanok. Tentoraz som cistil aj mamut nohavice. No i tak tam trochu spiny ostalo.

Nohavice a bundu som zatial nedaval prat a ani sa to nechystam.

Prichadza zlaty kliniec dnesneho vecera.

Testovanie 4 piv. Vsetko vlastni heineken. Portugalske abc (kavova chut), bintang (to uz vim, ze je slabota), tiger (lepse nez bintang) a draft beer (to sa uz tazko hodnoti, bo bolo uz teple).

Som myslel, ze po 4 malych pivach budem opily ale nic to se mnu nespravilo.

Naklady :

Vyber 300usd = 249.15€ (visa mbank)
Bus dili - baucau (9.00hod) : 4usd
Voda 1.5l na ubytku : 0.5usd
Ryza, ryba, cola 0.25l : 2.25usd ( 1.75+0.5)
Voda 1.5l, napoj : 1usd
Nakup : 6.8usd (4xpivo 6+tuniak v konzerve 0.75l)


Advertisement



Tot: 0.047s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 29; dbt: 0.0231s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb