Beijing, Miyun, Jinshanling, Simatai


Advertisement
China's flag
Asia » China » The Great Wall
February 10th 2006
Published: January 13th 2016
Edit Blog Post

10.02.06 Beijing, Miyun, Jinshanling, Simatai



Siden jeg naa sitter her, nettopp eti frokost, voettoeee. Vaaknet av en del folk som pakket pikk og pakk. Knis. De pakket pikk! Ja, jeg snakker ikke om dildoer, da voettoe. Men pikkpakk. Det blir jo pikk og pakk naar jeg deler det i to. Ja, var det ikke pikket de pakket, saa var det pakket. Foelte paa ansiktet mitt, og kjente at det igjen var som en ballong. Men akk. Jeg maatte staa opp. Lang dag i vente.

For aa forkorte det hele ned: for mellom her kommer det masse, masse blabla: JEG GIKK PAA DEN KINESISKE MUREN I DAG. Helt alene. Og jeg var alene i hele verden. Hadde tenkt aa gaa en bitteliten strekning helt kliss naken, men det fikk holde med at jeg tok av toppene mine i noen sekunder. For her. Ja, her, kunne man faktisk gaa naken uten aa vaere flau. For hvem ville sett deg? Kanskje en eller annen gaerning som bruker kikkert. Men de fins ikke. Ikke i Kina ihvertfall. Her er folk opptatt av mye mer vesentlige og jordnaere ting. De fleste ihvertfall.

Digresjon. Jeg gikk altsaa paa muren i dag. Og det var fantastisk, for aa slippe katta ut av sekken med det samme. MEN! Det var 70 graders stigning enkelte plasser. For de som ikke vet det, lider jeg av enorm hoeydeskrekk ( kun naar jeg beveger meg). Men her var jeg. Mutters alene. Jeg kunne ikke snu. Turning around was not an option. Og jeg hoerte meg selv snakke beroligende til meg selv: "Dette klarer du, Lindis. Du er flink jente, du! Det har du alltid vaert!" Saa totalt latterkrampe med meg selv. For noen dusteord. Men jeg kom meg da opp og ned. De verste plassene, var muren rundt 2 meter bred, 500 meter ned paa hver side. Uten murgjerde. Og oedelagt mur, som raste da jeg gikk paa dem. Det var innmari guffent, assa. (Irma 1000)

Tok med meg baade nyste, termos og whisky. Ble ingen tid til kos. Jeg kjempet om kapp med solens nedgang, for aa komme fram til neste landsby. Det staar i boekene, at turen tar 4 timer, og lokalbefolkningen sier det tar 3-4 timer fra Jinshanling (der jeg startet) til Simatai (der jeg sluttet). Saa jeg stresset til de grader. Men innen 2 timer var jeg framme. Da var jeg letta. Og whiskyinntaket kunne begynne.

Vel. Det var det om kinesiske mur-turen alene.

Ellers har jeg spist frokost i kveld, og snakket litt med romkameratene mine. Faktisk hjulpet hun ene kanadieren med kinesisk og det aa finne fram. Moahaha.

Jeg haaper dere alle har det raabra.
Skal legge inn noen bilder en dag snart.
Skikkelig glad i alle dere i Norge.
I nordmenn generelt.
I love you, man!
Hater feks. pakkisseeer, joedeeer, nordpolianere osv.
Yo!

Advertisement



Tot: 0.204s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0653s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb