Blogs from Malanyu, Zhunhua, Tianjin, China, Asia

Asia » China » Tianjin » Zhunhua » Malanyu July 4th 2007

Woensdag 4 juli. Vanmorgen hebben we in ons hotel een westers ontbijt genomen. ’t Is erg lekker en overvloedig: brood, koffie, thee, confituur, ei, … We zijn een dag langer in Huangyaguan gebleven. De locatie is goed en na de verhuis van kamer, is deze ook Oké. We hebben een mooi binnenpleintje tussen de paviljoenen. De kamermeisjes (of gangmeisjes) zijn vriendelijk maar eerder lui. We bezoeken vandaag de Oostelijke Qing graven. Hier liggen keizers, keizerinnen en concubines begraven. Er zijn in totaal 5 keizersgraven. Dit is het grootste antieke complex van China, dat bewaard is. Het vervoer gebeurt vandaag met een minibus. Bij het onthaal van het hotel wordt alles geregeld. Wim vindt de prijs schappelijk. Een uurtje rijden en we zijn er. Om 15uur komt de taxi ons weer oppikken. Het complex is zeer groot ... read more
Dat is echt wel nodig want het domein is erg uitgestrekt.
Niet alles is in goede staat.
Eén van de tempels die hoort bij het graf van keizer Qianlong. Het middelste pad diende voor de keizer.  D.w.z hierover werd hij in zijn kist naar het graf gedragen.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.003s; cc: 5; qc: 20; dbt: 0.0206s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb