Sanya tuli ja meni!

China's flag
Asia » China » Hainan » Haikou
December 22nd 2011
Published: December 22nd 2011

Tässä nyt ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä moneen päivään, joten en ole mitään kirjoitellutkaan.

Saavuin Sanyaan 16. joulukuuta noin yhden aikaan päivällä. Alkuperäisen suunnitelman mukaahann pyörä piti myydä täällä ja sitten lähteä takaisin mantereelle katsahtamaan Guangzhouta. Matkan aikana alkoi kuitenkin itää sellainen ajatus, että ajan saaren länsipuolta takaisin Haikouhun.

Niinhän siinä sitten kävi, että maltoin nauttia tuosta Venäjän Floridasta(Sanya on Venäläisten talvehtimispaikka) ja veli venäläisistä neljän päivän ajan, kunnes sitten pakkasin pyörän ja lähdin uudestaan matkaan.

Tällä hetkellä olen taivaltanut melkein 200km pohjoiseen päin ja majailen DongFang:ssa. Illan aikana pitäisi tehdä päätös pidänkö täällä lepopäivän vai jatkanko matkaa jo huomenissa.

Tämä saaren länsipuoli tuntuu olevan vähemmän kehittynyt kuin tuo itäinenpuoli. Täällä näkee paljon enemmän perinteistä maanviljelyä ja pellolla huhkivat niin miehet, naiset, lapset kuin härätkin.

Tällä puolella saarta kuuluu myös ärsyttävää HELLO-huutoa koko ajan. Yleensä en reagoi mitenkään näihin huutoihin, mutta joskus pysähdyn selittämään, että se on tosi rasittavaa. Asia menee perille ehkä noin kerran kymmenestä ja lopuissa tapauksissa nämä vaan nauravat hölmönä mun selitykselle, mikä sitten ärsyttää vielä enemmän.

Yhtenä päivänä ajoin pienen maatalon ohi ja sieltähän se HELLO-huuto raikasi. En taaskaan reagoinut asiaan millään tavalla vaan jatkoin matkaa. Pian ohitse kiisi pick-up kauheaa vauhtia lava täynnä ihmisiä. Kun auto oli päässyt noin sata metriä mun edelle, se pysähtyi ja ihmiset lappasivat ulos. Koko porukka asettui sitten siihen tienviereen riviin ja jäivät odottamaan mua. Kun pääsin lähelle alkoi HELLO! raikua oikein kuorossa ja siinä vaiheessa alkoi vaan naurattamaan koko homma. Ne olivat repineet mummonkin pedistä ylös ja näyttikin siltä, että tämä oli mummon viimeinen matka. Sen verran huonohappiselta se vaikutti. Toivottavasti se nyt sitten viettää loppuelämänsä onnellisena kun kerta näki oikein aidon valkoihoisen polkupyöräilemässä.

Tot: 0.097s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0647s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb