Blogs from Sanya, Hainan, China, Asia - page 4

Asia » China » Hainan » Sanya March 18th 2012

Juhlin pyhän Patrikin päivää paikallisessa sporttibaarissa. Menin baariin hiukan myöhään, joten en saanut istumapaikkaa sitten millään. Aloin ajankuluksi pelaamaan pöytäjalkapalloa ihmisten kanssa ja siinä ilta menikin nopeasti. Kun tuli valomerkin aika, päätimme mennä porukalla uimaan mereen. Kävelimme rantaan ja seurueemme kiinalaismies lupautui vartioimaan kamojamme sillä aikaa kun uimme. Pulikoimme meressä hetken ja kun tulimme takaisin, niin huomasimme, että tavarat oli varastettu. Itse olin jollain ihmeellisellä säkällä tunkenut kamani kengänpohjallisen väliin, joten mun tavarat olivat tallessa. Varkaat saivat saaliikseen muutaman puhelimen ja jonkin verran käteistä. Onneksi kellään ei ollut luottokorttia mukana. Poliisiherra lompsi paikalle laiskasti ja otti ihmisten tiedot ylös, mutta ei niitä kamoja enään takaisin saada. Tälläinen meininki kyllä ärsyttää erittäin pal... read more

Asia » China » Hainan » Sanya March 4th 2012

Maaliskuun alkupuolen leppoisa päivä. Toivottavasti Tampereella on samanlaista.... read more
Dadonghai

Asia » China » Hainan » Sanya February 29th 2012

QionHai - WanNing pätkässä ei ollut mitään ongelmaa ja tuo 78km vetäisy meni jo pelottavan helposti. Melkein tuli mieleen, että jos olisi koittanut parantaa tuota jouluaaton suoritusta vaikka vain kymmenellä kilometrillä. Lopulta kummiskin stoppasin ja otin huoneen. Hyvin nukutun yön jälkeen lähdin kohti seuraavaa stoppia ja mielessä oli se kauhea ylämäki, jota viime kerralla manasin. Ajatuksissa oli sellainen kauhea kymmenen lukonmäen pituinen helvetillinen mäki, joka vain jyrkkenee koko ajan. Lopulta kun pääsin mäen juurelle niin vetäisin suklaapatukan napaani ja aloin työntämään. Eihän se mäki ollut mitään verrattuna sisämaan vuorille ja olinkin mäen päällä varmaan 20 minuutissa. Laskettelin siitä sitten tuttua reittiä pitkin Joutsenjärvi-nimiseen hotelliin. Lepäilin tässä hotellissa pari päivää ja sitten alkoi matka taas maistua. Tie LingShui:sta melkein Sanyaan asti on todella... read more
Ananas
Mauno-Antero The Third.
Mauno-Anteron luovutus!

Asia » China » Hainan » Sanya February 28th 2012

WenChang:sta oli ilo ajella takaisin QiongHai:hin, koska aurinko möllötti pilvettömältä taivaalta koko päivän. Muistin lisätä aurinkorasvaakin, joten kuuppa ei onneksi palanut. 25 kilometrin ajon jälkeen päädyin sellaiselle tielle mitä en ollut huomannut tullessani. Tien päässä oli melkein tyhjä ranta ja komeat maisemat. Ainoastaan muutama puolivalmis huvila ja pari rakennustyömaata oli muistuttamassa ihmisistä. Nämä huvilat olivat muuten aivan loistopaikalla noin 50m päässä rannasta. Rakennusten rungot olivat valmiina, mutta siihen homma oli jostain syystä sitten jäänytkin. Siitä saisi aivan täydellisen kesämökin meren rannalta. Tosin matkaa mökille tulisi tietysti jonkin verran. Viisumihommista puhumattakaan. Hiekkaranta oli varmaan kilometrin pitkä ja selkeästi tyhjillään. Täällä näki hyvin sen minkälainen se ranta olisi tuolla Sanyassakin jollei sitä siivottaisi säännöllisesti.... read more
Cast Away
Mauno-Antero The Third.
Casa De cALJU

Asia » China » Hainan » Sanya February 27th 2012

Keli jatkui edelleen epävakaisena ja kun heräsin lähtöpäivän aamuna niin satoi edelleen. Hylkäsin suunnitelmani ajaa 50km koiliseen rannikkokaupunkiin, missä en ollut vielä käynyt. En pitänyt kiirettä aamutoimissa ja kun yhdeksän aikaan kirjauduin ulos hotellista, sade oli loppunut. Pienen mittailun jälkeen päätin sittenkin lähteä kohti WenChangia. Pyörää pakatessa paikalle tuli joku ukkeli vaimoineen juttelemaan. Lastasin tavaroita pyörään ja olin heittänyt "mustekalat" kuivalle alustalle metrin päähän. Vaihdoin ukkelin kanssa muutaman sanan ja he alkoivat tekemään lähtöä kun vaimo huomasi kuminauhat maassa. No kunnon kiinalaiseen tyyliin heille ei tullut mieleenkään, että ne voisivat olla minun. Ukkeli hyökkäsi niitten kimppuun ja ne olivat jo menossa muovipussiin kun huomasin asian ja huomautin, että äläs pappa vie mun kamoja. Papparainen näytti siltä kuin minä olisin vienyt hänen ... read more
Matkalla.
KFC
WenChang

Asia » China » Hainan » Sanya February 10th 2012

Kari-Tapion sanoin: Mm.. ajan taas Mikä pitää miehen tiellä Oo.. ajan taas Mikä pitää miehen tiellä Hm.. ajan taas Mikä pitää miehen tiellä Hmm... Mikä pitää miehen tiellä Hm.. ajan taas, taas, taas, taas Mikä pitää miehen tiellä Shanghain ylellisyys ja yltäkylläisyys jäi taakse kun lensin takaisin Sanyan lämpöön. Shanghaissa oli todella mukava latailla akkuja, hoidella kissaa, nähdä kavereita ja tehdä itse ruokaa. Mutta kaikki päättyy aikanaan ja niin kävi myös nyt. Päässä oli muotoutunut epämääräinen suunnitelma pitkästä marssista. Ei nyt ihan kommunistien vuonna 1934-1935 kävelemää matkaa, mutta muutama sata kilometriä kumminkin. Perille päästyäni suunnitelma muuttui, koska en osaa pakata minimitavaroita mukaan. Aina sitä tulee otettua jotain krääsää tyyliin sukset, jos siellä vaikka sataisi lunta. Sanyassa katselin kyllä sopivia kärryjä missä voisi tavaroit... read more
Matkalla.

Asia » China » Hainan » Sanya July 14th 2011

When the typhoon missed Hainan and hit Guangzhou, the water was still feeling the effects a little in Sanya. Here are a few photos of me surfing.... read more
Photo 2
Photo 4
Photo 3

Asia » China » Hainan » Sanya January 18th 2011

In November, at the surfing festival, I was asked by Beijing-based company to act as the local organiser of a World Snowboard Day event in Hainan the next month. World Snowboard Day is an event held in hundreds of resorts all around the world and is sponsored by Burton as well as many other companies. The idea of holding one such snowboard event on a tropical island got everyone understandably confused! For about 6 weeks, the organisation of this event became a bit like a part time job, taking up most of my time communicating with the party venue, the Beijing company, a ski resort sponsor and others to sort out advertising, flyers, online descriptions, prizes, decorations, and everything that was to go on at the party. The concept was that surfers and tourists in this ... read more
promoting!
Photo 20
Photo 26

Asia » China » Hainan » Sanya January 5th 2011

Last weekend we actually got three days off for New Years so Nancy and I and a dozen others headed for Sanya, our favorite get-away spot, for a New Years weekend of partying. It's only an easy two hour flight from Wuhan and a 30 degree increase in temperature. I had already looked after booking a few rooms for everyone at the same place that Nancy and I have stayed on previous visits. Once again, we were not disappointed. The spacious three-bedroom place was incredible with two floors of breathtaking views of the ocean and tons of room for the five people that shared it. We shared our two-bedroom "apartment" with Janice and were also very impressed with everything. The three single rooms were also very nice. Everyone always has a view and it is pretty ... read more
Another view
Janice smiles for the camera
The guys pose for a New Years shot

Asia » China » Hainan » Sanya December 22nd 2010

So, after Wuzhishan we calmed down for a bit as Hannah and I had our exams early...and we needed to do a bit of revision. As Clare's coming out on the 25th and Hannah is going home soon we were able to do the exams a bit early, which is quite nice! The exams themselves were slightly ridiculous, we ended up in a room with no one really supervising us, and all of us using our dictionaries a bit, but they're finished now so it's all good!!! As this was all happening, Pete was down in Sanya (not having early exams)... Whilst messing around on the beach...I wont say exactly what he was doing, he managed to break his collarbone in 2 places, and then ended up having an operation in a rather dodgy looking Chinese ... read more
A real Italian Restaurant!!!
Our trip across the river
C-H-I-N-A, whaddya get?!

Tot: 0.117s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 84; dbt: 0.0645s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb