Blogs from Guiyang, Guizhou, China, Asia - page 4

Asia » China » Guizhou » Guiyang July 31st 2007

Vi glemte helt at skrive hvad der er sket mellem Chengdu og Guangzhou. Det skal lige naevnes at Claus har vaeret daarlig de sidste to dage saa vi har mest set hotelvaerelset og dets TV (0-4 kanaler paa engelsk, primaert fra Hong Kong). Vi naede dog at se lidt af byen og skal forhaabenlig se mere, saa der kommer snart en 'entri' om byen her Efter E'mei Shan tog vi tilbage til Vi havde haabet paa en tur varmekilder efter E'mei Shan-turen, men de aabnede foerst kl. fem og vores bus koerte kl seks, saa efter en stor omgang velfortjent morgenmad paa TEddy bear Hostel tog vi tilbage til Chengdu og Mix hostel. Det var her Claus tog 17 photos... read more

Asia » China » Guizhou » Guiyang February 8th 2007

Donderdag 8 februari Deze morgen staan we op om 6u30 en ontbijten we rustig om 7 uur. Het restaurant is nog quasi leeg. De dienster van de vorige avond met het grappige snoetje, die haar neus opkrult als ze lacht, is weer van dienst. We vertrekken om 9 uur met de bus naar het Qiangling Shan Park, waar een mooi boeddhistisch tempelcomplex boven op de berg ligt. Het is te voet bereikbaar over het Negen Winden Pad met zijn 353 treden. Voor de ingang en in het park zelf wemelt het van het volk. Een man tekent met water figuren in kalligrafie op de grond. Mannen hangen hun vogelkooitjes, waarover een doekje hangt, in de bomen. Een groep vrouwen danst tai-chi terwijl ze zichzelf begeleiden met trommeltjes. Dat is hun vorm van ochtendgymnastiek. Ergens tussen de ... read more
Bejaarden gaan met hun vogeltjes in de kooi naar het park, zo genieten de vogeltjes toch ook van de buitenlucht.
Pieter moet zijn appel verdedigen tegen (en ten slotte delen met) de opdringerige apen.
Een sierlijke Guanying langs de weg naar de tempel.

Asia » China » Guizhou » Guiyang April 21st 2006

As you know, I am now in Chengdu, the capital of Sichuan province and hundreds of kilometers from the Dragon’s Backbone and the Longji Rice Terraces. Now, I could have gotten here the easy way, by going back south to Guilin and catching a train to Chengdu. It would have taken two days and would have been very easy. However, I decided to do it the hard way. The hard way, and you will need a very detailed map of China that includes lots of small towns in northern Guangxi and southern Guizhou provinces to follow along, to make my way to another railroad town, Guiyang. Anyway, I woke up early on the third day in Ping-An, and made my way down to the bus, which left at about 9 am. The bus headed to Longsheng, ... read more
Chengyang 3
Chengyang 28
Road from Longsheng to Sanjiang 1

Asia » China » Guizhou » Guiyang June 9th 2005

Geo: 26.0915, 106.814I love waterfalls so off Phil and I went from Kunming on a 17hr train ride to Guiyang to discover China's largest waterfall. Guiyang is not a beautiful city and is very industrialized, making everything very smoggy. But it does have monkies! After a naughty old man sent us on a mad goose chase up some mountains we eventually found some friendly monkies just around the corner from where we had started. They're great fun to feed and everyone else has great fun watching the foreigner feed the monkies! There's also a most enjoyable 'Death Ride' to have a go on and a monastery up in the mountains.The waterfall is not easy to find. Do not believe The Lonely Planet on this one. By the time we'd actually arrived we only had about 30mins ... read more
Feeding the monkies

Tot: 0.079s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 40; dbt: 0.0399s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb