Blogs from Wuyishan, Fujian, China, Asia

Asia » China » Fujian » Wuyishan August 11th 2010

Plans... 8.9 morning ,7:55aircraft to Dahongpao-shuiliandong scenic have lunch afternoon, Wuyi Palace to drink tea and chat, enjoy the cool 8.10 Tianyoufeng Scenic ,See a sea of clouds,Climb the peak and listen to beautiful legends 8.11 morning, Enjoy Taoyuandong , afternoon, visit the Former Residence of Zhu Xi 8.12 move around by self GO back to Shanghai on evening Reality... 8.9 after less than two hours of sleep, miss the plane due to bad directions. spend the next 4 hours trying to figure out what is going to happen. finally leave the airport. go to lunch at subway, get a massage but am too sore from yellow mountain to finish. my legs hurt really really bad. then go to the movie theater. i actually spent over an hour in the mall searching for the movie theater. ... read more
Photo 3
Photo 4
Photo 5

Asia » China » Fujian » Wuyishan July 29th 2008

Dinsdag 29 juli. De volgende morgen regende het pijpenstelen, volgens de hotelbalie konden we nu best de Shui lian dong bezoeken, want het regenwater zou mooie watervallen opleveren. We lieten ons naar de Noordelijk hoofdingang brengen en namen het toeristentreintje naar de vertrekplaats voor de wandeling naar Shui lian dong. Daar volgden we de groepen om op het juiste pad te geraken, onderweg waren er inderdaad een paar watervalletjes te bewonderen. Onze paraplus moesten nu bijgestaan worden door de regencapes die we mee hadden, maar het was zeer de moeite waard. Na een recht stuk asfaltweg moesten we rechts afslaan om via een kronkelend pad bergop de Shui lian Dong (Grot met het Watergordijn) te bereiken. De Grot is een reusachtige, natuurlijke uitholling van de bergwand, het Watergordijn wordt gevormd door een waterstroom die van helemaal ... read more
Voordeel van een regenachtige dag: overal verschijnen watervallen.
Dit is het 'gordijn' van de Shuilian grot.
Op ons wandelpad moeten we geregeld leuke bruggetjes over.

Asia » China » Fujian » Wuyishan July 27th 2008

Zaterdag 26 juli. Nadat we ze “Voorzichtige Vijf” hadden uitgezwaaid, keerden Berna en Wim terug om de bus te zoeken naar het hotel. Omdat de vertrekhal georganiseerd was rond een grote binnenplaats met overal glas, zagen ze op een gegeven moment hoe de Vijf hun weg zochten naar hun wachtzaal. Ze wuifden uit alle macht maar werden niet opgemerkt. Marcel maakte nog een foto van de grote binnenplaats. Misschien staan bij hem op een foto nog twee kleine figuurtjes achter glas, wuivend uit alle macht. Bus 27 moest ons op de juiste plaats brengen en liet zeer lang op zich wachten. De tocht zelf duurde nog 45 min zodat we niet zoveel tijd meer hadden voor het uitchecken: we hadden één kamer voor een halve dag aangehouden, dat is aan het tarief voor een halve dag. ... read more
Dit is de 'hoofdweg' naar de top: af en toe een file. Op de 'zijwegen' is het gelukkig heel wat rustiger.
De klim loont de moeite: prachtige zichten vanaf de top.
Diep onder ons zien we bootjes en vlotten op de rivier: wij hopen de volgende dag ook zo sprookjesachtig op de rivier te drijven.

Tot: 0.079s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 28; dbt: 0.0338s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb