Blogs from Chengde, Hebei, China, Asia - page 2

Asia » China » Hebei » Chengde October 26th 2007

ChengDe Vue que Chris avait un Lundi de off et moi pas de classe ce Week-End (Test pour l’ecole) on est partit vpour ChengDe pour la fin de semaine regarder des temples et visiter un des camps de chasses de l’empereur Qing. Nous sommes partit le 26 en après-midi et somme arrive en soiree a ChengDe. Nous n'avions pas de chambre mais heureusement un des scouts d'un hotle nous a diriger vers une chambre pas cher directement devant le Palais de Vacance d'Ete. Enfin l'endroit avait une douche chaude mais pas de chauffage (La chine a decrete que le chauffage ne commence qu'en novembre ...) et la chambre etait moisis (mais bon, le lit etait confortable au moins) 27 octobre au matin Ce matin on s'est reveiller en pleine brume, alors visiter les huit temples autours ... read more

Asia » China » Hebei » Chengde October 9th 2007

Everyone knows that teachers live for the summer. Well this summer was a little hectic for the two of us, what with packing up our lives and moving to China. Then we started work August 4th and "poof" what happened to the chance to relax, and recover from 2006-2007? Starting work August 4th was actually a relief after such a crazy July, but I can't deny as September slipped by I was ever so relieved that we had a whole week's holiday on the horizon. The first week of October is a national holiday. My travel agent Lily recommended we stay at home and sleep. You see, while stores, restaurants and tourism sites stay open; banks, businesses etc close down. Everyone goes home to be with their family. Remember there are over 1 billion people here. ... read more
Chengde
The Emperor's Toilet
The Emperor's Toilet part 2

Asia » China » Hebei » Chengde June 30th 2007

Zaterdag 30 juni. Vandaag vroeg uit de veren (de Chinezen staan altijd vroeg op zegt Wim). Ontbijt op de kamer en daarna met de bus naar het noordoosten van Chengde. We brengen een bezoek aan twee van de twaalf tempels die als genoegdoening voor de grensvolkeren uit Tibet, Mongolië en Xinjiang, gebouwd werden. De keizer liet de tempels bouwen in de stijl van de grensvolkeren om zo tot een betere verstandhouding te komen. We bezoeken eerst de Puning Si (Tempel van de Universele Vrede). Bij de ingangspoort vinden we drie stèles met opschriften in Manchu, Mandarijn, Mongools en Tibetaans, dit als tegemoetkoming naar de verschillende volkeren. Op het eerste binnenpleintje staat links de Trommeltoren, die nog gebruikt wordt voor belangrijke Boeddhistische ceremonies. Aan de rechterzijde staat de klokkentoren. In het midden is er gelegenheid tot ... read more
RECOVERED
De lachende Boeddha.

Asia » China » Hebei » Chengde June 29th 2007

Vrijdag 29 juni. De tijdelijke verslaggevers hebben een dagje verlof genomen. Omdat ze maar drie weken komen, willen we geen tijd verliezen maar om het maken van een verslag vol te houden is een dagje niets doen eigenlijk absoluut nodig. Vandaag klimt Wim dus weer even in de pen, maar omdat die nog met een achterstand zit die moet ingehaald worden, zal het summier blijven. Met onze verplaatsing naar Chengde zijn we in Hebei gekomen, een provincie die Beijing omsluit. Chengde zelf ligt ongeveer 250 km ten noordoosten van Beijing. De naam Chengde is trouwens erg recent, de plaats had lang twee namen: Jehol in het Manchu en Rehe in het Chinees. Hoewel Hebei vanaf de vroegste tijden werd bewoond, speelde het eeuwenlang slechts een ondergeschikte rol in de geschiedenis van China. Tussen de 11de ... read more
Veel goud en juwelen in het museum.  Dit klokje diende waarschijnlijk meer als sierraad dan om de tijd aan te geven.
Er wordt intensief geluisterd naar de uitleg van de audiogids.
In één van de paviljoenen konden we picknicken.

Asia » China » Hebei » Chengde June 28th 2007

Donderdag 28 juni. Vandaag verlaten we Beijing en reizen we naar Chengde. Ontbijt om 7u30 en om 9 u zijn er twee taxi’s besteld om ons naar het busstation te brengen. We maken de afspraak om de gsm te gebruiken als we elkaar na de rit niet vinden. Thomas en Dette stappen in één taxi, Wim, Martine en Dirk nemen een andere. Zowel in de stad als op de ringen (Beijing heeft er maar liefst 6) is het druk. Onze taxi slingert zich door het verkeer. Hoe dichter we onze bestemming bereiken, hoe mooier de plantsoenen: petunia, begonia, vlijtig Liesje, salvia…De woningen lijken ook ruimer in de mooiere buitenwijken. De rijkere Chinees eist klaarblijkelijk wat meer luxe en ruimte dan voorheen. Onze taxichauffeur zet ons af op een hoek van de straat vlak bij de ... read more
Hier zitten we te wachten voor het 'busstation' op de bus naar Chengde.
Als de motorkap open gaat, kunnen we er eerst nog mee lachen.
Als na bijna een uur dit de vorderingen zijn, lachen we al veel minder.

Asia » China » Hebei » Chengde May 1st 2007

Exploring the Chengde Mountain Resort and the Outer Temples Summary: Today we visit the Imperial Mountain Resort in Chengde. We also visit a few very beautiful temples here. Chengde is from Beijing about 260 km to the north and it takes a four hour drive by car. The Mountain Resort and the Eight Outer Temples is the largest imperial park in China covering an area of nearly 6 square km. It was the Qing Dynasty who started the project in 1703. All the buildings and temples were completed in 1792. It's listed as a World Heritage Site since 1994. Lieve vrienden en vriendinnen, Wij zijn weer in de lucht. De internetverbinding is behoorlijk traag waardoor wij met ons reisverslag wat achter lopen. Het weer blijft overigens schitterend, iedere dag zo rond de 26 - 28 ... read more
Chengde - The historical city

Asia » China » Hebei » Chengde September 27th 2006

Hi everyone, Just wanted to let you know, I will be going away from Beijing for the National Week... starting this friday 28th September, 2006. I will be away for about 5 days, i'm thinking. I am going to the north east part of Beijing, a few hours away - Chengde, Tangshan & XingLong (shinglong) This website (if you want to check it out - is about one of the places i've decided to go to: apparently has had the deadliest earthquake 30 years ago - 240,000 people died... i thought why not, i wanna go there!! http://history1900s.about.com/od/horribledisasters/a/tangshan.htm?once=true& Scary I know, but oh well... worth checking out something even if its one day :P I will be available on email... look forward to hearing from you all, Love ya lots xxx Ali ... read more

Asia » China » Hebei » Chengde July 7th 2006

It was WONDERFUL to get out of the (well, the more) polluted metropolitan areas. As a group, we made our way on an eight hour bus ride to Chengde, a "small" city north-east of Beijing. It actually has about 360, 000 inhabitants, but in China that's nothing. We stayed at a pretty nice hotel in downtown Chengde, and made it to two Lama temples- Putuozongcheng Temple and Puning Temple, the Sledge Hammer rock hike, and the Imperial Summer Palace and Gardens. It was nice just to get away from busy cities, so much pollution, and see the Lama temples especially.... read more
Putuozongcheng Temple
Puning Temple

Tot: 0.203s; Tpl: 0.006s; cc: 7; qc: 76; dbt: 0.092s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb