kiinalaista matkailua

China's flag
Asia » China
July 23rd 2009
Published: July 24th 2009

Minun piti matkustaa paikallisella lentoyhtiolla Pekingiin. Suzhousta piti menna lentokenttabussilla sille Shanghain kentalle, jolla en ollut aiemmin kaynyt. Lentokenttabussin pysakki sijaitsi onneksi hostellin lahella, joten saatoin kavella sinne.

Pysakin lahella olikin busseja. Hoin kentan nimea 'Hongqiao'. Minut ohjattiin viereiseen rakennukseen. Sielta piti ostaa lippu. Kaikki tama hoitui siis ilman yhteista kielta. Bussi lahti heti klo 8.20. Se pysahtyi kerran ottamaan lisaa matkustajia. Perilla oltiin jo kymmenen jalkeen. Lentonihan piti lahtea vasta klo 13. Monitoreilta naki selvasti, mille tiskeille minun piti jonottaa lahtoselvitykseen. Jonkin verran kesti aikaa jonottaa tiskille. Virkailija kysyi haluanko aiemmin, klo 12 lahtevaan koneeseen ja suostuin. Turvatarkastus meni jouheasti. Porttinumero olikin vaihtunut, minka huomasin onneksi ajoissa. Paasimme koneeseen hiukan myohassa. Sitten tuli ilmoitus kiinaksi ja englanniksi, etta pitaa odottaa puolisen tuntia, ennen kuin paasemme lahtemaan.

Lopulta kone nousi ilmaan klo 13.20, eli ei oltu paljonkaan myohassa. Lennolla tarjottiin lounas ja juotavia normaalisti. Vieruskaveri oli Singaporesta ja puhui jonkin verran myos englantia. Pekingin kentalla kaikki sujui jouheasti. Sain matkatavarat. Paatin menna kaupunkiin junalla ja menna lopun kilometrin matkan taksilla. Kun juna laheni kaupunkia, taivas synkkeni ja alkoi sataa rankasti. Metroasemalta juoksin taksiin. Naytin lappua, jossa oli Rebeccan osoite ja yhteystiedot kiinaksi. Kuski soitti hanelle. Lopuksi kuski vaatikin matkasta 50 yania, mika oli reilu ylihinta, kymppihan olisi ollut oikea hinta. Kun en halunnut inttaa enka kastua lisaa, maksoin, mutta jatin sitten kylla takaluukun auki, kun otin sielta matkalaukkuni.

Majapaikka oli siis Australian suurlahetysto. Tietenkaan minua ei paastetty sinne sisaan, ennen kuin Rebecca tuli portille. Mentiin hanen asuntoonsa. Han antoi minulle avaimen ja kulkuluvan ja meni viela toihin. Kavin suihkussa ja majoituin.

Kavimme illalla viela katselemassa lahitienoota: markkinatoria (josta voisin myohemmin ostaa vaikka t-paitoja), kauppaa (josta ostin sortsit). Kavimme syomassa etelakiinalaista ruokaa.

Tot: 0.243s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.1179s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb