10-11 Mecset és buddhista kolostor Quinghai tartományban

October 26th 2016
Published: October 26th 2016

Csengtu - Xining

Hétfőn elsétáltunk a nagy mecsethez. Éppen Mekka felé kezdtek gyülekezni a sapis hui kínaiak. Egy idősebb magyarazott nekünk valamit, mi meg bólogattunk, mintha értenénk. Utána Berit apukájanak is megmutattuk a piacot a hotel mellett, estebéd és utána kicsit dolgoztunk a német blogon.

Kedden reggeli után, úgy döntöttünk, hogy megnéztünk egy tibeti kolostort (itt élnek sima kínaiak : Han/ iszlám vallású : Hui/ tibetiek. A kolostor a sárga sapkás rendhez tartozik. És valamelyik dalai láma ott született vagy élt, annyira nem olvastam utána. Berit apukája valahogy felbérelt egy tele kocsit. Itt állnak mindig az út szélen és lehet velük alkudozni. Elvitt minket a hegyekbe kb 2800m magasan volt a kolostor. A hotel 2200m magasan van + 20 emelet. Több kis epuletbol állt a kolostor, hegyre fel is ment az út. A tetején vettünk egy gyertyát és mindenki gyújtott egyet. Én is egyet apának. Egy 27 éves srác vitt minket. Angolul csak nagyon minimálisan tudott. El akart vinni minket meg egy templomhoz ami 3000 M felett lett volna, de a kis autó nem bírt felmenni a hegyen. Ki szálltunk megtöltik, hogy legalabb visszafordulni tudjunk 😊

A visszaúton megálltunk egy szellem városban. A Tu nemzetség fővárosában. Üres felhőkarcolók, 8 sávos utak, minden új, de emberek nincsenek.

A "taxi sofőrünk " meghívott enni hozzájuk. Anyukája nem volt otthon, így csak teát kaptunk. ő is egy hui kínai , közvetlenül a mecset melletti lakótelep 5-6. emeletere vitt minket. Szegényesén nézett ki kívülről, belül egesz jó , rosszabbra számítottunk. Nagyon kedvesek voltak beszélni nem nagyon tudtunk, de sok képet is videót csináltak és egybol küldte az apukája a barátoknak cseten tovább. A teát kb ötször felöntötték nekünk vízzel, majd a taxisoförünk elvitt minket enni. Kaptunk vmi magvaka amit hideg vizzel felöntöttek és olyan íze volt mint a cukros túrónak. Ezután bevitt minkett természetesen egy hui kajás helyre. Pár csirke comb meg nagy

Tot: 0.092s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 54; dbt: 0.0473s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb