Blogs from Heilongjiang, China, Asia - page 9

Asia » China » Heilongjiang » Harbin January 29th 2007

Maandag 29 januari. Vanochtend na het ontbijt van 7u waren we om 8u klaar om te vertrekken naar het busstation. In de grote wachtzaal zaten we ruim op tijd te wachten bij uitgang 7 voor de bus naar Harbin om 9u15. Het was er erg druk maar goed georganiseerd: om de 5 à 10 minuten vertrok er aan elke van de 10 uitgangen wel een bus. Om ongeveer 8u50 hoorde ik dat bij uitgang 7 niet alleen de bus van 9u was toegekomen maar ook die van 9u05 en die van 9u15 naar Harbin. We konden direct de bus op en waren er als één van de eersten, maar niet de allereerste, plaats nummer 1 en 2 waren al bezet: juist de nummers die op onze tickets vermeld stonden. Omdat juist deze plaatsen extra benenruimte hebben, ... read more
Sneeuwruimers doen hun job tussen het rijdende verkeer door.
Groot varken van sneeuw in het Stalin park: het nieuwe Chinese jaar is dat van het varken.
Mooi verlichte gevel.

Asia » China » Heilongjiang » Harbin January 10th 2007

The first thing I saw upon exiting the train station in Harbin was a massive ice sculpture of several pigs (to celebrate the impending Chinese New Year), glowing with green light in such a manner they seemed to be dancing to the music spilling from nearby nightclubs. Harbin seemed to be a lively town. In spite of the cold the streets were packed with throngs of people, including a large number of Russian tourists. There was a whirl of flashing neon lights, music, voices, and the honking of cabs outside the train station. We opted to walk in search of a hotel, although the frantic running and dodging necessary to cross most streets in China was much harder on the slick ice. The majority of blocky hotels along the main drag seemed rather seedy, so eventually ... read more
So Cold...
Ice Chapel
Downtown Haerbin

Asia » China » Heilongjiang » Hezhen August 9th 2006

Woensdag 9 augustus. Na een snel ontbijt op de kamer (koffie en wat koekjes) namen we de bus naar Hezhen. De rit duurde amper een uur en net toen we wilden vragen om ons te waarschuwen als we bij het museum kwamen, zagen we veel volk staan bij twee opvallende en nieuwe gebouwen. Dit bleek het paleontologisch museum te zijn. Er bleek duidelijk iets gaande: bij alle ingangen stond politie en een massa volk stond er te wachten. Aan één van de politieagenten vroegen we wat er aan de hand was. Hij haalde er direct zijn chef bij, maar omdat dit nogal wat duurde kwamen steeds meer en meer mensen kijken naar de buitenlanders: Hezhen is een relatief klein en nog onbeduidend stadje zodat buitenlanders hier schaars zijn. De officier kon ons nog net zeggen dat ... read more
Wim met Lucienne (rechts) en haar vriendin.
Mooie compositie van enkele dierenskeletten.
Deel van skelet van Hezhen-olifant.

Asia » China » Heilongjiang » Harbin June 8th 2005

Geo: 45.4303, 126.695Welcome to fairy land! It is breathtaking. The most magical place I've ever been to though absolutely freezing (-30 degrees!) I had the opportunity to wear some delightful padded thermal underwear. We ended up looking like a bunch of Michelin men, in contrast to the Chinese people who still look tiny even with 10 layers on! You just can't believe it's all made of ice. It's huge. All overlooked by a majestic ice castle. It's quite a death trap making your way up the ice steps to the top but well worth it. Then you can slide down, just as long as you're watching you don't fall over the side! Only in China!! I got to hug an arctic fox :)Harbin is a fascinating city. It's very Russian, being near the border. Extremely different ... read more
Fairyland
Flying
Harbin friend

Tot: 0.075s; Tpl: 0.004s; cc: 10; qc: 32; dbt: 0.0285s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb