Chengde - The historical city

Asia » China » Hebei » Chengde
May 1st 2007
Published: August 8th 2007

Chengde - The historical cityChengde - The historical cityChengde - The historical city

Very old part of the Great Wall on our way to Chengde

Exploring the Chengde Mountain Resort and the Outer Temples

Summary: Today we visit the Imperial Mountain Resort in Chengde. We also visit a few very beautiful temples here.
Chengde is from Beijing about 260 km to the north and it takes a four hour drive by car.
The Mountain Resort and the Eight Outer Temples is the largest imperial park in China covering an area of nearly 6 square km. It was the Qing Dynasty who started the project in 1703. All the buildings and temples were completed in 1792. It's listed as a World Heritage Site since 1994.

Lieve vrienden en vriendinnen,

Wij zijn weer in de lucht. De internetverbinding is behoorlijk traag waardoor wij met ons reisverslag wat achter lopen. Het weer blijft overigens schitterend, iedere dag zo rond de 26 - 28 graden.
Ons avontuur van vandaag begint met om 05.00 uur opstaan en rond 06.00 uur vertrekken richting het ruim 260 kilometer noordelijk gelegen Chengde. Dit is een autorit van ruim 4 uur over deels prachtige tolwegen en deels hobbel weggetjes. Met de trein doe je er vanuit Beijing ruim zes en een half uur over.
Eenmaal uit Beijing kom

Very old part of the Great Wall on our way to Chengde
je al snel
Chengde - The historical city
Very old part of the Great Wall on our way to Chengdein een bergachtig gebied terecht en een mooie natuur met hier en daar zicht op hele oude delen van de Great Wall.

Even tussendoor: op 1 mei begint in China de 7 daagse periode van de Golden Week. Gedurende deze week heeft ongeveer heel China vrij en slaat aan het reizen. Het is een vakantieperiode die te vergelijken is met Chinees Nieuwjaar en de 1 oktober week. Dat de reiswoede ook nu weer had toegeslagen was ook goed te merken.
Tot ongeveer 50 kilometer voor Chengde ging het zonder files en problemen, maar de laatste 50 kilometer was één grote puinhoop. Files, files en nog meer files.

Eenmaal gearriveerd was het fileleed snel vergeten. Het Mountain Resort ligt in een prachtig stuk natuurschoon midden tussen de bergen. Dit keizerlijke resort werd door keizer Kangxi (Qing Dynasty) in 1703 gebouwd om tijdens de hete zomers te ontsnappen aan de hitte in de Verboden Stad. Een andere reden was dat deze plek goed verdedigd kon worden tegen vijanden en dat de Mantsjoe heersers hier ook hun geliefde vechtsporten konden beoefenen en

Local market Chengde
uitstekend konden jagen. Het duurde tot ongeveer 1792 dat alle gebouwen en tempels klaar waren.

Behalve dit zomerpaleis werden er door de keizers ook nog de ' Eight Outer Temples ' - de Acht Buitenste Tempels - gebouwd om de contacten met de bezoekende Mongoolse stamhoofden goed te kunnen onderhouden.

Het paleiscomplex en de bijgebouwen zijn volledig van hout gemaakt en vrijwel onbeschilderd en staan tussen inmiddels eeuwenoude naaldbomen. Juist de eenvoud van deze gebouwen geeft het geheel een aparte charme.

De bergachtige omgeving wordt afgewisseld met mooie meren en idyllische plekjes.

Sinds 1994 staan al deze paleizen, gebouwen en tempels op de World Heritage List van Unesco.

Het was voor ons natuurlijk onmogelijk om alles op 1 dag te bezoeken, dan heb je minstens een dag of 4 nodig.
Dus wij hebben een keuze moeten maken welke tempels wij ook nog gingen bezoeken.

Na het bezoek aan het keizerlijke paleis viel onze keus op de Xumifushou Zhi Miao Tempel. Deze tempel werd gebouwd om indruk te te maken op de Panchen Lama, die in 1780 naar Chengde kwam om de verjaardag van keizer Qianlong te vieren.
Deze tempel ligt behoorlijk hoog

Local market Chengde
in de bergen en lijkt heel sterk op het Potala Palace in Tibet. Dus toch nog een stukje Tibet tijdens onze reis.

De andere tempel die wij bezocht hebben was de Puning Si tempel. Een Lama tempel die in het hoofdgebouw het grootste houten graffiguur van Guanyin huisvest. Dit beeld is 23 meter hoog en onvoorstelbaar indrukwekkend.
Wij hebben geprobeert er een foto van te maken. De foto is niet geweldig maar geeft een klein beetje de enorme omvang van dit beeld weer.

De terugreis naar Beijing verliep redelijk goed met hier en daar een file. Terug in het hotel eerst een lekkere malt whiskey (meegenomen van Schiphol) gedronken, snel wat gegeten en toen doodmoe ons bed ingedoken.

Maar wat was dit weer een unieke ervaring!!!!!!!!!!!!!!!

De foto's geven een kleine impressie van wat wij allemaal gezien hebben. Tot de volgende keer. Stay tuned.

De Chinezen

Monkey and Bear

Entrance of the Chengde Mountain Resort - The Imperial Summerpalace

You have to buy tickets for everything in China

Chinese singer on stage

Ancient steles who tell the history of this resort (1750)

The wooden mainbuilding of the Imperial Summerpalace

The old throne of the emperor - Qing Dynasty

6th May 2007

GAAAAF!
Super leuk die foto's... Gaan jullie nog de muur beklimmen? (ziet er wel uit als een heeeeel steil stukkie!) Geniet er nog lekker van... ennuh: mochten jullie nog een keertje plannen hebben om naar Taiwan te gaan: Wij hebben het adres van het beste dimsum restaurant van heel Azie (volgens de New York Times! ).... xxxxx Enjoy! Cheers

mooie fotos hoor nog veel plezier
6th May 2007

nr 16
Hi Monkey and Bear, wat leuk dat we zo mee kunnen genieten van jullie reis. Heel erg leuk die foto's en het verslag. Je kunt wel zien dat China een ontwikkeling doormaakt, lijkt me, zo te zien aan de mensen. Wat een ellende dat jullie reizen samenvalt met een vakantie daar waar de ene helft de andere helft opzoekt. Nou een andere keer meer, groeten Ivonne

Ken net.............
Hallo daar aan de andere kant van de wereld...Lekker weertje daar inderdaad, jullie waren toch bang voor extremen van 40 graden? zoals het daar een paar weken geleden was? Leuk dat jullie toch nog even het Tibet gevoel hebben op kunnen snuiven Enne Aad pijn in je rug gehad zeker van het bukken bij dat loket.......... Liefs
7th May 2007

Hallo lieve Ineke en Aad, blij dat jullie het zo naar je zin heb in Beijing en dat het mooi weer is en weer wat leuke foto's gezien. Sinds gisteren regent het hier maar is niet zo koud. Nog even en dan ga ik met ma op vakantie. Zal de gegevens nog naar jullie opsturen. Laat volgende week nog wel wat van me horen. groetjes en tot horens. Josien

Hoi Aad en Ineke, Geweldig om jullie te kunnen volgen en weer te zien hoe jullie genieten. Aad ik zag je ergens een klok luiden. Heeft altijd al een beetje in je gezeten ;-)) We kijken uit naar de muur en dat natuurgebied dat jullie gaan bekijken. Groetjes van Elly en Hans ook aan Li Peng. En nog ........heel veel plezier !!!

Tot: 0.054s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 23; dbt: 0.0265s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb