Onsdag:

September 13th 2012
Published: September 13th 2012

Onsdag:

Rivstart på morgonen med gympass, simning oxh sedan sushi-frukost. Dagens spaning är att i Nanjing möter man ungefär lika många bilar som cyklar och elmoppar. Det är en stor skillnad mot Beijing där man under en dag kunde räkna antalet cyklar på fingrarna. Det har varit en mycket spännande dag på ENC där jag tillbringat den mesta tiden med Enfa Zhu, min motsvarighet där. Jag träffade även platschefen, Lars Lönnstig som hastigast. Efter jobbet blev det en trevlig kinesisk middag med våra värdar. Sedan gick vi längs shoppinggatorna i ett område uppkallat efter Konfucius. Där åkte vi även en liten båttur längs kanalerna. Det är möjligt att det fanns olika guider för olika båtar, men vi fick tag i en mycket vältalig en. Tyvärr pratade hon enbart kinesiska. Vi får hoppas att en bild säger lika mycket som tusen ord....Väl tillbaka på hotellet gick Anders och jag in i rökrummet för att avnjuta en varsin kuban med tillhörande dryck. En mycket trevlig Australiensk/Holländsk kille anslöt och vi satt och snackade politik en lång stund. Ytterligare en natt med minimal sömn...

Tot: 0.094s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.043s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb