Farvel Ji'nan - ni hao Shanghai


Advertisement
China's flag
Asia » China » Shanghai
November 13th 2010
Published: November 15th 2010
Edit Blog Post

Lørdag aften i Shanghai og mit CSC assignment er slut. Sidste del af turen er nu begyndt, men det bliver kortvarigt. På tirsdag tager jeg flyveren hjem til Danmark og kulden. Heldigvis får jeg lige en dosis varme inden da, for der er dejlig efterårslunt her i byen, hvor jeg ankom i formiddags.

I går var sidste dag med CSC Team China 10. Snøft - det var vemodigt at tage afsked efter 4 uger, hvor jeg har fået nye venner fra hele verden. En utrolig oplevelse som jeg aldrig vil glemme. Der er så mange oplevelser at fortælle om. Noget har indgået i mine blog indlæg og andet er bare stemninger, billeder, dufte og lyde fra dette store og utrolige land.

En lille liste med nogen af de ting der står stærkest i erindringen:

1) Kontrasterne mellem rig og fattig, nyt og gammelt, østlig kultur og vestlig indflydelse.
2) Alle de søde, rare og nysgerrige kinesere.
3) De enorme økonomiske ressourcer der lægges i opbygningen af landet
4) De enorme udfordringer der stadig er i forhold til vores del af verden på alle fronter - politik, infrastruktur, økonomi, kultur, forurening osv.
5) Maden
6) De sproglige barrierer
7)
Shanghai World Financial CenterShanghai World Financial CenterShanghai World Financial Center

Skyskraberen med "hullet" på det foregående billede. Verdens 3. højeste (eller noget i den stil - Dubai har sikkert bygget et par stykker siden sidst :-) - 492 meter!
Trafikken
8) Alle menneskerne i vores team

og jeg kunne fortsætte...

Det gør jeg ikke her. Jeg runder dette indlæg af med nogle billeder fra Shanghai. Her er betydeligt mere vestlig indflydelse qua byens historie som et vestligt frihandelssted, så omkring nogle af de centrale kvarterer er det tydeligt at de gamle bygninger er noget anderledes end jeg har set andre steder. Mere herom på et senere tidspunkt.





Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.094s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0324s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb