Reissuvihko

Asia » China » Shanghai » Pudong
January 5th 2012
Published: January 5th 2012

Nonii, eka päivä ulkomailla vietetty reissun tiimoilta. Suomesta lumimyräkän keskeltä noustiin lentokoneeseen. Isukit saattoivat meidät lentokentälle ja eivät malttaneet oikein lähteä kotimatkalle, oisivat varmaan halunneet lähteä mukaan.. 14 tuntia oli yhteensä lentoa, siinä muutamat leffat kyllä kerkesi katsomaan. Aamuyhdeksältä saavuttiin aurinkoiseen Shanghaihin. Käytiin ostamassa junaliput Pekingiin huomista varten valmiiksi. Nälkäisinä suuntasimme kungfu pikaruokalaan josta saimmekin heti alkuun mukavan kulttuuriherätyksen paikallisiin ruokailutottumuksiin (ks. kuva). Hotellille löytäminen oli pienen mutkan takana ja käytiin vähän tutustumassa paikalliseen lähiöasuinalueeseen, missä mummelit istuivat ringissä päiväänsä ja lasten laulu raikui koululuokasta.. Iltapäivällä sitten kohti kaupunkia, prepaid liittymä kännykkään ja Hansun asunnon metsästystä (Hansu on Lindan vanha luistelukaveri joka on asunut Shanghaissa jo 2 vuotta). Käytiin sitten tutustumassa siihen kuinka paikalliset asuu, 27. kerrokseen hissillä, oli vähän jännät paikat! Hansu vei meidät vielä syömään paikalliseen nuudeliravintolaan jossa harjoiteltiin paikallista taktiikkaa: mitä kovempi ääni syödessä, sen parempi. Kylmyys on päässyt vähän yllättämään, se menee luihin ja ytimiin sekä sisällä että ulkona, tykit olisi tarpeeseen! Onneksi nuudelikeitot pitävät lämpiminä. Nyt nukkumaan, huomenna Peking!

Tot: 0.079s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 48; dbt: 0.0533s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb