Chengdu

Asia » China » Sichuan » Chengdu
June 8th 2010
Published: June 8th 2010

Hej alle sammen
Nu har jeg været i Chengdu-området i seks dage. Vi har haft guide på alle dage lige fra den dag vi kom og vi har set en mase ting. Den første dag var vi ude et sted hvor man opdrætter pandaer og man forsker også i pandaer. Det er nok den største koncentration af pandaer i verden. Der var både små og store og røde pandaer.

Men de små pandaer, var klart de sødeste fordi de legede med hinanden. Den dag var der også nogle der kom og lavede tv. Der var to pandaer der hele tiden prøvede at angribe kameraet men dyrepasserne nåde næsten at stoppe dem hver gang, men nogle gange kom de op og gik igennem benene på fotografen og så tog dyre passeren dem ned igen.

Vi var også henne og se nogle røde pandaer. Der var mange et af dem der havde noget med halen for nogle af dem havde en lille stump bar hale. Da vi gik rundt der henne sprang der pludselig en påfugl frem fra noget bambus. Der var også en sø ved pandabasen hvor man kunne købe fiskefoder og der var rigeligt med fisk at fodre. Når man kastede en lille håndfuld foder var der så mange fisk at nogle fisk blev presset op over vandet - de var ikke rigtig kloge.

Da vi kom hjem til hotellet spiste vi frokost på pizza hut og så gik vi ned til en plads. Om aftenen gik vi hen til et sted hvor man kunne få en ret der hedder dumpling, man kunne få i alle varianter, men der var ikke flere pladser, så gik vi op oven på til en anden restaurant. Det var forskellige menuer man skulle vælge imellem men desværre ikke på engelsk. Vi fik blandt andet hønsefødder og noget der kunne være frø og en masse andet. Det er her vi har fået mest mad og har spist mindst, vi overvejede at gå på Mac D eller KFC for vi spiste ikke meget mad.

Vi har også set et 2250 år gammelt vandings system der stadig bliver brugt, men man har bygget temmelig meget ud på det. Det var flot men ikke så flot igen. Der var en hængebro der gyngede helt vildt meget når man gik over. Da vi skulle tilbage gyngede den ikke så meget, men alligevel var der
RødpandabjørnRødpandabjørnRødpandabjørn

Der var også rødepandabjørne på pandabasen
en gammel dame der var nød til at blive holdt i hånden af to mænd. Hun lignede en der gik over en flod af lava det så vildt sjovt ud.

Kinesere er helt vilde med lyskæder og løbe lys alt hvad der lyser og blinker i alle farver.

Vi har det godt alle sammen jeg savner stadig Danmark

kærlig hilsen mads.

Ikke som vores operaIkke som vores opera
Ikke som vores opera

En blanding af kloveneri, artisteri
MagiMagi
Magi

Skift af masker
Tyvagtig abeTyvagtig abe
Tyvagtig abe

Det er vores cola aben drikker
Toppen af EmeishanToppen af Emeishan
Toppen af Emeishan

Skyhavet vi kunne se ned på
Abe reservatetAbe reservatet
Abe reservatet

Nogle af aber komme lidt for tæt på, men der var vagter til at passe på os.
Verdens størsye siden budaVerdens størsye siden buda
Verdens størsye siden buda

Se størrelsesforholdet
Vi fik mest mad men spiste mindsteVi fik mest mad men spiste mindste
Vi fik mest mad men spiste mindste

Vi fik hønseføder og meget mere
Åbning af Maries butikÅbning af Maries butik
Åbning af Maries butik

Se på navnet over døren

15th June 2010

hej mads ;) Lyder totalt fedt det der med pandaerne. Jeres tur generelt lyder fed. men så er der lige det der med pizza hut, der er altså noget med jeres familie og amerikanske fast-food kæder XD. Nåh men her hjemme sker der ikke så meget ud over at vm er gået i gang. Danmark tabte første kamp 2-0 til holland:(
16th June 2010

tak for hildsen, og jeg så også kampen, det med pizza hut nu har vi også varet på hard rok cafe, det var det dyreste vi har spist for ind til hvidre. Mads

Tot: 0.087s; Tpl: 0.019s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0468s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb