Final countdown

China's flag
Asia » China » Jiangsu » Changshu
May 16th 2013
Published: May 16th 2013

Lautta mahtavan Jangtsen yli.Lautta mahtavan Jangtsen yli.Lautta mahtavan Jangtsen yli.

Olisi kuulemma pitänyt maksaa jotain lauttailusta, mutta lipunmyyjä oli liian ujo ja jätti pyytämättä multa rahaa.
Europen sanoin, viimeinen lähtölaskenta on alkanut. (Kiitos vaan Mika P. kun lasket mun puolesta) Huomenna menen Shanghaihin ostoksille ja sitten lauantaina koitan saada koko elämäni mahtumaan kolmeen pieneen matkalaukkuun. Ahdasta tulee koska pelkästään urheilukamat painavat noin kymmenen kiloa ja vievät ison tilan! Kotiinpaluu on sunnuntaina ja siellä olisi sitten parasta olla lämmintä!!!

Lomalla tuli viikon aikana ajeltua noin 570km, mikä on kohtuullinen määrä. Ajaessa tuli nähtyä taas nähtyä kaikenlaista omalaatuisista muuttokuormista mitä ihmeellisempiin liikennevälineisiin. Kiinalaisten mielestä erikoisin tielläliikkuja oli kuitenkin minä, koska eihän täällä ole polkupyöriä ennen nähty.

Hienoja hetkiä lomalla oli mennä lautalla Jangtsen yli, ajella keskellä autioita rypsipeltoja, väistellä tienvarsiankkoja ja eksyä Rammsteinin takia.

Kyllä, "eksyin" koska kuuntelin Rammsteinin parhaita! Painoin onnellisena menemään noin 20km määränpään ohi, kunnes huomasin etten ollut enään ihan kartalla. Ihmettelin tienvieressä että missä karttasivulla sitä oikein ollaan kun paikalle osui kiinalainen leidi polkupyörällä. Nainen ihmetteli, että miksi käytän niinkin vanhanaikaista paikoitusmenetelmää kuin paperikarttaa ja vetäisi laukusta puhelimen. Pienen pläräilyn jälkeen sain kuulla, että olin ajanut Shanghain maakuntaan ja lähimmälle metropysäkille oli matkaa vain 10km. Ei se ollut ihme etten löytänyt kyseistä tietä kartalta. Olin jo ihan valmis kouluttamaan valtion karttamaakareita huonosti tehdystä työstä.

Siitä sitten painelin samoja jälkiä takaisin kotiin
Raketinheitin.Raketinheitin.Raketinheitin.

Kiinan kansanarmeijan salainen raketinheitinpolkupyörä.
ja sen päivän saldo oli 140km ja opetus Rammsteinin vaarallisuudesta. Lomalla tuli käytyä kaikissa isommissa kaupungeissa 70km säteellä, joten jos tarvitsette opaspalveluja niin minä voin auttaa.

Nyt ei voi tehdä enään muuta kuin alkaa odottamaan uutta reissua ja koittaa vastata siihen isoon haasteeseen mikä odottaa kotona. HUOH!!!

DensoDenso
Denso

Luulin että kaikki densot tulee Hervannasta, mutta täällähän on densotehdas!
Muutto.Muutto.
Muutto.

Pojat siirtävät työmaakoppia kahdella kolmipyörällä. Parasta oli se, että jälkimmäinen kolmipyöräkuski ajoi toisen kuskin ohjeiden mukaan.

Tot: 0.083s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0492s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb