West soeen

China's flag
Asia » China » Zhejiang » Hangzhou
September 15th 2005
Published: November 29th 2005

I dag startede dagen med en 3 timer lang bus tur til byen Hangzhou, sydvest for Shanghai.

Hangzhou er provinshovedstad saa den er noget stoerre end Suzhou, omkring 2 millioner indbyggere, den er ogsaa noget rigere, hvilket kan ses paa bygningerne i omraadet.

En ting der faldt os i ojenene er at siden vi kom til Kina, har de bygget alle vejne vi kommer frem, i de tre timer vi koerte i bus, var der konstant byggerier langs vejen, boliger, motorveje, fabrikker og handelscentre !

Byen blev besoegt af Marco Polo da han besoegte byen. Dengang havde byen 1 million indbyggere, aarsagen til at den ikke er vokset mere, er at den blev haardt medtaget under boxer-opstanden, og Japanerne var meget haarde ved den under WWII.

Hangzhou ligger paa bredden af West soeen, den mest beroemte af de 31 West soeer i Kina.

Her er lige saa varmt som i Shanghai, men luften er frygtelig fugtig.

Byen er meget beroemt for sin groenne te (ogsaa uden for Kina), og vi besoegte te-landsbyen hvor den produceres.

Hidtil har jeg ikke kunnet lide groen te, men vi faar den til baade middag, og aften, og efterhanden
Green teaGreen teaGreen tea

This is the original Dragon spring green tea, from the dragon spring village outside Hangzhou.
har jeg vendt mig til den, desuden smager den noget bedre end dem vi finder i Danmark.

Nu har vi laert hvordan groen te skal tilberedes, og proevet den gode vare, og saa kanb det godt drikkes.

I bjergene omkring soen findes der nogle store bambus skove (de paastar at de er naturlige, men det betyder bare at de ikke er blevet anlagt, men er kommet af sig selv, de er saa blevet passet ligesom de danske skove, saa der er ikke meget natur over dem, det er snare en park !).

Der var saa dejligt stille i skoven, men detsvaerre tillod vores tidsplan os kun at blive 1/2 time i den.

Saa kom den store rundfart paa soen, det tager ca. 40 minutter at komme rundt, men saa har man ogsaa set de tre kunstige oere, daemningen og den naturlige oe.

Soeen er kun ca. 2 meter dyb, og er blevet uddybet 1 - 2 gange om aaret "de sidste par tusinde aar", taenk at kunne sige saadan !

Det var slutningen paa denne dag.

Alle dagens billeder

Broken bridgeBroken bridge
Broken bridge

The broken bridge in the West lake, Hangzhou. (I know it's not broken, but that's it's name !).

Tot: 0.136s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0996s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb